Verdamping van water met olie vermijden?

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 29/08/08, 13:38

Ja, daar ben ik bang voor ... en pingpongballen? :)
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 29/08/08, 13:59

En een groot zeil op drijvers? of zelfs boven de tampon wordt getrokken, zal het water op het zeildoek condenseren en terugvallen in de tampon.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 29/08/08, 14:06

Ah niet con de air pad rita ... maar moeilijk om ze op hun plaats te zetten ... (in tegenstelling tot pingpongballen of polystyreen ballen) ...

Mat niet mogelijk: het zou een perfecte afdichting aan de muren vereisen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 29/08/08, 14:06

Je had moeten verduidelijken dat het voor zo'n oppervlak was.

Voor goedkoper is er plantaardige olie die wij gebruiken
overal voor niets gevonden. er is te vragen.

Ik raad je toch aan om wat lucht in te spuiten
uw tank om anaërobe gisting te voorkomen.

Dit soort gisting ruikt snel naar woede.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/08/08, 14:19

Om het waterniveau in de sifons van het condenswater van de koelkamers en in de thermowells voor de sondes te houden, hebben we 5 mm synthetische olie geplaatst

in feite zal niet-plantaardige of dierlijke olie (rotbestendig) het lukken, maar het stof blijft eraan plakken, wat niet al te irritant is
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/08/08, 14:21

anders leg je een bubbeldeksel zoals op de zwembaden

het drijft tenminste

Eh, terug op je tampon, hij is open en het water komt in contact met de lucht? hallo algen, oxidatie en ziektekiemen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 29/08/08, 14:26

dierlijke olie, rotvrij? .... dierlijk vet rot, maar olie? kézako? gedestilleerd dierlijk vet? waar vind je het?
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 29/08/08, 14:35

jonule schreef:dierlijke olie, rotvrij? .... dierlijk vet rot, maar olie? kézako? gedestilleerd dierlijk vet? waar vind je het?


Ben levertraan en nertsenolie om er maar 2 van de bekendste te noemen.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 29/08/08, 14:38

Capt_Maloche schreef:anders leg je een bubbeldeksel zoals op de zwembaden

het drijft tenminste


Onmogelijk om dezelfde reden als hierboven gegeven: strakheid op de muren maar ook, ik was het vergeten: het is noodzakelijk om de ontelbare (één min tien) slangen op het niveau van het oppervlak te passeren ... daarom kan een compleet zeildoek niet zelfs niet rijden!

Let op, het is geen vast idee dat ik heb: ik informeer zonder het doel te hebben om het te doen omdat ik niet veel verdamping heb opgemerkt sinds ik de grote gaten heb gerepareerd!

Door tegens het idee van pingpongballen (of gelijkwaardig) vind ik het genoeg omdat het (een beetje) zou isoleren het water uit de bovenste betonplaat moet nog steeds een heilige koudebrug zijn!


Capt_Maloche schreef:Eh, terug op je tampon, hij is open en het water komt in contact met de lucht? hallo algen, oxidatie en ziektekiemen


Er is ongeveer 10-15 cm lucht ... geen algen zien ontwikkelen (zonder licht en zonder een diepe algensoort kan ik niet zien hoe het zich zou kunnen ontwikkelen) ... Het water is zelfs heel helder na 20 jaar zoals weergegeven in de onderstaande foto's.

Hier zijn de foto's toen we naar binnen trokken (laag niveau = verdamping omdat huis werd verlaten):

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

Op de laatste foto zien we de dikte (in feite 1/2) van de betonnen plaat van de "afdekking". Deze plaat is van onderaf gemineraliseerd (hoogstwaarschijnlijk met hetzelfde product als de muren)

Kijk daarentegen naar de irritaties, zou je zeggen dat er dus al een soort "product" was (of dan is het een vervuiling als gevolg van? uh het vet van de sanitaire hulpstukken bijvoorbeeld?) ... het is deze observatie (dat ik had niet gemerkt toen ik de foto's nam) waardoor ik dit onderwerp heb gemaakt!

ps: jonule maloche zei NEE prutréscible ... je bent zoals ik, je leest iets te snel ...
Dernière édition par Christophe de 29 / 08 / 08, 14: 50, 2 keer bewerkt.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 29/08/08, 14:42

uh ... ik zweer het gemarkeerd als "rotbestendig" : Cheesy:
Hoe dan ook, ik wist niets van levertraan, het kan nuttig zijn; Ik zag + beschimmeld eendenvet ...
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten