Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par dede2002 » 19/10/16, 14:16

Dit soort genezen stropdas, het houdt beter als het nieuw is, en het los zonder waarschuwing.
Laat minstens een veiligheidsketting ...
Maar het kan voldoende zijn, aangezien het de trailer die groeit!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Grelinette » 20/10/16, 14:40

Bonjor,

Om te beginnen praten nummers, en vergelijk oplossingen en kosten, hier 2 citaat (eigenlijk 3 met Pb batterij optie) voor de aankoop van materialen die nodig zijn voor de automatisering van de fietskar:

1 citaat
1.jpg citaat


2 citaat
2.jpg citaat


(Het blijft aan de begroting te schatten voor de oplossing Dirkpitt. Ik zal proberen om het te doen vanavond)
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par phil53 » 28/10/16, 18:53

Voor informatie kocht ik een trailer Deuba
cargo trailer met plastic liner en hecht aan de fiets bal
https://www.amazon.fr/Remorque-bagages- ... B007TJLQHG
Het was niet te hebben om te maken en goedkoop.
Maar het is een slecht idee, ik waarschuw degenen die verzocht worden.
De wielen hebben kogellagers maar omdat het ontwerp de lagers niet gebruikt. De bijlage wordt niet geactiveerd op mijn fiets en ik betwijfel of de bal is bestand tegen het oppakken als ik hang een beetje een dag op een obstakel
In een woord goedkoop, maar niet verschrikkelijk
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Ahmed » 28/10/16, 21:25

Liever "Daube" dan "Deuba" dan? Kunt u uitleggen waarom de wiellagers niet worden gebruikt?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par phil53 » 28/10/16, 21:50

Toen ik schroef de moeren zij schudden de lagers op de flanken. Net als de lagers om de inspanning te ondersteunen radiaal leiden ze hun kantoor te blokkeren en niet meer, wielen met rem geworden.
Dus ik un-aangescherpt een beetje maar opeens is er het spel en het blijkt op de as en lagers niets of niet veel dienen.
Dit is een ontwerpfout met dezelfde uitrusting maar beter ontworpen dat functioneel was.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Ahmed » 28/10/16, 22:35

Ik begrijp: Dus, het is ook een kwestie van defecte verspanen of slecht ontwerp ...
Probeerde u (indien mogelijk) om tussenbeide tegen de moeren aan beide kanten van elke fork attachment?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Grelinette » 29/10/16, 19:34

Ahmed schreef:Hier is een goede zelfstudie de ontmanteling van een vrijloop tandwiel, ik hoop dat het zal je helpen; Misschien is het mogelijk om het stuk dat wordt gekerfd en de drager vergrendelingen keren?

Bonsoir à tous,
Nou ... ondanks de zeer goede tutorial aangegeven door Ahmed, demontage van de vrijloop om te proberen om het tij te keren, bewijst ingewikkelder en gevaarlijk avontuur dat niet wordt verwacht wanneer het juiste gereedschap!

Dat gezegd hebbende, a priori, het tandwiel-wheel-vrij geheel lijkt te worden teruggedraaid omdat de interne draad door bestrijkt het hele binnenste gedeelte.

Pignon-Rouelibre.jpg ontmanteling

(Bron foto: http://www.forum-auto.com/scooters-125c ... et1936.htm)

Ik zal hervat ontmanteling van morgen ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par phil53 » 30/10/16, 08:14

Ahmed schreef:Ik begrijp: Dus, het is ook een kwestie van defecte verspanen of slecht ontwerp ...
Probeerde u (indien mogelijk) om tussenbeide tegen de moeren aan beide kanten van elke fork attachment?

Ahmed is het ontwerp, moet ik zeggen zeer slechte kopie. Inderdaad gisteren zag een vergelijkbare trailer (zelfde principe verkocht niet gemaakt), maar maakt gebruik van fietswiel. Dezelfde vasthaken bal, maar ik heb niet het spel op de fiets gezien presteerden beter zonder twijfel.
Over de instructies die aangeven niet te motoriseren.
Geweldig, is dit betekenen dat anderen doen?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Ahmed » 30/10/16, 20:31

Ik denk dat deze beperking op station installatie is dat, structureel, deze trailer is niet bedoeld om extra mechanische spanningen als gevolg van de voortstuwing modus ondersteunen. Zoals je al hebt gezien, zijn er trailers waarvan de primaire functie is om te dienen als duwen fietsen waarop ze worden gekoppeld.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Grelinette » 05/11/16, 18:24

Bonsoir,

Op dit moment ga ik heel langzaam aan dit project als gevolg van nieuwe professionele beperkingen, maar ik was in staat om de ontmanteling van de vrijloop zonder gereedschap heb ik de draad gedeblokkeerd met een enkele punch na lost goed hebben:
Freewheel ontmanteld twee-verso.jpg
Twee-verso.jpg gedemonteerd vrijloop (100.02 KB) keer bekeken 5606


... En ik bevestigen dat het mogelijk is om het te schroeven in de andere richting zonder problemen:
Front-wheel-free lift Verso.jpg
Front-wheel-free lift Verso.jpg (103.99 KB) keer bekeken 5606

(Rem:. Is het niet nodig om de as van het wiel om de freewheel, anders dan ik demonteren verwijderen!).

We kunnen de aanhangwagen met 2 achterwielen uit te rusten elk met alle rondsel + Freewheel met uitzicht op het interieur van de trailer, en in de goede zin van het rack, aan de ketting met 2 elektromotoren vergemakkelijken.
trailer Sketch - Freewheel - face.jpg
trailer Sketch - Freewheel - face.jpg (19.69 KB) keer bekeken 5606


Wel moet de omgekeerde schroef de freewheel met het rechter wiel van de aanhangwagen (linkerwiel) worden geblokkeerd om het losschroeven te voorkomen wanneer de ketting een draaimoment op het rondsel zal uitoefenen.

De profs van mechanische bevestigen mijn losschroeven vergrendeling oplossingen:
- Of ronduit 2 kleine laspunten
- Ofwel sterk schroef een schroefdraad cilinder ext. uit het snijden van een achterwiel, in de vrije wiel te maken tegen noot:
Tegen moer vrijloop inversée.jpg
Wheel-vrije moer tegen inversée.jpg (20.81 KB) keer bekeken 5606



Dit alles is slechts een deel van de oplossing (Dirkpitt) er lijkt er meer spanning te behandelen.

De volgende video presenteert een soortgelijk project (transformatie van een eenvoudige fiets in een "elektrische scooter") en beschrijft de verschillende problemen die zijn tegengekomen: https://www.youtube.com/watch?v=hLeFvUmxDOY

Let op een aantal zeer interessante details in dit project:
(De video is een beetje lang, 15 minuten, ik begin geeft aan wanneer de sequenties die nuttig lijken).

1 °) tot 1'50 Zij maken gebruik van een kleine elektrische motor 48 Volt en een vermogen 1000 Watt.
Het samenstel omvat een Ampere meter waardoor het energieverbruik rechtstreeks en voltmeter voor het niveau van de acculading.

2 °) om 3'39: een knop om de flexibiliteit van de versnelling van de elektromotor aan te passen aan te hoge versnellingen en zeer vraatzuchtige energie worden voorkomen.

3 °) naar 4'20: het opladen van de accu's wordt gedaan met een simpele PC voeding 135 Watts en ampere meter geeft de laadtoestand. Je moet zien wat kost een PC voeding van dit type in vergelijking met een conventionele lader. (Op de 2.ème citaatDe lader kost € 53 ttc voor Lithium batterijen, of € 60 voor Pb batterijen).

4 °) naar 5'27: een beetje complex en misschien riskante (goed uitgelegd in de video), maken ze zelf hun LiPo batterij
In tegenstelling, het gebruik van Lipo batterij vereist het gebruik van een GBS voor het laden / ontladen, wat een complexe technische stap. De keuze van de loodaccu's voorkomt dit complex stadium, of de aankoop van materiaal (BMS) Market ...

5 °) naar 7'50: uitleg over de gebruikte motor (DC V 48, 1000 W)

6 °) naar 9'20: uitleg over de keuze van het vistuig (11 tanden) en die van de plaat (75 tanden), waarvan de montage is vrij complex!
Dit punt (het tandwiel) niet is gericht aan de trailer, maar het lijkt erop dat dit een belangrijk punt voor het koppel en het toerental van de wielen en dus het rendement van de motoren te bepalen .

Op de trailer er 2 wielen (een met free-wheel omgekeerd) met vertanding 16, en we hebben nog niet eens over het wisselen van de versnelling met laden om voldoende koppel rekening houdend hebben de snelle snelheid van de motor ...

Wat vind je van deze technische punten?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten