CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par SebastiaanL » 29/01/23, 22:21

sicetaitsimple schreef:
SebastianL schreef:Als de RWZI's juist de grote exploitanten van hernieuwbare energie ook behoefte hebben aan opslag,


Maar waar heeft hij het over? "De grote ENR-operatoren", maar ook de kleine, verkopen allemaal hun productie "over the water" aan EDF tegen een vaste aankoopprijs voor ongeveer twintig jaar, ongeacht de behoefte op dat moment aan het netwerk.
Het is aan EDF om eruit te komen.
Als ze nu opslagcapaciteit nodig hebben onder een ander contract of elders dan in Frankrijk, belet niets hen om die te bouwen.


oh nee, er zijn uitkoopcontracten die niet worden nagekomen en die zijn gedaald. En hoe dan ook, de grote operators weten heel goed dat ze om steeds meer knipsels gevraagd zullen worden, en op een tijdschaal van 30 jaar kan dit heel snel fout gaan.

niets weerhoudt hen ervan om ze te bouwen"


EDF is al van plan om de toegang tot de opslag van EV-batterijen te blokkeren via zijn "in-house" beheer.
Ik stop hier met mijn pleidooi, helaas door constant de deken naar een van beide te trekken, de richtlijnen voor de liberalisering van de opslagsectoren (hydrodammen en elektrische auto's zullen vallen en zullen met pijn worden gedaan en zullen moeten wachten tot alle neurogeplastificeerde papis zijn gecomposteerd iets intelligents gaan doen met onze knowhow
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9842
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par sicetaitsimple » 29/01/23, 22:31

SebastianL schreef:Ik stop hier met mijn betoog,

Het is zo verwarrend en niet overtuigend dat het eigenlijk wenselijk lijkt.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par phil59 » 30/01/23, 01:10

SebastianL schreef:
EDF is al van plan om de toegang tot de opslag van EV-batterijen te blokkeren via zijn "in-house" beheer.


Ik begrijp het niet, er is al de V2L ....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par SebastiaanL » 30/01/23, 02:21

phil59 schreef:Ik begrijp het niet, er is al de V2L ....


Ja, we kunnen al sleutelen aan de V2L, als we maximaal 3kw hebben, kunnen we een 2000W mppt-zonneregelaar kopen (die het maximale PV-vermogen kan beperken; de mppt ondersteunt deze functie vaak) die we aanpassen om gewoon een staatslading te behouden ( laag tot gemiddeld) van de huisaccu om de nacht zonder problemen in de winter door te laten gaan, maar zonder deze op te laden om een ​​nutsvoorziening voor de PV van het huis achter te laten.
De auto simuleert dan 's nachts een zonnepaneel met de V2L-aansluiting en het enige dat nodig is, is een diodegelijkrichter om de 220VAC om te zetten in 315VDC die geschikt is voor de mppt.

Dit is waar we mee bezig zijn, knutselen... terwijl we wachten tot de wereld van dinosaurussen vanzelf in elkaar stort, ingehaald door fysieke beperkingen en gebruiken.
De optimalisatie, de echte optimalisatie zal komen wanneer al deze incompetenten in de compost zitten terwijl ze wachten, zal te maken hebben met het milieu dat ze allemaal hebben willen verlaten (te dure huisvesting, niet-bestaande pensioenen, geboortecijfer halfstok, baanonzekerheid, bulkenergie, enz.).

Sorry dat ik mijn anti-oude crisis heb, ik kan ze niet meer leuk vinden en verontschuldig me voor de uitzonderingen die niet reageren op deze karikatuur van absoluut verdriet
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par phil59 » 30/01/23, 12:40

Met de V2L heb je niet veel nodig.

Het is als een hybride omvormer, wanneer u uw tafel maakt, plaatst u een "bronomvormer", voor wat prioriteit heeft.

De omvormer kan automatisch zijn, als er geen netwerk is, zet je de auto aan, als er geen auto is, steek je de kaarsen aan! : Lol:

Met 3 kW wordt meestal al de belangrijkste bespaard.
Elektrisch verwarmen vergeten we, maar dan nog wel met zonnebatterijen.

Het is een noodoplossing.

Voor mij is het over het algemeen na 17 uur als de auto er is, zelfs in de zomer minder productief voor de zon, en in de winter... is het 0.
Weekends, zelden daar, of heel weinig overdag.

Momenteel minder dan 1 kWp aan panelen, binnenkort zal dat "kunstmatig" verdubbelen. Ik zal het uitleggen wanneer ik het heb gedaan en meer dan een week heb getest. (zonder iets exotisch, maar niet in de norm).
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten