CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par SebastiaanL » 28/01/23, 21:48

sicetaitsimple schreef: In Frankrijk zijn er nog maar 3 operationele eenheden van 600 MW over, dat wil zeggen praktisch niets. En het is hetzelfde in veel Europese landen.


Vertel me eens een van die landen die zich niet laat misleiden door zijn kolenproducerende buren, bij dit spelletje...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9847
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par sicetaitsimple » 28/01/23, 21:51

SebastianL schreef:
sicetaitsimple schreef: In Frankrijk zijn er nog maar 3 operationele eenheden van 600 MW over, dat wil zeggen praktisch niets. En het is hetzelfde in veel Europese landen.


Vertel me eens een van die landen die zich niet laat misleiden door zijn kolenproducerende buren, bij dit spelletje...


Ik begrijp de vraag niet.
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par SebastiaanL » 28/01/23, 22:12

Al deze landen die hun piek uitbesteden, kopen steenkool tijdens piekuren en verkopen hun koolstofarme productie tijdens daluren, de essentie van de commerciële strategie voor "overweldigde" mensen zoals jij!
Kernenergie vooral op piekmomenten verkopen is veel voordeliger en daarmee kunnen we gen4 ontwikkelen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9847
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par sicetaitsimple » 28/01/23, 22:24

SebastianL schreef:Al deze landen die hun piek uitbesteden, kopen steenkool tijdens piekuren en verkopen hun koolstofarme productie tijdens daluren, de essentie van de commerciële strategie voor "overweldigde" mensen zoals jij!
Kernenergie vooral op piekmomenten verkopen is veel voordeliger en daarmee kunnen we gen4 ontwikkelen.

:schok: :schok: :schok: Kunt u ons voorbeelden geven? Gedurende meerdere jaren?
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par SebastiaanL » 28/01/23, 23:16

sicetaitsimple schreef:
SebastianL schreef:Al deze landen die hun piek uitbesteden, kopen steenkool tijdens piekuren en verkopen hun koolstofarme productie tijdens daluren, de essentie van de commerciële strategie voor "overweldigde" mensen zoals jij!
Kernenergie vooral op piekmomenten verkopen is veel voordeliger en daarmee kunnen we gen4 ontwikkelen.

:schok: :schok: :schok: Kunt u ons voorbeelden geven? Gedurende meerdere jaren?



Voorbeelden van wat? dat Frankrijk zijn elektra al jaren in de daluren verkoopt?
Het eerste voorbeeld is onze deal met de Zwitsers, die 's nachts water halen en elektriciteit goedkoper weten te krijgen dan in Frankrijk (in 2014 was ik daar) en daar moest ik om lachen. goedkoopste elec in de wereld".
En het is niet nodig om te zien dat kernenergie absoluut niet de piek kan produceren met 58 reactoren, daarom breken de ENR's hun ballen door de prijzen te verlagen tijdens daluren, juist wanneer kernenergie het meest kan verkopen.
Tenzij we het recht hebben om intelligent te zijn... wat niet gewonnen wordt
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9847
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par sicetaitsimple » 29/01/23, 15:57

Sorry, maar ik begrijp niet goed waar je vandaan komt en/of wat je wilt demonstreren..
- Dat er tijdens de "daluren" meer elektriciteit te koop is ligt voor de hand, maar er moet toch een koper zijn die geïnteresseerd is in dit aanbod.
-Dat zelfs in Frankrijk, dat toch zeer goed uitgerust is, kernenergie alleen niet in staat is om verbruikspieken op te vangen
- Dat bepaalde landen, zoals Zwitserland, vanwege hun geografie hun neerslag veel beter kunnen waarderen dan andere, hetzelfde. En dat ze meer technische mogelijkheden hebben om STEP te ontwikkelen dan anderen, weer hetzelfde.
- Dat Duitsland al lang 's werelds grootste gebruiker van bruinkool is, nog steeds hetzelfde, zij zijn degenen met de grootste reserves.

We zouden zo nog lang kunnen doorgaan om het voor de hand liggende af te wijzen.
Dus? Wat wil je demonstreren?
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par SebastiaanL » 29/01/23, 19:44

sicetaitsimple schreef:Dus? Wat wil je demonstreren?


In een grote PV offgrid installatie plaatsen we altijd het technisch minimum aan batterij, en voegen we een fossiele generator toe.
Dit alles is zuinig, ook al is de fossiele kwh te duur. Het gebruik wordt geoptimaliseerd en de generator werkt op basisbasis met een ENR-installatie in energietekort ten opzichte van gemiddeld verbruik. Als het mogelijk is om met een te dure fossiele kwh te doen, dan is het ook mogelijk om hetzelfde te doen met dure kernenergie, mits je ENR-gebruik niet vernietigt en de batterijen intelligent gebruikt.

Door jouw bedrog (ik druk op een knop = kernenergie komt naar me toe, met patriottische muziek op de achtergrond), heb je kernenergie in 1 decennium kunnen ruïneren door de komst van hernieuwbare energie te negeren. Erger nog, je neemt de "batterij"-technologie over wanneer deze economie structureel winstgevender is met ENR, een "kaartenhuis"-strategie die op middellange termijn veel schade zal aanrichten, tenzij het je lukt om 50 IQ-punten van alle gebruikers. !

De Arena is ook gekoppeld aan concessies voor hydro-elektrische dammen.
Kortom, alle huidige zware mislukkingen van nucleaire EDF zijn gekoppeld aan energieopslag, wat bewijst dat "ik druk op een knop = kernenergie komt naar mij toe" eigenlijk wordt begeleid door de muziek van de Titanic...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9847
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par sicetaitsimple » 29/01/23, 21:08

SebastianL schreef:In een grote PV offgrid installatie plaatsen we altijd het technisch minimum aan batterij, en voegen we een fossiele generator toe.
Dit alles is zuinig, ook al is de fossiele kwh te duur. Het gebruik wordt geoptimaliseerd en de generator werkt op basisbasis met een ENR-installatie in energietekort ten opzichte van gemiddeld verbruik. Als het mogelijk is om met een te dure fossiele kwh te doen, dan is het ook mogelijk om hetzelfde te doen met dure kernenergie, mits je ENR-gebruik niet vernietigt en de batterijen intelligent gebruikt.

Door jouw bedrog (ik druk op een knop = kernenergie komt naar me toe, met patriottische muziek op de achtergrond), heb je kernenergie in 1 decennium kunnen ruïneren door de komst van hernieuwbare energie te negeren. Erger nog, je neemt de "batterij"-technologie over wanneer deze economie structureel winstgevender is met ENR, een "kaartenhuis"-strategie die op middellange termijn veel schade zal aanrichten, tenzij het je lukt om 50 IQ-punten van alle gebruikers. !

De Arena is ook gekoppeld aan concessies voor hydro-elektrische dammen.
Kortom, alle huidige zware mislukkingen van nucleaire EDF zijn gekoppeld aan energieopslag, wat bewijst dat "ik druk op een knop = kernenergie komt naar mij toe" eigenlijk wordt begeleid door de muziek van de Titanic...


:schok: :schok: :schok: Deze hele demonstratie is glashelder....

Maar over welke "energieopslag" hebben we het als we zeggen "alle huidige zware mislukkingen van nucleaire EDF zijn gekoppeld aan energieopslag"? Zeker geen STEP's die er al veertig jaar staan. Dus?
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par SebastiaanL » 29/01/23, 21:43

sicetaitsimple schreef:Maar over welke "energieopslag" hebben we het als we zeggen "alle huidige zware mislukkingen van nucleaire EDF zijn gekoppeld aan energieopslag"? Zeker geen STEP's die er al veertig jaar staan. Dus?


Als juist de afvalwaterzuiveringsinstallaties de grote ENR-exploitanten ook opslag nodig hebben, om dezelfde redenen als EDF en gezien het feit dat de waterkrachtcentrales voor het merendeel onder EDF-beheer "ideologisch" voor kernenergie worden bestuurd, zijn er klachten binnengekomen van de actoren ENR en daarom was het antwoord hen te vertellen een ei te gaan koken, maar in ruil daarvoor leverde EDF elektriciteit tegen kostprijs ARENH om de eisers te kalmeren

EDF die deze tijdelijke situatie kent, valt terug op de EV en de bestuurbare batterijopslag. Waardeloze oplossing.

Dus ik verdedig hydro-elektrische opslag voor kernenergie en overdag batterijopslag gereserveerd voor hernieuwbare energie met een wind/nucleaire mix 's nachts
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9847
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Betreft: CEA en Renault ontwikkelen een bidirectionele boordlader




par sicetaitsimple » 29/01/23, 21:57

SebastianL schreef:Als de RWZI's juist de grote exploitanten van hernieuwbare energie ook behoefte hebben aan opslag,


Maar waar heeft hij het over? "De grote ENR-operatoren", maar ook de kleine, verkopen allemaal hun productie "over the water" aan EDF tegen een vaste aankoopprijs voor ongeveer twintig jaar, ongeacht de behoefte op dat moment aan het netwerk.
Het is aan EDF om eruit te komen.
Als ze nu opslagcapaciteit nodig hebben onder een ander contract of elders dan in Frankrijk, belet niets hen om die te bouwen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten