Een brandstof vrij vol op gratis 4 ...

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 11/07/08, 23:13

Goeiedag !

Zoals afgesproken hierbij de cijfers van de eerste verbruikstest.
Om heel precies te zijn, heb ik 13,40 l diesel en 2,1 l benzine toegevoegd, wat ons een totaal van 15,50 l oplevert voor een rit van 198 kilometer, wat, als mijn berekeningen kloppen, een gemiddeld verbruik van 7 l per 7,8 km vertegenwoordigt. ... En het verbaast me dat de computer zelfs een verbruik van 100 l per 8 aankondigde!
Voor de kieskeurigste wil ik hieraan toevoegen dat het uurgemiddelde 22,2 kilometer per uur bedroeg voor deze test die uitsluitend in de stad plaatsvond met alle gevaren van dien.
Er is dus een reëel verschil in verbruik van 40 cl vergeleken met de voorspellingen van de computer...kan dit te wijten zijn aan de aanwezigheid van benzine? De vraag wordt aan iedereen gesteld, vrienden André als je ons leest...
Op basis van het bovenstaande is er een nieuwe test gaande en ik zal u zo snel mogelijk de uitslag geven.

Kapitein Maloche, houd er rekening mee dat ik het volume (%) van de benzine heb gewijzigd, wat bijna 8% moet zijn als u zich wijdt aan het maken van de berekeningen, ik zit vol met medicijnen (en daarom niet erg vers). Ik geef de handdoek in de ring voor de momenten

In ieder geval zit er, gezien de verbruikscijfers, een verandering in de lucht... met de terugkeer van mooi weer zal het beter met mij gaan en zal ik van daaruit enkele excursies ondernemen
Met de groeten van Lietseu
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/07/08, 23:27

Ik had een soortgelijk resultaat

Bij benzine in de GO had de computer de neiging het werkelijke verbruik te overschatten, terwijl dit bij alleen de GO onderschat wordt

Het brandstofverbruik is immers heel reëel.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 12/07/08, 00:04

Capt_Maloche schreef:Ik had een soortgelijk resultaat

Bij benzine in de GO had de computer de neiging het werkelijke verbruik te overschatten, terwijl dit bij alleen de GO onderschat wordt

Het brandstofverbruik is immers heel reëel.


Voeg daarbij dat het stationair toerental is afgenomen sinds het van 800 tpm naar 500 tpm is gegaan!
De motor is ook veel responsiever en veel flexibeler. :D
advies aan amateurs, blijkbaar maakt het toevoegen van benzine aan uw diesel deze niet alleen schoon, maar bespaart u later ook geld :D

A+
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 14/07/08, 11:54

Geweldig, een fan! :D het enige wat u hoeft te doen is de opacimetrietest afleggen https://www.econologie.com/forums/economies- ... 1-140.html

Op HDI, DCI wordt de inactiviteit geregeld en blijft daarom ongewijzigd
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/07/08, 13:15

Lietseu schreef:
Capt_Maloche schreef:Ik had een soortgelijk resultaat

Bij benzine in de GO had de computer de neiging het werkelijke verbruik te overschatten, terwijl dit bij alleen de GO onderschat wordt

Het brandstofverbruik is immers heel reëel.


Voeg daarbij dat het stationair toerental is afgenomen sinds het van 800 tpm naar 500 tpm is gegaan!
De motor is ook veel responsiever en veel flexibeler. :D
advies aan amateurs, blijkbaar maakt het toevoegen van benzine aan uw diesel deze niet alleen schoon, maar bespaart u later ook geld :D
PS je kunt het in PM zeggen (privébericht)

A+

Dus hier verrast lietzeuuu mij, hij heeft zojuist zijn technische inventiviteit getoond.
Vertel me Lietzeuuuu...Wat is je favoriete vakgebied, je diploma's, :D Ik ben nieuwsgierig, op een goede manier
En als je wilt, doe je dat in een privébericht :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 15/07/08, 02:12

Het privébericht wordt binnenkort verwijderd :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 15/07/08, 09:11

Als we SP98 toevoegen in plaats van SP95, maakt het dan uit?
0 x
JCF
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/04, 22:58




par JCF » 15/07/08, 10:24

Did67 schreef:
En nog verrassender, ook voor de meeste benzinemotoren (die in feite door indirecte injectie van benzine in de leidingen zijn - met uitzondering van enkele zeldzame modellen met directe benzine-injectie in de cilinder). De carburateur is verdwenen uit moderne benzinemotoren. In al deze gevallen is het hetzelfde: de calculator vindt dat de bestuurder zijn voet heeft opgetild en de brandstofinspuiting heeft afgesneden.


Eh, ik heb een automatische benzine-injectie van 73, er is al een injectie-uitschakeling bij het vertragen ... Het lijkt mij dat dit zelfs bestond op versies met carburateur.
Simpelweg: het feit dat de auto bij het terugschakelen niets meer verbruikt, betekent niet dat je weinig verbruikt. Als je terugschakelt, komt dat namelijk doordat je de auto al eerder te veel hebt gestart (het overconsumptie is dus al gedaan!). Als je voldoende anticipeert, stop je met het intrappen van het gaspedaal en laat je de auto op tijd uitrollen, hij verbruikt minder dan terugschakelen zonder injectie! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 15/07/08, 22:06

JCF, je hebt gelijk, het beste systeem is de traagheid van de vrijloop, dit geldt des te meer naarmate het voertuig zwaar is


Cuicui schreef:Als we SP98 toevoegen in plaats van SP95, maakt het dan uit?


Eerlijk gezegd heb ik het nog niet geprobeerd en ik betwijfel of er enig verschil zal zijn.
Ik heb zojuist mijn iV-ruimte opnieuw boven water gebracht met 5L SP 95 en 68L GO, d.w.z. 6% op de 80L van de tank, geen zorgen :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/09/08, 22:03

nog steeds geen problemen met 6% SP95 in mijn diesel! :D

een beetje omhoog wat
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 224-gasten