elektrische motorfiets EV X7 ... en andere modellen (Zero ...)

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
nytros
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 15/03/06, 21:40




par nytros » 19/04/06, 17:10

het e-max-model is leuk

maar zijn het “siliconenkrachtbatterijen”? Iedereen weet?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bojourvous5094
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 212
Inschrijving: 20/03/05, 20:11
Plaats: Levis, QUEBEC

elektrische fiets




par bojourvous5094 » 24/04/06, 02:36

elektrische fiets

De afgelopen maanden raasden superauto's vlak en met hoge snelheid langs je heen voordat je tijd had om ze aan te zien komen? Het zijn gemotoriseerde fietsen zonder motorfietsen. Degenen die ermee rijden, met een snelheid van 40 km/u en gevaarlijk, hebben ze gekregen in plaats van een auto en hebben meestal geen rijbewijs. Hun aantal neemt toe naarmate de prijs daalt en de inkomens van mensen groeien. In het hele land zijn de 15 miljoen nu al bereikt.

Geknepen door vervuiling en oliegebrek ziet China de elektrische fiets als een betere keuze dan de auto. Maar als we dit promoten door aan te dringen op de elektrische batterij die geen schadelijke dampen in de stad verspreidt, praten we minder over het feit dat het opladen van deze enorme batterijen veel elektriciteit vergt, en bovendien zal dat op een of andere dag wel zo zijn. nodig zijn om het weg te gooien... zonder vervuiling! De fabrikanten antwoordden al snel dat de schade nog kleiner was dan die van koolmonoxidedampen uit auto's en dat er al een effectief systeem voor het inzamelen van gebruikte batterijen in werking was.

Als één op de tien inwoners van Beijing een elektrische fiets gebruikt, die elke 50 kilometer 's nachts moet worden opgeladen, betekent dit een vraag naar elektriciteit die de situatie verder zal verergeren, vooral in de zomer.

Er rijden al 60 miljoen auto's op de Chinese wegen, en in 130 worden er 2010 miljoen verwacht. In 1998 waren er 180 fietsen per 100 huishoudens en momenteel slechts 140. Tien jaar geleden ging 60% van de Beijingers met de fiets naar het werk, terwijl slechts 20% dat doet. dus nu. De nieuwe elektrofietsers zijn veroordeeld om tussen de vierwielige monsters te circuleren en muffe lucht in te ademen.

Het is de fiets die opnieuw gewaardeerd moet worden als een niet-vervuilend, praktisch vervoermiddel, dat geen parkeerruimte nodig heeft en tegelijkertijd dient om de gezondheid te verbeteren. Maar om dit te kunnen doen, zou het zijn eigen fietspaden moeten terugkrijgen, van een aangename breedte, verboden voor auto's en gescheiden van de vervuiling van laatstgenoemde door een rij bomen.

Voor elk kwaad zijn remedie, en voor elke vooruitgang zijn probleem. We zijn nog lang niet de perfecte oplossing voor files en vertragingen, vervuiling, verkeersongevallen en gebrek aan openbaar vervoer. 8)
_________
Auteur: Lisa Carducci
bron: http://www.bjinformation.com/fw-2005/20 ... 12-fm1.htm
0 x
We oogsten wat we zaaien ...
Avatar de l'utilisateur
Vivi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 11/04/06, 16:33

Re: elektrische fiets




par Vivi » 24/04/06, 10:24

bojourvous5094 schreef:Het is de fiets die opnieuw gewaardeerd moet worden als een niet-vervuilend, praktisch vervoermiddel, dat geen parkeerruimte nodig heeft en tegelijkertijd dient om de gezondheid te verbeteren. Maar om dit te kunnen doen, zou het zijn eigen fietspaden moeten terugkrijgen, van een aangename breedte, verboden voor auto's en gescheiden van de vervuiling van laatstgenoemde door een rij bomen.


Ik ben het volledig met je eens, en bovendien stelt het veel mensen in staat een beetje opnieuw te sporten. In deze periode waarin we spreken van toenemende obesitas zal dit geen slechte zaak zijn voor de bevolking. Ik denk dat mijn volgende aankoop (zodra ik mijn centen ga verdienen) een hobbelfiets zal zijn.

We zullen er een paar woorden over moeten zeggen in de grote steden, ze beginnen fietsverhuur aan te bieden (misschien wel, ik ben eigenlijk niet op de hoogte gehouden) voor ongeveer € 5 per maand (het smelt bij de poitiers campus voor studenten) om mensen met de fiets naar het werk te laten gaan of om de metro met de fiets op de boulo aan te sluiten.

Als we geen auto’s meer in de steden zouden kunnen hebben, zou dat geweldig zijn.
0 x
Als een vlinder een orkaan kunnen maken, stel je de menselijke effect !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 27/04/06, 17:49

Nog wat informatie over dit prototype: http://david-leloup.blogspot.com/2006/0 ... bride.html

En een goed samenvattend document over elektromotoren: http://www.mecatronique.bretagne.ens-ca ... _partI.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 28/04/06, 22:00

0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915




par gegyx » 11/05/06, 15:55

Ter verduidelijking: ik heb in de Galerie-Photos 4 pagina's geplaatst van de Moto-Revue van 30 maart 2006.
Het presenteert moderne elektrische motorfietsen, zonder loodaccu's.
Een vergelijkingstabel van huidige batterijen.
Twee hybride voertuigen (bi-motorisatie).

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 11/05/06, 18:29

Gegyx Ik heb de "grote" afbeeldingen verwijderd om de galerij niet te veel te verwarren...
0 x
thier13
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 31/01/06, 06:50




par thier13 » 11/05/06, 18:54

waar kunnen we motoren van 1kw, 10 kw en meer vinden, een url?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 12/05/06, 19:14

Dernière édition par Christophe de 10 / 01 / 11, 15: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

nieuw vervoer




par AVEVA » 27/10/06, 18:23

Informatie:
De marketing van de maxi-scooter Vectrix begint in november ter gelegenheid van de 64e tweewielershow in Milaan.
Meer details op de site www.avem.fr
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten