Zonne warm water

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
mamily27
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/04/04, 11:39
Plaats: eure




par mamily27 » 07/04/04, 11:59

Ik wil een zonnesysteem installeren voor warm water. Ik krijg ofwel een Viessmann Vitasol 100 zonnekit met een absorberoppervlak van 5 m2 voor de zonnecollectoren met een Vitocell B100 300l warmwaterboiler of een Rotex merkkit van het type Solaris V26 met een oppervlakte van 4.70 m2 aangesloten op de 540/1 l accumulator met aansluiting op de verwarming.
Ik ben in Normandië en de kosten van de 2 voorstellen zijn vrijwel identiek, maar duurder dan de prijzen aangekondigd door ADEME.
Gezien de investering had ik graag de mening gehad van mensen die al een zonnestelsel hebben laten plaatsen in mijn regio om te weten of het echt interessant is.
dank u
0 x
Dearcham
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 105
Inschrijving: 29/10/03, 23:55




par Dearcham » 18/04/04, 00:30

Het is aan de gang; informeer naar de subsidies, zowel regionaal als Europees, die je kunt krijgen.
Het is nu al mogelijk om 15% fiscaal aftrekbaar terug te vorderen voor elk "erkend duurzaam" systeem.

Nu, technische vraag, ik heb nog niet genoeg inzicht achteraf, maar er zijn veel adviessites, zoek op econo, je hebt al wat aanknopingspunten :P
0 x
mamily27
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/04/04, 11:39
Plaats: eure




par mamily27 » 13/10/04, 14:11

Bedankt, ik heb veel gezocht en ik zal de knoop doorhakken. Is dit de juiste oplossing? Ik weet het pas over een paar jaar, maar ik heb net de overeenkomst van ADEME ontvangen. Ik ga het systeem laten installeren bestaande uit 3 Rotex zonnecollectoren van het type Solaris V26 op het dak geplaatst en aangesloten op de SC540/1 accu (het is een ballon van 500 l).
Dit alles moet mij warm water op zonne-energie geven en het wordt aangesloten op de centrale verwarming.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten