Opbrid Biberated Electric Buses in Spanje

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
micdhi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 109
Inschrijving: 16/12/06, 09:58
Plaats: Mazamet Tarn




par micdhi » 18/10/10, 21:44

goedenavond
Ik denk dat dezelfde auteur (P Langlois) al zijn mening heeft gegeven over perslucht.

http://web.mac.com/pierrelanglois/PLang ... -nov09.pdf

als ik het goed heb begrepen, is het niet langer energieteruggave, zoals de traagheidsmassa's, de elektrische, hydraulische en zelfs pneumatische restituties.
het is even opladen, zodat de bus zijn koers vervolgt.....
voor mij lijkt het moeilijk om vanaf het begin perslucht en zelfs hydrauliek te elimineren, we kunnen een hydraulische batterij heel goed in een paar minuten opladen.
Ik zei moeilijk omdat het mij lijkt dat er een belangrijk element ontbreekt, DAT van de energie die stroomopwaarts van het distributieapparaat wordt verbruikt, inclusief de overdrachtsverliezen.
hartelijk
0 x
"het leven heeft meer verbeeldingskracht dan onze dromen dragen" Christophe COLOMB
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79431
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11088




par Christophe » 19/10/10, 19:48

Bedankt voor die herinnering... en laten we eens kijken naar wat Langlois zegt in zijn samenvatting over deze studie: http://iopscience.iop.org/1748-9326/4/4/044011/fulltext

Hun conclusies zijn ondubbelzinnig: luchtaangedreven auto's
mé zijn om verschillende redenen geen haalbare weg.

Om dit aan te tonen, vergelijken de auteurs drie auto's van 900
kg als de Smart Fortwo (inclusief het gewicht van de bestuurder
Het is bekend dat de benzineversie van deze kleine Duitse auto is
verbruikt 5,2 liter/100 km, en de recente elektrische versie verbruikt
13,7 kWh/100km. De gesimuleerde persluchtversie verbruikt
Ik gebruik ook elektriciteit omdat het een elektrische compressor gebruikt.

(...)

Volgens een in november 2009 gepubliceerde studie verbruikt een auto met perslucht veel meer energie dan een elektrische auto (een factor groter dan 2,4) en stoot hij meer broeikasgassen uit dan een benzineauto. groot deel kolencentrales

(...)

Ze schatten het energieverlies dus op 55% tussen het elektriciteitsnet en de
persluchtmotor van een auto. (...)


Een diagram alleen somt de energie-inefficiëntie van perslucht als energiedrager in vergelijking met elektriciteit op:

Beeld

Figuur 3. Benodigde primaire energie. Wanneer de perslucht wordt aangedreven door hernieuwbare energiebronnen, heeft hij minder energie per km nodig dan de benzineauto, maar aanzienlijk meer dan de batterijauto. De CAC heeft 75% meer primaire energie nodig dan de benzine omdat de CAC wordt aangedreven door een conventionele kolencentrale.


Moet je vertalen?

De enige kans om perslucht te doorboren zou zijn:
a) kosten van uitrusting en gebruik (onderhoud) veel goedkoper dan elektrische voortstuwing...
b) exclusief gebruik van hernieuwbare energie

Maar dat is verre van het geval.

In termen van winst op de uitstoot van broeikasgassen is het niet beter:

4.3. Uitstoot van broeikasgassen

Milieuprestaties als nul lokale uitstoot is een van de belangrijkste argumenten voor de persluchtauto. Tijdens het rijden wordt namelijk geen schadelijke stoffen lokaal uitgestoten, waardoor een van de belangrijkste oorzaken van stedelijke luchtverontreiniging wordt geëlimineerd. Dit voordeel wordt gedeeld door batterijauto'sOpmerking7. Persluchttanks kunnen echter worden weggegooid of gerecycled met minder vervuiling door giftig afval dan batterijen, afhankelijk van de precieze recyclingvereisten. Een belangrijk milieuprobleem met betrekking tot autogebruik is de impact van auto's op de klimaatverandering. De uitstoot van broeikasgassen hangt in belangrijke mate af van de elektriciteitsbron die wordt gebruikt voor het opladen van batterijen of het laten draaien van de CAC-compressor. Terwijl een auto met perslucht of de BEV tijdens het gebruik geen broeikasgassen (BKG) uitstoten, worden de emissies verschoven naar energiecentrales. Emissieniveaus zijn dan afhankelijk van de kenmerken van de energiecentrale.

Over het algemeen is er veel onzekerheid verbonden aan het modelleren van het effect van elektromobiliteit op het net. Men is het erover eens dat zelfs de enorme penetratiegraad van elektrische auto's kan worden onderhouden met de huidige capaciteit van de energiecentrale, als de auto's meestal in de daluren zijn aangesloten [15]. Wanneer geavanceerde, op scenario's gebaseerde simulaties van de totale netgroei, elektriciteitsdistributie en geografische opwekkingsdistributie worden uitgevoerd, zijn de resultaten regiospecifiek. Doorgaans zijn de emissiereducties groter dan wanneer wordt uitgegaan van de huidige vermogensmix [15].

Hier berekenen we de emissies die worden veroorzaakt door de aankoop van elektriciteit bij twee verschillende Duitse nutsbedrijven, RWE en EWS Schönau. Op de Duitse elektriciteitsmarkt kunnen aanbieders worden gekozen. Merk op dat RWE de laadstations voor de Smart ed produceert in de Berlijnse proef. De energiecentralemix van RWE wordt gedomineerd door kolencentrales, die 887 g CO2 kWh–1 produceren [16], terwijl EWS Schönau bijna uitsluitend afhankelijk is van hernieuwbare energiebronnen en waterkracht en 17.3 g kWh–1 produceert [17]. De toekomstige mix van energiecentrales van RWE hangt in grote mate af van beleidsbeslissingen, zoals vergunningen voor nieuwe kolencentrales.

De resultaten zijn samengevat in figuur 4. De keuze van de mix van energiecentrales heeft een aanzienlijke invloed op de uitstoot van broeikasgassen. De auto met perslucht stoot indirect meer dan twee keer zoveel broeikasgassen uit als zijn conventionele tegenhanger wanneer hij wordt aangedreven door RWE. De slechte milieuprestaties van de CAC zijn te wijten aan de thermodynamische inefficiënties, zie paragraaf 4.2. Zelfs de BEV presteert alleen vergelijkbaar met de benzineauto. Daarentegen beperken de CAC en de BEV de uitstoot van broeikasgassen aanzienlijk wanneer wordt gekozen voor een leverancier van hernieuwbare energie. PG&E, een grote energieleverancier in Californië, heeft een gemiddelde uitstoot van broeikasgassen (238 g CO2 kWh–1). Als gevolg hiervan levert de inzet van zowel CAC als BEV enkele milieuvoordelen op in Californië.

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/10/10, 21:16

het idee van een bus met een zeer lage batterij is een goede! maar we kunnen beter dan opladen bij de 2 terminals! opladen in de hoofdstraten eenvoudig uit te rusten met bovenleiding

compromis tussen trolleybus met overal bovenleiding en kapot bij de minste trolleyontsporing en bus op accu opgeladen aan het 2e uiteinde van de lijn

voor mij met voldoende uitgeruste weglengte zijn klassieke loodzuuraccu's voldoende

het probleem van trolleys met 2 draden in de lucht is om de goede draden te vangen na een onderbreking... trolley met automatische piloot?

Ik geef de voorkeur aan de eenvoudige bovenleiding boven 1 enkele draad in de lucht, waarvoor ook een grondrail nodig is
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/10/10, 21:37

:? Ik wilde niet aan dit onderwerp deelnemen, vooral omdat het me vermoeit van het constant tegenspreken bernardd op perslucht...

Gefeliciteerd dat u eindelijk een orde van grootte hebt vastgesteld voor de energie-efficiëntie van perslucht...

Ik herinner me dat het 2,4 keer energie-intensiever is dan elektrische tractie, wat het ongeveer op het niveau van warmtemotoren plaatst met als enige voordeel de vrijwel afwezigheid van lokale vervuilende emissies.

Op het niveau van de nadelen merk ik de belachelijke autonomie, het geluid en het onderhoud vergelijkbaar met de warmtemotor...

Ik denk dat het debat gesloten is. :? :?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/10/10, 22:17

We doden onszelf constant door het hem te vertellen, maar hij komt altijd terug naar de aanklacht, keer op keer!

Ik heb niet langer de wil om tegen een betonnen muur te vechten!


Bedankt Christophe!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 25/10/10, 22:54

Goedemorgen.

Christoffel>
Maar als je wilt, deed Dirk Pitt het. Algemene beoordeling van de thermische auto, alles inbegrepen: het is 22% we vinden hetzelfde (grappig eh) met de elektrische auto 22%, maar we zullen zeker minder vinden met de lucht omdat er 2 thermodynamische cycli zijn met vrij lage opbrengsten. . wanneer er alleen 1 is

Kunt u mij de bronnen hiervan vertellen alstublieft?
Ik ben geïnteresseerd

dank u :)

Anders ziet het er voor perslucht slecht uit :/
Jammer dat je er zin in hebt gekregen.

dromer
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/10/10, 01:33

Je moet aan de veermotor denken, want het is niet alleen perslucht om energie op te slaan door iets mechanisch samen te persen !!

Er is een groot aantal samendrukbare of vervormbare materialen om energie op te slaan en niet alleen lucht!
Veren, rubbers, kunststoffen en degene die de maximale energie per kg opslaat, is niet zo duidelijk, Ik zie niet in waarom het de lucht zou zijn die de maximale mechanische energie per kg opslaat, inclusief de tank.
Daarnaast geen tankproblemen meer, geen vastzittende zuigers en minder onderhoud!!

In het algemeen, vooral voor metalen, neemt de kracht toe met een afname van de maximaal mogelijke verplaatsing, maar sommige rubbers en kunststoffen zijn erg sterk, zeer resistent met grote verplaatsingen (zoals banden) met eigenschappen die naar behoefte kunnen worden aangepast !!
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 26/10/10, 09:13

dromer schreef:Goedemorgen.

Christoffel>
Maar als je wilt, deed Dirk Pitt het. Algemene beoordeling van de thermische auto, alles inbegrepen: het is 22% we vinden hetzelfde (grappig eh) met de elektrische auto 22%, maar we zullen zeker minder vinden met de lucht omdat er 2 thermodynamische cycli zijn met vrij lage opbrengsten. . wanneer er alleen 1 is

Kunt u mij de bronnen hiervan vertellen alstublieft?
Ik ben geïnteresseerd


het is een kleine tabel die ik had gemaakt door een bepaalde hoeveelheid informatie op het net te verzamelen en te controleren. niemand kan deze waarden vinden. elk getal is op zichzelf twijfelachtig, aangezien er geen enkele waarde is voor een enkele voorwaarde, maar de ordes van grootte zijn er.
de thermische motor kan bijvoorbeeld een rendement hebben van minder dan 15% tot meer dan 30%, afhankelijk van de technologie en vooral het gebruiksbereik.
Ik denk dat de waarden van deze tabel nogal optimistisch zijn voor thermisch en nogal pessimistisch voor elektrisch, maar het maakte me aan het lachen om dezelfde waarde tegen te komen en dan kunnen de controverses tussen de pro VE en de pro thermal worden gedoofd.
Persoonlijk zit het grote voordeel dat ik in de EV zie niet in de prestaties maar in het feit dat hij een andere bron van primaire energie kan gebruiken dan de olie in dit voorbeeld, omdat elektriciteit slechts een energievector is en geen primaire energie. bovendien en meer in het algemeen ben ik ervan overtuigd dat juist voor deze kwaliteiten van "veelzijdigheid" elektriciteit een energievector van de toekomst is. (het wordt al veel gebruikt)
Beeld
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79431
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11088




par Christophe » 26/10/10, 09:22

Bedankt voor de herinnering Dirk Pitt, ik weet niet voor welk onderwerp je deze vergelijking precies had gemaakt. Ik kon geen gebruik vinden https://www.econologie.com/forums/search.php dus als je het niet erg vindt, maak ik er een topic van want het is belangrijk!

Waarschijnlijk zat het in deze https://www.econologie.com/forums/voiture-el ... t6294.html ou https://www.econologie.com/forums/la-voiture ... t6803.html maar goed gezien het aantal pagina's om te doorzoeken... : Mrgreen:

Daar is het gedaan: https://www.econologie.com/forums/voiture-el ... 10080.html

dedeleco schreef:Veren, rubbers, kunststoffen en degene die de maximale energie per kg opslaat, is niet zo duidelijk, Ik zie niet in waarom het de lucht zou zijn die de maximale mechanische energie per kg opslaat, inclusief de tank.


Je beantwoordt zelf de vraag: zo voor de hand liggend is het niet...

Als de energietoepassingen van veren niet verder zijn gegaan dan de babymobiel, de wrijvingsauto of het mechanisch opgewonden horloge, kan het zijn dat de opslagbare energie alleen laag kan zijn...

Als je meer energie wilt, verbieden de massa's en krachten die nodig zijn voor compressie waarschijnlijk het gebruik van veren.

Er kunnen (hadden?) andere toepassingen zijn op grotere schaal dan het speelgoed, maar daar als het koud is, zie ik er geen...

Ah ja, daar is het binnenveringsmatras waarmee je 's morgens sneller opstaat : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/10/10, 12:08

voor de veer zijn er een paar generaties monteurs en horlogemakers rondgegaan: de horlogeveer is de beste oplossing: het dwingt het stalen blad tot de maximaal draaglijke spanning: de opgerolde bladvorm geeft kracht in de vorm van rotatie gemakkelijk te gebruiken zonder te veel afgevallen

elke andere vorm van veer zou, in plaats van een groot aantal omwentelingen met een redelijk koppel te maken, een grote inspanning en een zwakke slag vergen, en zou daarom een ​​zwaar en duur systeem vereisen

het resultaat is bekend: een veerspeeltje gaat veel minder lang vooruit dan dezelfde batterij!

het heeft niet eens zin om te berekenen of het 100 keer minder of 1000 keer minder is: het is sowieso te zwak om te hopen dat een beter elastisch materiaal er iets goeds mee gaat doen

er is ook het gedraaide elastiek, voor vliegtuigen: het is geen glorieus resultaat, het is gewoon heel simpel!

perslucht zit tussen de 2: minder dichtheid dan de batterij, beter dan de veer
0 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten