Gras als brandstof

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: gras als brandstof




par Ahmed » 02/05/18, 22:01

Remundo, Je schrijft:
Het is gemakkelijk om gras te drogen: verspreid het op een droge en bij voorkeur overdekte grond. In de zomer in het open veld, wordt het hooien genoemd.
Gras is gemakkelijk te drogen (bij mooi weer ...), maar het gras is veel minder (aangezien het veel compacter en geplet => fermentatie) en dit vereist werk dat niet in verhouding staat tot het verwachte resultaat. .
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: gras als brandstof




par Remundo » 02/05/18, 22:06

malen bevordert het drogen omdat het de uitwisselingsoppervlakken met lucht aanzienlijk verhoogt terwijl de plantenvezels worden verbroken; waterverdamping is zeer favoriet. Je moet gewoon het maaien verspreiden.
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: gras als brandstof




par Ahmed » 02/05/18, 22:34

Dat is waar, maar het verwijdert de natuurlijke hoeveelheid hooi die lucht doorlaat, waardoor het verspreiden van het gazon bijzonder bewerkelijk is voor een zeer dun resultaat (sic!).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: gras als brandstof




par Urok » 02/05/18, 22:43

Bonsoir,
Ik denk niet dat drogen een probleem is.
De twee andere gevallen die ik naar mijn mening heb genoemd, zijn meer:
- heeft het gemaaide gras goede energiekracht? Naar mijn mening komt dit overeen met hooi, maar hooi lijkt mij niet als brandstof te worden gebruikt ...
- Als het antwoord op de vorige vraag ja is, is het dan mogelijk om dichte grasbriketten te vormen?
Om je voor te lezen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: gras als brandstof




par Remundo » 03/05/18, 01:09

Ik denk dat er een product moet zijn dat droog en gemalen gras kan agglomereren ... Neem het gras op in een droge, brandbare vloeibare pasta ...

anders is het gazon in principe biomassa, zoals hout, met een calorische waarde waarschijnlijk dichtbij in kWh / kg, anderzijds in kWh / m3, het gazon moet slecht zijn. Het hout in pellets is vanuit dit oogpunt al niet erg goed.

een interessante tafel: http://www.ecologie-pratique.org/articl ... e_biomasse

Ik heb gelezen dat sommige ketelruimen stro als brandstof gebruiken.

0 x
Beeld
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: gras als brandstof




par Urok » 03/05/18, 07:03

Bonjour à tous,
als stro als brandstof wordt gebruikt, lijkt het bijna gras te maaien ... We gaan vooruit ...
Als iemand meer specifieke ervaring op dit gebied heeft, zou dat welkom zijn.
Om je voor te lezen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: gras als brandstof




par chatelot16 » 03/05/18, 11:16

houtstro gras bladeren, het is altijd biomassa, maar niet dezelfde samenstelling

goed zichtbaar resultaat de hoeveelheid as: heel weinig as voor massief hout ... veel as voor schors en gras

daarom onmogelijk om standaard pelet met gras te maken: het zal door alle huidige pelethaarden worden geweigerd

om biomassa van lage kwaliteit te ontwikkelen, is drogen niet het enige probleem dat moet worden opgelost: het belangrijkste probleem is om goede open haarden te maken die slechte brandstof accepteren

zolang er geen goede kachel commercieel beschikbaar is, is het niet nodig om droog gras te vermoeien dat niemand kan gebruiken

voor degenen die al een houtspaanderverwarming hebben, is het mengen van het gras met een grote hoeveelheid goeddroge houtspaander een oplossing ... het moet onmiddellijk worden gedaan, anders begint de minste hoop opslag van het gemaaide gras te verwarmen , en als het verwarmt, gaat energie verloren! dat bacteriën energie verspillen ... en ik ben zelfs bang dat als de verspillende batterij zich in het gras verspreidt voordat hij zich met hout mengt, deze energie van hout blijft verspillen in plaats van energie van gras

het is daarom noodzakelijk om onmiddellijk te mengen zodat de gisting niet begint: leeg elke mand van de maaier op de hoop wafels en meng met een vork

het zou interessanter zijn om een ​​manier te bedenken om voedsel voor het vee te maken dat als hooi wordt bewaard: ik denk aan een vacuümdrogen: in een tank met een vacuümpomp plaatsen, die een zeer snelle droging zal produceren, en een goed behoud ... ik heb een mestverspreider die daarvoor kan worden gebruikt ... de schoepenpomp aangedreven door de aftakas van de tractor maakt niet voldoende vacuüm om het water te verdampen, het heeft een betere vacuümpomp nodig

er is ook een praktisch en betrouwbaar deursluitingssysteem voor nodig: het originele systeem wordt zo vaak mogelijk gedemonteerd
0 x
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: gras als brandstof




par Urok » 03/05/18, 11:47

As is niet echt een probleem als het gras in briketten wordt geplaatst op een rooster dat voldoende geventileerd is om de as in een dienovereenkomstig formaat as te laten vallen.
Wat betreft het feit dat er niets bestaat om gras te verbranden, herinner ik u aan deze URL: https://www.stovax.fr/poeles/poeles-a-b ... bustibles/ waar ze zeggen dat het mogelijk is !!
Om je voor te lezen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Turf als brandstof




par Remundo » 03/05/18, 13:56

Ik denk dat grasmat geen "erg schone" brandstof is in vergelijking met goed geoogst stro.

naar mijn mening zorgt het verbranden van gras voor een slechte kwaliteit verbranding met veel afval. Maar hey, het verwarmt voor de gemotiveerde.
0 x
Beeld
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: Turf als brandstof




par Urok » 03/05/18, 14:18

Je hebt gelijk Remundo, dat is toch alles wat we willen: opwarmen.
Als bedrijven zoals Stovax apparaten aanbieden voor het verbranden van gras, is dat goed dat het mogelijk moet zijn. Ik stuurde ze een e-mail om meer te weten te komen. Ik wacht op een antwoord.
Als iemand enige ervaring op dit gebied heeft of hooi gebruikt, ben ik geïnteresseerd.
Om je te lezen.
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten