De werking van het water doping: grafiek?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79367
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

De werking van het water doping: grafiek?




par Christophe » 24/09/06, 22:13

Dit schema ongetwijfeld ons helpen bij het begrijpen van het water doping.

Beeld

Lees de uitleg van het diagram 2ieme ... De overeenkomsten zijn opvallend met water doping ... nee? Geen magie, geen surunité zonder verbreking van de principes ... geen belediging voor alle verkopers van dromen of critici van het proces.

Beetje bij beetje de vogel maakt zijn nest ... : Cheesy: : Cheesy:
Dernière édition par Christophe de 18 / 05 / 11, 13: 18, 4 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79367
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 24/09/06, 22:25

Dit diagram is trouwens afkomstig uit een artikel met de titel "Geschiedenis van de Russische tovenaar" en is afkomstig uit de krant Illustratie van 11 Octbre 1924!

We zullen het duidelijke verschil van wetenschappelijk niveau met de kranten opmerken, van grote diffusie, stroom.

Het artikel is hier beschikbaar: https://www.econologie.com/makhonine-exp ... -3187.html
Dernière édition par Christophe de 25 / 01 / 07, 14: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 26/09/06, 10:46

doc super interessante christophe.

het is waarschijnlijk een echo om te patenteren, die Makhonin iets later deponeerde:

http://v3.espacenet.com/origdoc?DB=EPOD ... =FR1470414

: zware olie + brandstof makhonine, alles verwarmd door de uitlaat en hop, we mogen een benzinemotor draaien.

maar ik zie de connectie met waterdoping niet :?

Makhonia-brandstof zou voor een deel uit water bestaan?


Wat betreft het voordeel van de waterdamp (de oppervlaktetoename van de curve die de thermodynamische cyclus weergeeft), maakte ik een kleine simulatie.

inderdaad vond ik een octrooi met betrekking tot de injectie van water in een vliegtuigreactor.
het octrooibedrijf legt dat uit toevoeging van waterdamp verhoogt de warmtecapaciteit van het water (cp) en daarom vergroten we het werk van de turbine.

op een Excel-bestand dat door een bepaalde technische school wordt gebruikt om aan de carnot-cyclus te werken, heb ik de parameter 'warmtecapaciteit"en daar merkte ik ... een afname van het geleverde theoretische werk :frons:

maar goed, deze modellering houdt geen rekening met het "dempende" effect van de waterdamp (drukvereffening).

ging opnieuw een beetje nadenken nadat ik stopte:
het patent op de injectie van waterdamp in de vliegtuigturbine houdt aan het belang van een goede menging van deze waterdamp met de inlaatlucht.

het biedt verschillende mengoplossing: stoomaanvoer in de radiale richting (meestal gezien met de pantone), maar ook tangentiële of zelfs axiale aankomst van de luchtstroom.

kennisgeving aan onze geniale retrofiters ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79367
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/09/06, 10:48

Ik denk dat je de connectie met waterdoping zelf hebt gevonden terwijl je antwoordt : Oops: vergis ik mij?

Werk je met de CARNOT-cyclus in een technische school?
Sabathé (diesel) of Beau de Rochas zou realistisch zijn +?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 26/09/06, 10:51

heu..no nee.

Weet je zeker dat de Makhonin-brandstof water was?

anders was deze tp ongetwijfeld goed voor carnotine.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79367
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/09/06, 10:54

Ongeacht de aanwezigheid van water ... lees de verklarende zin van het 2ieme-diagram!

ps: heb je dit excelbestand nog steeds? :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 26/09/06, 10:57

u hoeft 2 niet een keer te herlezen om het te begrijpen.

de druk blijft langer hoog, het herstelde werk is groter, dw = pdV, dat is alles.

wel, we zullen zeggen dat het de diagrammen zijn van een watergedoteerde motor
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79367
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/09/06, 14:34

Neem deze toon niet ... ik zei dat het waarschijnlijk erg op elkaar leek ... een automobilist zou moeten vragen om het eigenlijke diagram van een gedoteerde motor te traceren ... maar het is morgen niet de dag ervoor we zullen de resultaten zien :onheil: :onheil: :onheil:

U maakte deel uit van de werkgroep op het pantone lijkt mij ... alle hypotheses die we in deze richting hebben gemaakt: betere verbranding, verbranding vertraagd en betere ontspanning ... waar, a priori, deze vorm van diagram in het geval van doping ...

Dat is alles ...
Dernière édition par Christophe de 26 / 09 / 06, 15: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 26/09/06, 15:23

bob_isat schreef:Weet je zeker dat de Makhonin-brandstof water was?

Als ik de artikelen lees, is er in het Makhonine-proces ook een waterinjectiefase in een omgeving met hoge temperaturen (1200 °, te controleren).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79367
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/09/06, 15:31

Exact water wordt gebruikt in het makhoninebrandstof "synthese" proces, maar dat betekent niet dat het nog steeds aanwezig is in de uiteindelijke brandstof.

Water wordt ook gebruikt in raffinaderijen tot vapocrakage ... Dit is niet het geval dat we in de diesel vinden (tenminste niet officieel ... maar wijk niet af ...).

Ik heb dit diagram online gezet om de hierboven genoemde redenen: door sterke veronderstelling van overeenkomsten in de diagrammen en niet om te zeggen dat de waterdoping in zijn samenstelling vergelijkbaar was met het gebruik van de brandstofmakelaar ... 'Ik hoop dat ik duidelijk ben ... :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 79-gasten