De voors en tegens van elektrische auto's

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par verwarren » 27/03/24, 08:25

phil59 schreef:Daar kan de 30% “deugdzame energie” gemakkelijk worden bereikt.

Je hebt zoals gewoonlijk volkomen gelijk : Mrgreen:
Door mijn snelheid op 40 km/uur te houden denk ik minimaal 1200 km af te leggen, daar had ik nog niet over nagedacht, dat is niet te bedenken.
1 x
De wereld is perfect !!!
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par phil59 » 27/03/24, 21:54

perplex schreef:
phil59 schreef:Daar kan de 30% “deugdzame energie” gemakkelijk worden bereikt.

Je hebt zoals gewoonlijk volkomen gelijk : Mrgreen:
Door mijn snelheid op 40 km/uur te houden denk ik minimaal 1200 km af te leggen, daar had ik nog niet over nagedacht, dat is niet te bedenken.


Houd op met deze ongefundeerde ironische opmerkingen over een onderwerp dat u niet begrijpt.

Waarom 200 km meer actieradius willen? stel jezelf deze vraag.

Wat is het punt ? zou nuttig kunnen zijn.

Is dit echt nuttig, voor iets anders dan persoonlijk comfort?

Het opladen hier en daar een paar uur stopzetten heeft geen invloed op het dagelijks gebruik van uw EV.

Dat is gemakkelijk te doen, aangezien 'moderne' auto's verbonden zijn en orders kunnen krijgen om te stoppen met opladen (indien mogelijk, met het minimum dat overblijft om bijvoorbeeld twee dagen autonomie te behouden).
Ik heb het niet eens over V2G, dat kWh terug aan het netwerk zou kunnen verkopen.

De video ‘sloopt’ de EV niet, maar vertelt over de drift die deze kan veroorzaken.

Niet noodzakelijkerwijs het einde van de reis, maar een minder slechte tijdelijke.

De autonomie neemt toe, waarom?

Meer ter geruststelling, dan uit echte noodzaak...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par sicetaitsimple » 28/03/24, 20:41

Wat zeker is, is dat het vergroten van de autonomie, met de gegeven technologie en prestaties, betekent dat er meer batterijen aan boord moeten worden genomen (met hun kosten, inclusief milieukosten) en dat er een extra massa moet worden verplaatst, voor een gebruik dat in de praktijk vrij uitzonderlijk zal zijn, op zeer lange termijn. reis.
Dus liever in principe vermijden of beperken.
Nu is er ook iets voor alle "smaken" en alle "angsten", naar mijn mening moet iedereen zijn keuze kunnen maken op basis van zijn geplande gebruik, wat het eerste criterium is waarmee rekening moet worden gehouden, wetende dat deze keuze altijd zal zijn een compromis. Maar de uitrusting van laadstations wordt voortdurend verbeterd, het gaat nog steeds in de goede richting, die van een vermindering van de behoefte aan autonomie, of op zijn minst van de beperking van de voortdurende toename ervan.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Christophe » 28/03/24, 20:53

sicetaitsimple schreef:Wat zeker is, is dat het vergroten van de autonomie, met de gegeven technologie en prestaties, betekent dat er meer batterijen aan boord moeten worden genomen (met hun kosten, inclusief milieukosten) en dat er een extra massa moet worden verplaatst, voor een gebruik dat in de praktijk vrij uitzonderlijk zal zijn, op zeer lange termijn. reis.
Dus liever in principe vermijden of beperken.
Nu is er ook iets voor alle "smaken" en alle "angsten", naar mijn mening moet iedereen zijn keuze kunnen maken op basis van zijn geplande gebruik, wat het eerste criterium is waarmee rekening moet worden gehouden, wetende dat deze keuze altijd zal zijn een compromis. Maar de uitrusting van laadstations wordt voortdurend verbeterd, het gaat nog steeds in de goede richting, die van een vermindering van de behoefte aan autonomie, of op zijn minst van de beperking van de voortdurende toename ervan.


Dat is goed, ik zie dat je de video van Michel Kieffer hebt geluisterd en begrepen:



Het probleem is dat de CON-consument niet bereid is meer te betalen voor minder prestaties en minder comfort en veiligheid (autonomie is onder andere één van de veiligheid en comfort)...vooral de meiden die over het algemeen de portemonnee van het huishouden in handen hebben (tanken als er 200 zijn). km te gaan... het is gebruikelijk en zelfs de norm onder meisjes)! : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par sicetaitsimple » 28/03/24, 21:28

Christophe schreef:Dat is goed, ik zie dat je de video van Michel Kieffer hebt geluisterd en begrepen:


Behalve dat ik het niet heb gezien...

Christophe schreef:Het probleem is dat de CON-consument niet bereid is meer te betalen voor minder prestaties en minder comfort en veiligheid (autonomie is onder andere één van de veiligheid en comfort)...vooral de meiden die over het algemeen de portemonnee van het huishouden in handen hebben (tanken als er 200 zijn). km te gaan... het is gebruikelijk en zelfs de norm onder meisjes)! : Lol: : Lol: : Lol:


Ik laat je verder met je seksistische opmerkingen die niets toevoegen... Even tanken voordat het echt nodig is, is geen drama, of je nu een meisje bent of niet
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Christophe » 28/03/24, 21:46

Nou, dat had je moeten doen, want hij zegt niet dat dat interessant is...

Wat seksisme betreft (blabla...) het is een feit: meisjes zijn veel meer op zoek naar energiezekerheid... dan jongens...

Niets seksistisch, het is gewoon wetenschap... als je dat niet weet, komt dat omdat je vrouwen niet goed genoeg kent... vraag het aan Macro, hij zal je uitleggen hoe ze werken...

Als het geen drama is, oké, maar je spreekt jezelf tegen...probeer het opnieuw... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Als je het niet begrijpt, vraag het mij...
0 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par verwarren » 29/03/24, 11:38

sicetaitsimple schreef:Wat zeker is, is dat het vergroten van de autonomie, met de gegeven technologie en prestaties, betekent dat er meer batterijen aan boord moeten worden genomen (met hun kosten, inclusief milieukosten) en dat er een extra massa moet worden verplaatst, voor een gebruik dat in de praktijk vrij uitzonderlijk zal zijn, op zeer lange termijn. reis.

Gewoon langzamer rijden vergroot juist de actieradius, toch?

phil59 schreef:
Houd op met deze ongefundeerde ironische opmerkingen over een onderwerp dat u niet begrijpt.

Waarom 200 km meer actieradius willen? stel jezelf deze vraag.

Wat is het punt ? zou nuttig kunnen zijn.


In tegenstelling tot jou beheers ik geen enkel onderwerp : Mrgreen:
200 km meer betekent simpelweg minder opladen voor een langere duur.
Gisteren op de snelweg ging ik 100%, maar een trein grote Duitse auto's duwde me opzij.
Ik moest een half uur later vertrekken, ik had nog maar 1% over.
De vraag met welke snelheid reden we? Hoeveel extra km als mijn auto niet sneller dan 140 km/u zou rijden?
De autonomie van de EV heeft eigenlijk geen belang, ik denk erover om de accu te vervangen door pedalen. : Mrgreen:
2 x
De wereld is perfect !!!
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Macro » 29/03/24, 11:48

Christophe schreef:Nou, dat had je moeten doen, want hij zegt niet dat dat interessant is...

Wat seksisme betreft (blabla...) het is een feit: meisjes zijn veel meer op zoek naar energiezekerheid... dan jongens...

Niets seksistisch, het is gewoon wetenschap... als je dat niet weet, komt dat omdat je vrouwen niet goed genoeg kent... vraag het aan Macro, hij zal je uitleggen hoe ze werken...



Nou luister... ik heb thuis het tegenovergestelde geval... Nu ze bovendien professioneel een auto gebruikt, heeft ze het record voor de grootste tankbeurten op de twee voertuigen die ze in de hand had: 57 liter op de Touran (op 58) en 74 liter op de Alhambra (wat 70 zou moeten zijn). Ik ging een keer naar 73.5 met de Alhambra en hij liet me al een tijdje 0 km autonomie zien...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par GuyGadeboisTheBack » 29/03/24, 12:36

Christophe schreef: (tanken als er nog 200 km over is...dit is gebruikelijk en zelfs de norm onder meisjes)

In tegenstelling tot sommige domme klootzakken die ik ken, komen ze tenminste nooit zonder brandstof te zitten, verstoppen ze de filters niet met afval uit de tanks en vernielen ze de HP-pomp niet terwijl de vloot op de bodem stagneert.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Christophe » 29/03/24, 13:07

Macro schreef:
Christophe schreef:Nou, dat had je moeten doen, want hij zegt niet dat dat interessant is...

Wat seksisme betreft (blabla...) het is een feit: meisjes zijn veel meer op zoek naar energiezekerheid... dan jongens...

Niets seksistisch, het is gewoon wetenschap... als je dat niet weet, komt dat omdat je vrouwen niet goed genoeg kent... vraag het aan Macro, hij zal je uitleggen hoe ze werken...



Nou luister... ik heb thuis het tegenovergestelde geval... Nu ze bovendien professioneel een auto gebruikt, heeft ze het record voor de grootste tankbeurten op de twee voertuigen die ze in de hand had: 57 liter op de Touran (op 58) en 74 liter op de Alhambra (wat 70 zou moeten zijn). Ik ging een keer naar 73.5 met de Alhambra en hij liet me al een tijdje 0 km autonomie zien...


De uitzondering die de regel bevestigt! : Mrgreen:

ps: ik ken er ook eentje die tot de limiet vult, nog maar 1 week geleden moest ik haar een 1/2 volle jerrycan GO aanbieden (het was toch een 20L...)! Je ziet dat ik niet seksistisch ben, ik ben zelfs gul met vrouwen! : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten