Zoek gevonden 31 resultaten

par Urok
30/06/18, 12:58
Forum : Biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ...
onderwerp: Gras als brandstof
antwoorden: 95
views: 59904

Re: Turf als brandstof

hallo allemaal, ik wilde dit bericht sluiten om alle acteurs te bedanken die me over dit onderwerp hebben geadviseerd. Dankzij hen zie ik duidelijk: het is niet mogelijk om gemaaid gras te gebruiken voor verwarming via een kachel of een combiketel. Om de goede en simpele reden dat de kracht...
par Urok
29/05/18, 21:30
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Ideale verwarming ...
antwoorden: 25
views: 15312

Re: Ideale verwarming ...

je vergeet de grootte van het bestaande huis op te geven ... als het groot genoeg is, is de kans groot dat de bestaande ketel voldoende zal zijn om de 60m2 extra te verwarmen ja natuurlijk dat mijn ketel is gedimensioneerd om de aanbouw te verwarmen, dat is een andere mogelijkheid. Maar daar, ...
par Urok
27/05/18, 07:57
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Ideale verwarming ...
antwoorden: 25
views: 15312

Re: Ideale verwarming ...

subsidiaire vraag;
Ik twijfel nog tussen het zelfstandig verwarmen van mijn aanbouw (warmtepomp of pelletkachel) of aansluiten op het bestaande verwarmingsnet van mijn woning (condenserend gas). Als ik voor de eerste oplossing kies, kan ik dan profiteren van de verschillende hulpmiddelen?
Om je voor te lezen ...
par Urok
26/05/18, 19:20
Forum : Biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ...
onderwerp: Gras als brandstof
antwoorden: 95
views: 59904

Re: Turf als brandstof

vertel eens, hoe werkt het principe van een gasgenerator? Wat is het verschil met methanisering?
par Urok
26/05/18, 19:17
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Ideale verwarming ...
antwoorden: 25
views: 15312

Re: Ideale verwarming ...

chatelot16 schreef:verwarmde vloer het is niet zo duur als het in de bouw wordt gedaan


Ik ken deze technologie, mijn huis is ermee uitgerust, gekoppeld aan een condensatieketel op gas, maar ik had er veel problemen mee, dus ik vermijd liever...
par Urok
25/05/18, 22:51
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Ideale verwarming ...
antwoorden: 25
views: 15312

Re: Ideale verwarming ...

Met de laatste uitspraken ben ik het enigszins eens. Zodra het koud wordt, daalt de COP van een warmtepomp en wordt deze niet meer zo interessant. En ik ga niet in op vloerverwarming, zodat de COP minder zakt, daar zijn de kosten te hoog voor. Ik ben het ook eens met...
par Urok
24/05/18, 21:56
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Ideale verwarming ...
antwoorden: 25
views: 15312

Re: Ideale verwarming ...

ja maar nogmaals, er zijn geen calorieën in de koude winterlucht van de Auvergne (vaak -10 ° C), en dus wordt in dit geval de verwarming verzorgd door elektrische weerstanden en daar, portemonnee !!!!
Om je voor te lezen ...
par Urok
24/05/18, 18:41
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Ideale verwarming ...
antwoorden: 25
views: 15312

Re: Ideale verwarming ...

ja, waarom zou u deze precisie niet geven: het zullen twee levensstukken zijn, dus om continu te verwarmen ...
Om je voor te lezen ...
par Urok
23/05/18, 22:27
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Ideale verwarming ...
antwoorden: 25
views: 15312

Ideale verwarming ...

Hallo allemaal, Ik heb besloten om een ​​aanbouw te maken van circa 60 m² aan mijn woning, in de vorm van een zelfstandige aanbouw aan de bestaande woning. Het zal voldoen aan de huidige normen (RT2012, VMC) maar ik ben aan het nadenken over hoe ik het ga verwarmen. Eerste vraag: sluit hem aan op de bestaande verwarming (c...

Zoek Geavanceerd zoeken