Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Ahmed » 11/05/17, 19:18

Thank you very much! : Wink:
Het is een vrij ambitieus project en zou een redelijk afschrikkend prijsniveau moeten hebben... Ik denk niet dat dat in de geest is van wat je zoekt; bovendien waren er al motortrailers op de markt...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Grelinette » 13/05/17, 23:19

Het is grappig, kijkend naar het fotoalbum van de K-Ryole-trailersite, zie ik dat de jonge ingenieurs dezelfde vragen hadden als ik op bepaalde technische punten : Cheesy: : http://www.k-ryole.com/galerie-photo#&g ... id=album-6

(Ik zal inspiratie halen uit de aantekeningen op hun tafel voor mijn motorisatie :D Industrieel hacken? neeeeee! )

Ik kan niet wachten om de motorisering van mijn aanhangwagen af ​​te ronden en ze vergelijkende tests aan te bieden...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Grelinette » 14/05/17, 10:34

Wat is de markt voor de elektrisch ondersteunde fietskar?

Over K-RYOLE elektrische aanhangwagen, Ahmed schreef: Het is een vrij ambitieus project en zou een redelijk afschrikkend prijsniveau moeten hebben... Ik denk niet dat dat in de geest is van wat je zoekt; bovendien waren er al motortrailers op de markt...


http://www.decisionsdurables.com a écrit :K-Ryole: de aanhanger trekt niet meer, hij stuwt jou voort!
December 29 2016

K-Ryole de intelligente aanhangwagen die voortbeweegt

Vervuilingspieken en de kosten van koolwaterstoffen dwingen ons om onze transportmiddelen te heroverwegen. Pakketten bezorgen kan morgen niet meer met de auto of vrachtwagen maar met de fiets dankzij K-Ryole, een intelligente aanhanger!
Beeld
In volle voorbereiding op een roadtrip per fiets in Amerika vroegen Gilles Vallier en Nicolas Duvaut zich af hoe ze hun bagage moesten vervoeren. Ze begonnen zich toen K-Ryole voor te stellen, een zelfrijdende elektrische aanhanger. Na een marktstudie, offertes en hun ontmoeting met een regionale directeur van La Poste die "klonk als een klik", vertrouwt Nicolas Duvaut toe, begonnen de twee vrienden aan het avontuur. De specificiteit van K-Ryole? Het intelligente chassis dat in staat is om "de kracht te berekenen die op de fiets wordt uitgeoefend en om de motoren van de aanhanger sneller te laten gaan om te voorkomen dat de fietser forceert", legt Théo, een van de teamleden, uit. Een praktische oplossing waarmee u tot 100 km kunt reizen zonder de batterijen op te laden!
Het eerste prototype liet niet lang op zich wachten…
liefde geld

Om dit project met succes uit te voeren, "hebben we een beroep gedaan op liefde voor geld door onze voormalige collega's en onze entourage te vragen ons te helpen bij de financiering van K-Ryole", legt Nicolas Duvaut uit. Daardoor haalden ze al snel 300 euro op. De startup, die momenteel twee jaar in de gebouwen van Centrale Parijs wordt geïncubeerd, heeft zojuist de GreenTech Verte-oproep voor projecten van het ministerie van Milieu gewonnen. Een overwinning die de deuren zou moeten openen voor enkele gemeenschappen, een van de kerndoelen van K-Ryole met transport- en logistieke professionals.

Lees ook: Olli, het intelligente transportmiddel van IBM
2017, een cruciaal jaar

Het eerste industriële prototype van deze intelligente trailer zal in het eerste kwartaal van 2017 op de markt worden gebracht. La Poste en een vijftiental geïnteresseerde bedrijven zullen profiteren van een preview-demonstratie. Het jaar "zal dus de rest van het bedrijf bepalen", geeft Nicolas Duvaut toe. De startup hoopt vanaf 4 5 tot 000 K-Ryole per jaar te verkopen en daarmee een jaaromzet van zo'n 2020 miljoen euro te realiseren. Elke K-Ryole kost tussen de 15 en 3 euro, afhankelijk van de specifieke kenmerken van de trailer en de behoeften van elke klant.

De Universiteit van Lille stelt zich al de toekomstige K-Ryole voor op haar 0 koolstofcampus. Op dit moment lijkt alles goed te gaan met de startup!

bron: http://www.decisionsdurables.com/k-ryol ... -propulse/
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par Grelinette » 23/01/19, 14:42

Hallo,

Ik breng dit onderwerp van het ontwerpen van een elektrisch ondersteunde aanhangwagen nieuw leven in, omdat het motoriseringsgedeelte zeer goed wordt uitgelegd en gedetailleerd wordt beschreven in deze zeer didactische video:


Verschillende technische vragen (differentieel, batterijen, PV, enz.) die in de discussie aan bod kwamen, worden in deze video behandeld.

Kortom, yapluka!

(Ik zal alleen de motoren moeten aanpassen in het geval van zwaardere passagiers! : Cheesy: )

fietskar.jpg
trailer-vélo.jpg (222.15 KiB) 6218 keer bekeken
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
iso14000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 13/09/07, 13:25

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par iso14000 » 19/02/23, 21:11

ik dwaal een beetje af...

Ik heb geen elektronisch of mechanisch probleem.... Het gaat redelijk goed met me

aan de andere kant zou ik willen dat mijn aanhanger "automatisch wordt ondersteund" zoals de K-ryole-aanhangwagens.

Ik vraag me af wat voor soort sensor ze gebruiken om de spanning in de dissel te detecteren en de assist te activeren.

als iemand het weet...
A ++
0 x
iso14000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 13/09/07, 13:25

Re: Het ontwerpen van een fiets aanhangwagen met elektrische bijstand (crowdfunding 'virtuele')




par iso14000 » 19/02/23, 21:51

automatisch antwoord

een stomme spanningssensor met deze klassieke brugmeter:
https://framagit.org/Veloma/Charrette/- ... onique.pdf
0 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten