Hydraulische verbinding KaMax Eco Bysun: montageplan?

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
decaan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 03/04/08, 23:56

Hydraulische verbinding KaMax Eco Bysun: montageplan?




par decaan » 04/04/08, 00:02

Hallo,

Ik vraag me af hoe ik drie Bysun KaMax Eco-buissensoren (3x48 buizen) op elkaar aansluit, in een poging de thermosifon te behouden.

De 1000 liter zonnetank, met wisselaar, staat hoog
vergeleken met sensoren.

In serie dwz vanaf de kou aan de onderkant van de eerste collector, is de bovenkant van deze collector verbonden met de onderkant van de tweede collector enzovoort ...

Voor de thermosifon zullen er ellebogen, beklimmingen en afdalingen zijn wanneer een regelmatige klim zou vereisen!
Parallel hieraan is de onderkant van de collectoren met elkaar verbonden en de bovenkant van de collectoren daartussen.

Tickelman-lus, er is een grote verzamelpijp aan de onderkant en aan de bovenkant die alle verbindingen van de centrale collectoren verzamelt (wat is een valse tickelman-lus?)

Hierdoor kunnen kleppen elke sensor isoleren. Wat zou de juiste oplossing zijn?

Ik heb gelezen dat de afstand van de verbindingsleidingen voor het koude retourcircuit en het warme circuit hetzelfde moet zijn?

Heel erg bedankt voor je hulp, als je geïnteresseerd bent, maak ik foto's tijdens de creatie en voeg ik het plan toe.

John.
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten