Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par dede2002 » 13/11/16, 08:46

Dankjewel.

De rente zou de figuur niet te breken, is het bijna 700W een paard met een kort verslag dat hard zal duwen!
En ook autonomie.

Door simpelweg een controller 250W dat de truc zou kunnen doen zetten?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Ahmed » 13/11/16, 12:36

Het was de betekenis van mijn vraag. Omdat de juridische bevoegdheid is een waarde nadat zij alle relevante, zou het goed zijn om te respecteren, niet formalisme maar redelijk.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Dirk Pitt » 14/11/16, 13:12

uitgaande van het populaire gezegde: "wie kan het meeste, kan het minste doen", vind ik het beter om een ​​800W-controller te plaatsen, zelfs als dit betekent dat hij moet worden beperkt als we vinden dat hij te hard drukt in plaats van een 250W-controller te plaatsen en koop een krachtigere omdat het rendement niet goed is of er een of andere reden uit de dozijn mogelijk is, waardoor het anders kan werken dan men zich had voorgesteld. dat is een proto.
Murphy zei: "als er iets mis kan gaan, zal het gebeuren!"
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par dede2002 » 14/11/16, 16:52

Ja, het is logisch, maar hoe komt een flens controller? Een weerstand in serie met de trekker?

Het beste zou zijn om te beginnen beteugeld, en vervolgens te verhogen indien nodig.

Maar als het prototype goed werkt, en wordt gereproduceerd door anderen, lijkt het belangrijk dat deze niet groter dan het toegelaten vermogen, niet in de problemen bij een ongeval ...

Boven, Grelinette je vroeg of we een eenvoudige regelweerstand zou kunnen gebruiken om de oude, maar naast het feit dat het energie zou verspillen (zoals we zijn niet aan de onderkant), is er een groot risico om te proosten de motor als de inspanning te groot, vooral in het begin.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Grelinette » 27/01/17, 16:20

Bonsoir à tous,

Ik reactualizes erover om je een beetje feedback over de zelf-constructie van de aanhangwagen-bike en het regelmatig gebruik gedurende enkele maanden. (Het is nog niet uitgerust met een hulpmotor ... maar ik werk! ...)

Dus de aanhangwagen-fiets als het nu is met de weinige veranderingen die ik gemaakt:

Het chassis met dienblad geschorst:
trailer axle sketch - face.jpg
trailer axle sketch - face.jpg (47.97 KB) keer bekeken 6469


De plaat wordt gehouden in suspensie met kleine spanning bronnen die hook up op een bout die ik de haak einde hebben verdraaid.
Amortisseur.jpg
Shock absorber.jpg (54.1 Kio) 6469 keer bekeken


Met kleine trekveren die fungeren als schokdempers (hersteld om het afval op een tuin ligstoel), werd het plateau nemen Balan op paden en wegen aangetast. Om dit balan verwijderen, bevestigde ik onder de lade van de kleine meubels deur cilinders besteld op de netto ongeveer € 4 eenheid.
Er zijn verschillende lengtes voor deze cilinders waardoor meer of minder doorbuiging en diverse hardheden (50, 60, 80, 100, etc.). Voor nu gebruik ik cilinders 16 cm 60N hardheid.
modèles.jpg dempers
modèles.jpg dempers (22.86 KB) keer bekeken 6469


Deze aansluitingen zijn handig en eenvoudig te installeren, maar ze zijn niet ontworpen voor dit zeker intensiever gebruik dan het openen van een kast ... Ik zal zien hoe lang ze duren.

fietswielen (20 inches) worden op vorken gemaakt met dikke houten beugels bevestigd, maar stolt bij aansluiten belemmering (boom, pool, palen, trottoirs, enz), voegde ik 2 bed latten, die ook als "by-shock" kant dienen. (Merk op dat deze sidebars ook toegestaan ​​mij om de wieluitlijning aan te passen)
Sidebar (2) .jpg


De ruimte voor het transport van kinderen met verwijderbare zitting:

De cabine is afneembaar, omdat Hij raakt op 8 kettingen "lier" 32 mm en kan worden vervangen door een doos of iets dergelijks. Deze halsbanden maken een massief blok met een klein stukje plastic (meegeleverd met klemmen, maar dat slijten snel), of een eenvoudige elastische of draad voor kracht.
32 buis hecht mm.jpg
32 buis hecht mm.jpg (40.02 KB) keer bekeken 6469


Zoals reeds uitgelegd, het interieur is gemaakt van aluminium buizen (oude zwembad bezemstelen hersteld tot het afval) genesteld in PVC fittingen (gekocht), gelijmd en geklonken. Dat gezegd hebbende, ik denk dat de 32 mm PVC-buizen, gemakkelijker te vinden en goedkoper aan te schaffen, voldoende is voor de stevigheid van het geheel.

De afneembare zitting (2 kinderen plaatsen):

Ook clips op de zijkant buizen met 2 4 Lyre halskettingen; dus het is afneembaar en kan naar voren schuiven of de achterkant van de trailer voor de perfecte balans.

De zetel van de bank wordt verhoogd tot toegang tot een kleine veilige praktijken te bieden, en het bestand wordt op een stuk hout voor een schuine hoek onderhouden met 2 matras batten stukken door bouten. Voor de vulling, gebruikte ik 2 plankjes van multiplex tegen 2 omwikkeld met stukjes van schuim en lucht canvas geniet aan de raad.
Banquette.jpg
Banquette.jpg (41.11 KB) keer bekeken 6469


De kuip is verpakt in een dikke stoffen teruggewonnen uit een tuinafrastering die wordt gehouden met klittenbandsluiting gewoon vastgelijmd aan één zijde van de buizen, de andere op het web.
Ik heb de doek om de afmetingen van de cockpit en alles werd bevestigd met lijm klassieke neopreen, zoals klittenband aan de aluminium buizen. Voor nu al houdt goed ... on the go!

De dissel en de aansluiting op de fiets:

De dissel is gemaakt met 2 beugels houten assemblages en versterkt met een steiltang 1 m (paragraaf 25mm x 5mm) verwarmd en gedraaid met de hand om de vorm van de dissel, en dan met bouten aan de beugels die de dissel.

De bevestiging as zijde is gemaakt met een flexibele montage auto teruggevonden in een self-breaks, en met bouten aan de paal. De onderste schroef van het silent blok is bevestigd aan de trekstang met een zelfborgende bout boven gaat door een doorboorde strijkijzer, bevestigd aan de fiets bagagedrager.

Een vleugel moer maakt snel zet de trailer, en ik boorde zich dwars schroefdop voor langs een kleine ring die het losschroeven van de vleugelmoer voorkomt: Dit is nodig omdat de moer niet is vastgedraaid om beweging toe te staan ​​en dévisserait een beetje bij elke beurt.
Tot slot, ik geschroefd een kleine beveiligingskabel aan de paal die aan de fiets is bevestigd met een karabijnhaak, wanneer het ontkoppelen van de aanhangwagen.
houten beugels Timon plat.jpg ijzer +


trailer kant, wordt de tong naar de lade door 1 2 grote centrale bout en moer uit kleinere persen hierbij de dissel aan de plaat met een kleine doorbraak metalen plaat aan elke kant. Elke bout heeft een eenvoudig nut om los te schroeven te demonteren / monteer de helmstok snel en eenvoudig op te bergen.
Timon hecht plateau.jpg
Timon hecht plateau.jpg (74.62 KB) keer bekeken 6469


Voor extra veiligheid (en plezier : Cheesy: ), We stellen 2 kleine vlaggen in de achterkant van de trailer gemaakt met witte pvc 2 16 mm buizen genest binnen 2 verticale staanders (links verkrijgbaar met schroef-caps).
Vlaggen zijn bedekt met propellers die draaien wanneer je verder: gegarandeerd zicht!
Caps op armature.jpg


Het valt nog te ramen in mijn doek dat ik zal snijden en sluit af met een dikke plastic film te maken. Het blijft om de trailer te afhankelijk van zijn stemming en zijn artistieke vaardigheden te verfraaien (mijn kinderen zal zorgen voor die taak te nemen!).
Trailer voor arr. AVT (2) .jpg


Tot slot een aantal verbeteringen Ik denk dat het nuttig om te studeren:

1) Timon .: wanneer de aanhangwagen is zwaar (belast met ongeveer 50 kg), de start is een beetje "zwevende": een goede pedaalslag in gang te zetten ... dan is het alleen. We vinden dit probleem bij het uitvoeren van zeer kort bij lage snelheid. Ik denk dat een dissel met jack (uitbreidbaar en samendrukbaar aan de remmen en optrekken te absorberen) zal dit probleem te verbeteren en meer gemak bij het opstarten en remmen absorberen "weifelende.". maar als u andere ideeën ...
(Ik denk dat dit detail is interessant en vernieuwend: Ik zal een prototype van samendrukbare + uitbreidbaar dissel doen met een kleine kast cilinder, en ik zal je vertellen wat het is).

2) Remmen en trailer parkeerrem .: voor nu in de testfase, ik ben erg voorzichtig en kijken ernaar uit remmen, maar ik denk dat de remmen van de aanhangwagen zou zeer nuttig zijn of automatisch als de inertie rem zelfremmende auto aanhangwagens of gekoppeld zijn ingeschakeld één van de fiets remmen (vermoedelijk op de achterrem).

3) Handrem .: het is noodzakelijk als we stoppen op een helling en liet de fiets en de aanhanger met niemand om ze te houden. (Dit is het geval wanneer ik gooi mijn vuilnis omdat Conteners op een helling!). Misschien een eenvoudig systeem dat de banden plat, zoals sommige kinderwagens eenvoudig en snel te doen zou zijn. (Idem als je ideeën ...)

4) spatborden .: Ik heb nog niet de aanhanger in de regen getest, maar zodra ik tijd heb en een idee van een Recycling materiaal geschikt is, heb ik de spatborden. Ik denk dat 2 gebruik dunne platen lichtjes gebogen en gelijmd multiplex tegen.

5) Landing Gear to horizontaal af te houden .: Dit is vooral handig bij het voorbereiden van de fiets en de aanhanger zeker handig, maar niet echt essentieel. Een studie.

Over het algemeen op de meeste reizen, de massa te slepen (2 jonge kinderen, ongeveer 50 kg) vormt geen probleem met een standaard W 250 VAE (en ik ben niet een fanatieke fietser!).

Wanneer de stijging is significant (helling 15% en +), een motor noodzakelijk wordt. Evenzo moeten we de trailer te gebruiken met een conventioneel rijwiel zonder motor ... In dit geval, een motor van de trailer onmisbaar!

Dus ik bereid je een beetje geschiedenis op mijn ideeën voor de volgende fase van het project: hulpmotor...
Wordt vervolgd.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par phil53 » 27/01/17, 16:59

Schitterend werk toch!
Zou het niet zinvol om de vloer van de trailer te verlagen om een ​​lager zwaartepunt hebben te maken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Grelinette » 27/01/17, 17:58

phil53 schreef:Schitterend werk toch!
Zou het niet zinvol om de vloer van de trailer te verlagen om een ​​lager zwaartepunt hebben te maken?

Dank je wel!
Voor hoogte, wilde ik de trailer verdieping hoog genoeg is voor de veiligheid (stadsverkeer), en hebben een bodemvrijheid groter dan bij conventionele fiets trailers kunt gaan voor een wandeling op onverharde wegen.

Bovendien, gezien de breedte van de aanhangwagen stabiliteit is zeer goed (... maar nog niet getest in extreme situaties!).

Ik zal een volledig dossier later te doen voor detail alle stadia van de productie, met alle kusten.
hier is de schets vooraanzicht met afmetingen.
Côtes trailer voor face.jpg

Dat gezegd, de hoogte tray hangt ook af van de lengte van de trekveren gebruikt: hoe vering zijn, hoe de plaat is laag, maar er minder doorbuiging vering.

Er is ook de mogelijkheid van kleinere wielen fiets (20 inch In plaats van 24 inch van het project). Ook kunnen we ook zetten grotere wielen voor comfort.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Ahmed » 27/01/17, 18:12

Interessant werk! : Wink:
Voor de rem, zou een eenvoudige oplossing een excentrische aan het einde van een hefboom (hout in totaal) dat de band zou verpletteren, zoals u beoogde ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Grelinette » 01/02/17, 19:17

Dank u Ahmed,

Ik val nu de motor van de trailer! ...

Het chassis lijkt gedeeltelijk operationeel, ook al zijn sommige verbeteringen ... en elke uitgang I verzoekt om gegevens van geïnteresseerde die willen hun eigen trailer te maken!
(Ik zal ook zet een banner op de trailer met de link naar dit onderwerp econology ! : Cheesy: )

Vergeet niet, ik links op de wielmotoren oplossing VAE maar de prijzen zijn te hoog.
Dus ik beschouwd als een meer economische oplossing op basis van het door Dirkpitt voorgesteld.
(Tenminste voor gebruikte machines VAE vinden en moet daar beginnen nu: wiel met motor, controller, batterij, ...)

Om terug te komen op zijn Dirkpitt-oplossing, deze bestaat uit het installeren van 2 kleine offset-motoren die in serie zijn gemonteerd om de differentiële spanning aan te passen. Ze zullen elk van de wielen met een ketting aandrijven, waarbij de wielen en de motoras zijn uitgerust met een rondsel, de wielen hebben een "vrijloop" rondsel waardoor de wielen normaal kunnen draaien zonder weerstand, zelfs als de motoren niet draaien (zoals op een fiets), en we zagen dat het mogelijk was om het vrijlooprondsel van het rechterwiel om te draaien zodat de ketting aan de trailerzijde zit.

trailer axle Sketch - view pignons.jpg
trailer axle sketch - pignons.jpg view (22.87 KB) keer bekeken 6432


Deze oplossing is degene die in eerste instantie was bedacht het project van de slede-hybride, en hier zijn de eerste schetsen van de trein voor het vervoer; de as van de aanhangwagen fiets zal er zo uitzien, en nog veel meer eenvoudig:

Hybride wagen - train view avant.jpg
Hybride wagen - avant.jpg trein view (20.61 KB) keer bekeken 6432

Merk op dat de ketting spansysteem is eenvoudig (motor bevestigd aan een scharnier, rechts tekening) en kan worden aangepast aan de fietskar.


Dat gezegd hebbende, een verblijf op deze afstandsbediening oplossing engine (buitenkant van het wiel), ik denk dat het mogelijk is en eenvoudig genoeg om slechts één centrale motor ... maar dan passen de differentiële spanning bochten: het buitenste wiel te draaien sneller dan het binnenste wiel.

1 °) Laat de vrijloop tandwiel kan elke spelen de rol van differentiële en absorberen het verschil in snelheid?
(Ik heb blijkbaar kleine elektrische voertuigen gezien die zo werken)

2 °) Laat er moet een kleine differentiële systeem van een hardware-markt.


Iedereen heeft een track om een ​​klein verschil te vinden? ...

kleine différentiel.jpg
Kleine différentiel.jpg (8.45 KB) keer bekeken 6432


Sommige kleine auto getrokken maaiers zijn uitgerust, ze zijn ook gevonden in kleine modellen, misschien in een aantal gemeenschappelijke instrumenten? ...
Anders, de mechanische merk (kinderspeelgoed) in het aanbod, maar ze zijn te klein of plastic! :onheil:
differentiële mécano.jpg
Mécano.jpg differentieel (10.06 KB) keer bekeken 6432
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Ahmed » 01/02/17, 19:29

Ik denk dat de vrijloop tandwielen dan genoeg om dit probleem op te lossen; dus probeer dan eerst de eenvoudigste oplossing ...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten