CHINA: zonne-energie, ze zijn erg krachtig (JT / FR2)

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 25/11/07, 21:29

Ik snap het nut van glazen buizen niet. Je kunt ze niet zelf maken en ze zijn kwetsbaar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/11/07, 09:02

Cuicui schreef:Ik snap het nut van glazen buizen niet. Je kunt ze niet zelf maken en ze zijn kwetsbaar.


Je hebt vast wat afleveringen gemist...

1/ De buizen zijn (bij gelijkwaardige glaskwaliteit) door hun vorm sterker dan vlakke ruiten

2/ Door hun vorm vangen ze de zonnestralen beter op en concentreren ze zich in het brandpunt van de buis waar de sensor zich bevindt.

3/ De luchtspleet accentueert de in punt 2 beschreven zonneconcentratie door de sensor van buitenaf te isoleren, waardoor de buis warmte kan produceren in extreme kou (zelfs bij -20°C) bij temperaturen waar de sensoren van plan zijn niet meer te produceren of zelfs absorberen calorieën in het systeem...

4/ In geval van breuk van een buis (bijvoorbeeld hagel) of zelfs van alle buizen, is het gemakkelijk om ze te vervangen (net zo eenvoudig als het vervangen van een gloeilamp), terwijl een platte paneelcollector in zijn geheel of vereist zwaarder werk (arbeid, hanteren, loodgieterswerk, enz.)

5/ Ten slotte presteren vacuümsensoren goed bij koud weer, d.w.z. wanneer u ze het meest nodig heeft...
Zie de grafieken aan het begin van het onderwerp...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 26/11/07, 09:57

Citro schreef:
Cuicui schreef:Ik snap het nut van glazen buizen niet. Je kunt ze niet zelf maken en ze zijn kwetsbaar.

Je hebt vast wat afleveringen gemist...

Ik ken platte collectoren omdat ik er 160 jaar geleden 2 m25 op mijn dak heb gelijmd. Niets dan lichte materialen (koperen absorbers, polycarbonaat kap) en bijna onbreekbaar. Zeggen dat bij -20° de sensoren niet meer oppikken is onzin, ik heb geen grote verschillen waargenomen bij zeer koud weer. En waarom op zoek naar hoge opbrengsten? Het is voldoende om het oppervlak van de sensoren te vergroten.
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/11/07, 13:22

Cuicui schreef:Ik ken platte collectoren omdat ik er 160 jaar geleden 2 m25 op mijn dak heb gelijmd. Niets dan lichte materialen (koperen absorbers, polycarbonaat kap) en bijna onbreekbaar. Zeggen dat bij -20° de sensoren niet meer oppikken is onzin, ik heb geen grote verschillen waargenomen bij zeer koud weer. En waarom op zoek naar hoge opbrengsten? Het is voldoende om het oppervlak van de sensoren te vergroten.
A+


Des te beter voor jou, maar de grafieken aan het begin van de onderwerpen laten meningen zien die (vóór jou) nooit zijn ontkend.
het is zeker dat als uw sensorvensters van polycarbonaat zijn gemaakt, ze onbreekbaar zijn, het is de eerste kwaliteit polycarbonaat, ook gebruikt om de transparante schilden van het CRS te maken. :?
Anderzijds vermindert de lichttransmissiecoëfficiënt van polycarbonaat, in de orde van 87%, het rendement.
Ten slotte heeft polyvarbonaat het nadeel dat het na verloop van tijd vergelt, tenzij het wordt gecoat door co-extrusie van PMMA (plexiglas).

Om af te sluiten over het nut van de beste efficiëntie, het maakt het mogelijk om meer te produceren met een kleiner opvangoppervlak (niet iedereen heeft een oneindig oppervlak) en lagere totale kosten (sensoren, transport, installatie/aansluiting). : Arrowl:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 26/11/07, 17:34

polo380001 schreef:

Omdat ik aan het werk was en veel werk had, haastte ik me snel om te antwoorden, aan de andere kant realiseer ik me dat aan jouw kant de 35 uur nauwkeurig moeten worden toegepast, zodat je de mogelijkheid hebt om de forums woensdag om 17 uur...

... raak niet beledigd, ik maak er ook een paar foten..Ik maakte een grapje !!

Voor de vertrouwdheid, het zit hier zo in forum, Ik heb me gewoon aangepast aan de moderniteit van internet, dus we kijken niet naar de leeftijd van de gesprekspartner. Op dit moment lijkt niemand er last van te hebben...

Wat de 35 uur betreft heb ik dit probleem niet aangezien ik na enkele decennia van goede en trouwe dienst met vervroegd pensioen werd gestuurd, inclusief de 9 eerste jaren na mijn TU Delft in Informatica en Management in 1 (eh ja) .....begon te werken op 1970-jarige leeftijd, daarna een jaar militaire dienst (ja), daarna 20 jaar veel reizen naar klanten (destijds geen 7 uur en nooit thuis). Ik bracht vele nachten op het werk door met het opstarten van computertoepassingen. (na weken en maanden bezig te zijn geweest met het ontwikkelen van de programma's).

Trouwens, ik hield niet echt van de verkopers die alles verkochten terwijl ze de "maan" beloofden en het waren wij jongens in het veld die dan hun "gehaktballetjes" moesten inhalen.

Dus, goed als ik de studenten zie staken, vind ik ze een beetje naast hun doel.

Veel succes met de baan en als ik info nodig heb laat ik het je weten..
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 26/11/07, 17:59

Citro schreef:
Cuicui schreef:Ik ken platte collectoren omdat ik er 160 jaar geleden 2 m25 op mijn dak heb gelijmd. Niets dan lichte materialen (koperen absorbers, polycarbonaat kap) en bijna onbreekbaar. Zeggen dat bij -20° de sensoren niet meer oppikken is onzin, ik heb geen grote verschillen waargenomen bij zeer koud weer. En waarom op zoek naar hoge opbrengsten? Het is voldoende om het oppervlak van de sensoren te vergroten.
A+
Als uw sensorvensters van polycarbonaat zijn gemaakt, zijn ze onbreekbaar, het is de eerste kwaliteit polycarbonaat, ook gebruikt om de transparante schilden van het CRS te maken. Anderzijds vermindert de lichttransmissiecoëfficiënt van polycarbonaat, in de orde van 87%, het rendement. Ten slotte heeft polyvarbonaat het nadeel dat het na verloop van tijd vergelt, tenzij het wordt gecoat door co-extrusie van PMMA (plexiglas).

Polycarbonaat is eigenlijk minder transparant dan glas, maar het isoleert beter, het een compenseert het ander, vooral bij erg koud weer. De anti-UV-coating lijkt mij veel effectiever dan op het materiaal dat 25 jaar geleden werd geproduceerd. Tenzij ik geen ruimte meer heb, in plaats van hoge prestaties te willen, houd ik het liever eenvoudig en solide en vergroot ik het oppervlak. Solar lijkt me vooral interessant als je tegen de laagste kosten zelf kunt bouwen, en daarvoor maakt de lichtheid en stevigheid van polycarbonaat het een stuk makkelijker.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/11/07, 19:09

:? Ik ben het volledig met je eens over de kostprijs van de investering en dus de afschrijvingsperiode, maar niet iedereen heeft 160m²...
Mijn huis van 115 m² heeft niet eens 50 m² bruikbaar (dak op het zuiden.

U noemt de eenvoud van het ontwerp van uw sensoren, ze zijn zelfgebouwd?
Je schijnt te zeggen dat ze makkelijk zelf te maken zijn... :?

Het is waar dat de kwaliteit van polycarbonaten in 25 jaar een grote vooruitgang heeft geboekt. Sommigen herinneren zich de achterste zijpanelen van de eerste Citroën BX van 1984 tot 1987 die "afpelden". Het lijkt erop dat sommige polycarbonaatoptieken van moderne auto's (sinds 1999) behoorlijk verouderen (Laguna I gerestyled). Dus nog niet alles is perfect...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 26/11/07, 23:35

Citro schreef:: Mijn huis heeft niet eens 50m² bruikbare oppervlakte (dak op het zuiden. U noemt de eenvoud van het ontwerp van uw sensoren, ze zijn zelfgebouwd? U lijkt te zeggen dat ze gemakkelijk zelf te maken zijn...

Ik vind 50 m2 watersensoren al een uitzonderlijke installatie. Ik heb "slechts" 40 m2, de rest zijn luchtsensoren - zie: http://www.apper-solaire.org/cuicui/cuicui.html
Ik heb destijds zelf mijn zonnedak gemonteerd, de volledig koperen absorbers van de watercollectoren waren aangeschaft. Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik de absorbers zelf maken door de Giordano-techniek te kopiëren (buis voorzien van vinnen). De aap op ladders doen houdt je in vorm...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 27/11/07, 00:04

Het is grappig dat ik het helemaal eens ben met Cuicui ... maar we moeten de enige 2 zijn forum zonne-installaties hebben die de productie van tapwater overtreffen ... Ik denk dat degenen die altijd op zoek zijn naar het maximale rendement tegen de minimale prijs, zich enorm vergissen! Wat u moet zien, is de winstgevendheid van een installatie in de loop van de tijd! En een installatie die faalt voordat de investering is terugverdiend, is DROOG VERLIES...(soms zelfs voor het milieu)....Puntbalk...

De kans is dus groot dat panelen met een efficiëntie van 90% tegen 50% van de prijs van platte panelen nauwelijks langer dan een paar jaar meegaan...sorry, ik herhaal mezelf, maar laten we ophouden met in de kerstman te geloven...

Wat me stoort aan vacuümbuizen is niet echt hun kwetsbaarheid maar hun duurzaamheid...omdat er een verschil is tussen deze 2 begrippen...Polo legde de problemen van vacuümsensoren heel goed uit. ..

Ga zoals Cuicui je de installatie liet zien, hier is de onze:

Beeld

Elk "venster" is 0.60 * 1.35 ... Ik laat je de precieze totale oppervlakte berekenen ... Ik denk dat we in feite dezelfde panelen hebben ... en hier is een kleine zoom:
Beeld

Trouwens, geschatte opbrengst van deze panelen: meer dan 70%...
Dernière édition par Christophe de 27 / 11 / 07, 00: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: sorry voor deze fonetische tekst




par Christophe » 27/11/07, 00:12

polo380001 schreef:aan de andere kant realiseer ik me dat aan jouw kant de 35 uur nauwkeurig moeten worden toegepast, zodat je de mogelijkheid hebt om de forums woensdag om 17 uur...


Ongeveer 40% van de bezoeken aan deze site vinden plaats vanaf kantoor... dus het is niet echt een misdaad, toch? : Cheesy:
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 79-gasten