Laat de motor op een met water gedumpte motor vallen

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Laat de motor op een met water gedumpte motor vallen




par Christophe » 25/01/07, 14:46

Ik maak dit onderwerp om te proberen een donker punt (voor mij) op te helderen over de werking van een met water gedoteerde motor.

Blijkbaar hebben meerdere van jullie (waaronder tenminste Zac ...) het opgemerkt een afname van de motorrem op gedoteerde motoren.

Als alle getuigenissen over dit vreemde feit (wie, wat, wanneer, hoe, in welke verhoudingen ...) over dit onderwerp zouden kunnen worden verzameld, zou dat proberen dit zeer vreemde feit te begrijpen.

Zac, ik stel voor dat je de bal opent, omdat je dit fenomeen redelijk goed hebt opgemerkt? 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/01/07, 15:26

welkom
Dus ik steel de show van Zac.
Ik besprak dit een paar weken geleden met hem op msn en hij zei tegen mij:

"Het remmen op de motor neemt af als het water zuur is."

Daar laat ik Zac de details geven van wat hij 'zuur water' noemt : Cheesy:
Beeld
Dernière édition par PITMIX de 25 / 01 / 07, 17: 29, 3 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 25/01/07, 15:27

Zuur ... als bij toeval : Roll:

Ca zou zich niet aansluiten bij een bepaalde uitleg van een bepaalde JR... : Cheesy: 8) (niet de Dallas, eh ... de econologie!)

Nou, het mist nog steeds een beetje detail, maar voor degenen die een gedopeerde auto hebben ... Doe een beetje azijn in je bubbler om te zien :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/01/07, 15:30

Ik rijd momenteel met witte azijn in het waterreservoir. Ik heb de daling van de motorrem niet opgemerkt.
Maar het moet gezegd worden dat het op een automatische auto en op een vlakke weg niet echt gemakkelijk is om te weten. : Lol:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/01/07, 15:55

Hallo,
Dezelfde observatie thuis, ik had er in verschillende functies over gesproken, maar afgezien van degenen die weinig terugleefden, herinner ik me dat zelfs
Tofotof maakte deze observatie op een tractor.
omdat ik niet vaak naar grote kusten ga (soms in Charlevoix of Isle aux coudres.
Maar het is meer in het bijzonder wanneer ik op 100kmh rijd met de hete motor en dat ik moet vertragen voor een kruising, dat het effect het duidelijkst is, voordat ik weinig remde, alleen op het laatste moment nu moet ik remmen van eerder 'auto hebben we de indruk welke baan als een benzine-auto in 5 e-snelheid.
Voor lange afdalingen kunnen degenen die in de bergen wonen ons meer vertellen.
Ik maakte dezelfde observatie op benzinemotor, maar veel minder uitgesproken.
Het is om deze redenen dat ik veronderstelde dat waterdoping de compressiestress verlicht.
Over het algemeen draait de motor snel wanneer we in de vertraging zijn, dus met mijn venturi-systeem zuig ik te veel water in de motor voor de druppel diesel die in de motor wordt geïnjecteerd (stationair) en dat de reactor een bepaalde thermische inertie heeft nog steeds heet. (blijft ter controle van de koude reactor door onze bergmensen)
met een venturi-systeem zijn we zelfregulerend met de hoeveelheid lucht die de stroomafwaartse motor heeft, daarom volgt het toerental in principe deze voorwaarde het toerental, maar niet noodzakelijkerwijs de belasting (in het geval van afdaling of vertraging)
Dus te veel water onder deze omstandigheden, om efficiënt te zijn met verbranding, zou dit water alle warmte moeten eten van deze druppel ingespoten dieselbrandstof.

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 25/01/07, 16:25

PITMIX schreef:Maar het moet gezegd worden dat het op een automatische auto en op een vlakke weg niet echt gemakkelijk is om te weten. : Lol:


Geen commentaar ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 25/01/07, 16:33

Andre schreef:Het is om deze redenen dat ik veronderstelde dat waterdoping de compressiestress verlicht.
Over het algemeen draait de motor snel wanneer we in de vertraging zijn, dus met mijn venturi-systeem zuig ik te veel water in de motor voor de druppel diesel die in de motor wordt geïnjecteerd (stationair) en dat de reactor een bepaalde thermische inertie heeft nog steeds heet. (blijft ter controle van de koude reactor door onze bergmensen)
met een venturi-systeem zijn we zelfregulerend met de hoeveelheid lucht die de stroomafwaartse motor heeft, daarom volgt het toerental in principe deze voorwaarde het toerental, maar niet noodzakelijkerwijs de belasting (in het geval van afdaling of vertraging)
Dus te veel water onder deze omstandigheden, om efficiënt te zijn met verbranding, zou dit water alle warmte moeten eten van deze druppel ingespoten dieselbrandstof.

Andre


Nou ja maar nee ... want als er meer water (damp en zelfs vloeistof) wordt geabsorbeerd, integendeel, zou de compressiekracht hoger zijn omdat het nodig zou zijn om meer materie / gas (water te comprimeren) vloeistof verdampt uiteindelijk in de motor tijdens compressie ... en het wordt verdomd in volume door te verdampen ... Ik heb meer dat het figuur in de kop het zou moeten vinden, maar het is enkele tientallen keren .. .)

Waar het mogelijk zou zijn om motorrem te verkrijgen (of liever te verliezen) het zou precies het volume van gas tijdens compressie verminderen dus ... (bijvoorbeeld puur toeval : Roll: ) verminder het aantal gasvormige moedervlekken of condenseer (daarom koel of sterk verhoogde druk) een gas... (water?)

Zelfs in carburateur bestaat de motorrem: het pompen en de interne wrijving zijn veel hoger dan de kracht die wordt uitgeoefend door de verbranding van de brandstof. Dus ik denk niet dat je aan de "explosie" -kant moet zoeken, maar eerder in de "compressiefase".
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 25/01/07, 16:34

PITMIX schreef:Beeld


De directe link is beveiligd, dus u moet de afbeelding op de forum... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/01/07, 17:31

Het is gedaan : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 25/01/07, 17:36

Mwarf bij het zien van het "resultaat", had ik beter niets kunnen zeggen ... :schok:
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten