De evolutie van biologische soorten en toeval ...

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3799
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1322

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par pedrodelavega » 04/06/16, 12:16

Obamot schreef:Daarom creëerde hij een Schermfundering >>> in 2006 maar hij is altijd de baas > !

Medias-presse.info is een van deze informatiesites die wordt erkend als "extreemrechtse samenzwering" (makkelijk te controleren, Google is je vriend).

Om een ​​artikel in diskrediet te brengen dat er niet in past ton dat wil zeggen, door middel van capilotractieve gevolgtrekkingen iemand anders citeren die spreekt over een homoseksuele lobby enzovoort. Het wordt een beetje beperkend.

Zoals Izentrop zegt: hersneden de informatie die u op internet vindt met serieuzere bronnen: u zult dan ontdekken dat, ook al zijn er enkele bewezen samenzweringen over de hele wereld, er echter veel minder zijn dan u in veel van uw berichten beweert.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par Janic » 04/06/16, 13:17

Je zult dan ontdekken dat, hoewel er over de hele wereld een aantal bewezen samenzweringen bestaan, er veel minder zijn dan je in veel van je berichten beweert.
of nog veel meer. Wat sommigen beproefde complotten noemen, zijn inderdaad de complotten die veel publiciteit krijgen, terwijl een groot aantal anderen (van mindere omvang) geen enkele media-aandacht tonen voor bepaalde geschreven of auditieve kranten.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par Obamot » 04/06/16, 18:58

pedrodelavega schreef:Zoals Izentrop zegt

Wie is dat ?

Wat als je zou beginnen met eerlijk te antwoorden als iemand je een vraag stelt, in plaats van weg te rennen als een fazant!
Omdat uw beledigingen niet voor u verborgen kunnen blijven en uw meningen nauwelijks beter zijn dan zij : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13723
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par izentrop » 04/06/16, 23:35

Goed ! een geweldige alomtegenwoordige prater die het kind zijn tegenstrijdigheden onder ogen laat zien : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par Obamot » 04/06/16, 23:54

Aan de infantilistische kant is Pédro, de koning van de chat, leuk Beeld aan de andere kant, omdat ik zelf in de "TOP TIEN" sta, vind ik je nogal stoutmoedig ^^
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par sen-no-sen » 05/06/16, 12:59

Janic schreef:
(...) tenzij we bedenken dat deze term natuur ( andere keren kans) is gewoon een andere manier om te verwijzen naar wat eerdere culturen god (of goden) noemden. in feite houdt dit niet-spelen met dobbelstenen in dat dit universum op meesterlijke wijze wordt beheerd, waar de natuur slechts een instrument is dat het mogelijk maakt deze manier van niet-spelen met dobbelstenen te verwezenlijken.


Een interessant punt om naar voren te brengen (om even terug te komen op het onderwerp!) betreft het begrip toeval.
Verdedigers van het creationisme wijzen er vaak op dat het leven, en bij uitbreiding het universum, niet toevallig kan zijn ontstaan.
Dit is enigszins een verkeerde benaming en zelfs een cognitieve vertekening.
Kans moet in verband worden gebracht met het idee van onvermogen, waarmee een bepaalde waarnemer kan worden voorspeld zekerheid de komst van een fenomeen.
De vraag naar het verschijnen van leven door toeval is daarom buiten het onderwerp. In dit geval zou het nodig zijn geweest om vóór onze verschijning geboren te zijn, om te kunnen zeggen of een dergelijke mogelijkheid mogelijk is (er zijn echter elementen van wetenschappelijke respons).
De vraag die we moeten stellen gaat dus niet over de schijn van leven door toeval, maar eerder over de schijn van leven het ontstaan ​​van de complexiteit van het leven uit chaos, wat enigszins anders is.
Dit standpunt is, zo herinner ik u eraan, dat van de wetenschappen, maar ook... van zeer talrijke kosmogonieën (!), waarbij het creationisme een late interpretatie is.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par Janic » 05/06/16, 13:41

sen geen sen hello
Wil je het onderwerp nieuw leven inblazen? OK!

Een interessant punt om naar voren te brengen (om even terug te komen op het onderwerp!) betreft het begrip toeval.

Kans moet in verband worden gebracht met het idee van het onvermogen van een bepaalde waarnemer om te voorspellen met zekerheid de komst van een fenomeen.

Zonder zekerheid = uit onwetendheid!
Zekerheid is de volledige en volledige zekerheid van de juistheid van iets.

De vraag naar het verschijnen van leven door toeval is daarom buiten het onderwerp. In dit geval zou het nodig zijn geweest om vóór onze verschijning geboren te zijn, om te kunnen zeggen of een dergelijke mogelijkheid mogelijk is (er zijn echter elementen van wetenschappelijke respons).

Dit is een sofisme!
Als je eerder geboren bent en je kunt zeggen of een dergelijke mogelijkheid al dan niet mogelijk is, zou dat niet langer een kans maar een zekerheid impliceren.
Hetzelfde geldt, wetenschappelijk gezien bevinden we ons in het stadium van theorieën en niet van zekerheden (en vertrouwen dus op toeval zoals gedefinieerd in het woordenboek. We draaien dus in cirkels!)
De vraag die we moeten stellen gaat dus niet over de verschijning van het leven door toeval, maar eerder over de verschijning van de complexiteit van het leven uit chaos, wat enigszins anders is.

Hier is het preciezer (maar ik ben het niet die voortdurend een beroep doet op het toeval, aangezien ik bevestig dat toeval niet bestaat. Alles gehoorzaamt aan wetten). Maar het principe van entropie gaat van het georganiseerde naar de chaos en nooit andersom. Een nieuwe auto die niet wordt onderhouden en beschermd, zal roesten en verslechteren, maar niet andersom.
Ik herinner u eraan dat dit standpunt dat van de wetenschappen is,
van slechts een paar specifieke wetenschappen!
Wetenschappen die slechts een klein beetje weten over wat er al bestaat (over het leven) en niets over hoe het kan bestaan.
Het creationisme is een late interpretatie.
Of één interpretatie die aan alle andere voorafgaat!
Creationisme is slechts een observatie dat uit chaos niet het georganiseerde tevoorschijn komt en dat we terugvallen op de experimenten van Pasteur, op de niet-spontane generatie (dat is echt wetenschappelijk omdat geverifieerd en opnieuw geverifieerd!)
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par sen-no-sen » 05/06/16, 15:13

Janic schreef: Zekerheid is de volledige en volledige zekerheid van de juistheid van iets.

Bedankt, ik heb een woordenboek...


Dit is een sofisme!
Als je eerder geboren bent en je kunt zeggen of een dergelijke mogelijkheid al dan niet mogelijk is, zou dat niet langer een kans maar een zekerheid impliceren.



Het is volkomen onwaar...
We gaan voortdurend vooraf aan gebeurtenissen waarvan we ons niet bewust zijn (de palissade!), maar misschien wel Janic ken je de combinatie van de volgende lotto?
Om te bevestigen dat het leven (of het universum) niet bij toeval kan ontstaan, zou het nodig zijn om een ​​reeks universums te hebben en metingen uit te voeren... en alleen dan zou het mogelijk zijn om dergelijke mogelijkheden te weerleggen.
Gegeven het feit dat we op deze aarde aanwezig zijn, bij afwezigheid van enige zichtbare ‘schepper’, en rekening houdend met de observatie van de verschijnselen om ons heen, luidt de meest waarschijnlijke conclusie (absolute zekerheden bestaan ​​alleen in het domein van het geloof) duidelijk in de zin van: richting die tegengesteld is aan die van de creationisten.

Hier is het preciezer (maar ik ben het niet die voortdurend een beroep doet op het toeval, aangezien ik bevestig dat toeval niet bestaat. Alles gehoorzaamt aan wetten). Maar het principe van entropie gaat van het georganiseerde naar de chaos en nooit andersom. Een nieuwe auto die niet wordt onderhouden en beschermd, zal roesten en verslechteren, maar niet andersom.


Je verwart energiedissipatie en organisatie.
Nul-entropie komt neer op nul-energiedissipatie, wat in ons universum neerkomt op de ‘periode’ die bekend staat als de ‘Big Bang’, een periode waarna, volgens de algemene relativiteitstheorie, de pijl van de tijd begint (10-43 s).
De tweede wet van de thermodynamica stelt dat de entropie toeneemt, maar dit houdt niet noodzakelijkerwijs verband met ‘chaos’.
Verschillen in potentieel zijn noodzakelijkerwijs nodig om energiedissipatieve structuren te genereren; wij mensen zijn daar onderdeel van.
Wat het toeval betreft, het is, zoals ik al een aantal keren heb uitgelegd, vooral een populaire naam.
In de wetenschap zullen we eerder spreken van statistische mechanica.

Wetenschappen die slechts een klein beetje weten over wat er al bestaat (over het leven) en niets over hoe het kan bestaan.

Deze verklaring is volkomen onnodig, omdat je hier een “onbekende wetenschap” impliceert die alles zou verklaren... waar is deze wetenschap?
Mijn bewering is gebaseerd op rationele wetenschappen... en bekende!

Of een interpretatie vóór alle anderen !
Creationisme is slechts een observatie dat uit chaos niet het georganiseerde tevoorschijn komt en dat we terugvallen op de experimenten van Pasteur, op de niet-spontane generatie (dat is echt wetenschappelijk omdat geverifieerd en opnieuw geverifieerd!)
[/ Quote]

Kunt u mij historische referenties geven over het creationisme? :)
De experimenten van Pasteur bewijzen niets, de tijdschalen in het laboratorium zijn veel te kort om iets te kunnen aantonen, bovendien zijn de initiële voorwaarden voor het verschijnen van leven zelf onbekend... aan de andere kant maken time-lapse-experimenten in de informatica het is mogelijk om duidelijk te verifiëren dat eenvoudige wetten kunnen voortkomen uit de complexiteit en chaos van de orde, en omgekeerd.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par Janic » 05/06/16, 17:29

We gaan voortdurend vooraf aan gebeurtenissen waarvan we ons niet bewust zijn wanneer ze plaatsvinden (het voor de hand liggende!), maar misschien kent Janic de combinatie van de volgende loterij?

Omdat ik geen speler ben, zou ik er niet eens naar zoeken! Maar als ik god was, voor wie tijd slechts een dimensie is die alleen ons aangaat, zou de combinatie mij bekend zijn. Maar ik ben geen god...gelukkig!
Om te bevestigen dat het leven (of het universum) niet bij toeval kan ontstaan, zou het nodig zijn om een ​​reeks universums te hebben en metingen uit te voeren... en alleen dan zou het mogelijk zijn om dergelijke mogelijkheden te weerleggen.

Het is niet nodig om verdwaald te raken in fantasmagorische hypothesen. Dit is waar het gebeurt en hier is het antwoord te vinden. Dit is waar veel onderzoekers hun hersens voor pijnigen... en niets vinden! Zelfs op Mars (afgezien van de chocoladereep natuurlijk!) maar dat houdt sommige mensen bezig!

Gegeven het feit dat we op deze aarde aanwezig zijn, bij afwezigheid van enige zichtbare ‘schepper’, en rekening houdend met de observatie van de verschijnselen om ons heen, luidt de meest waarschijnlijke conclusie (absolute zekerheden bestaan ​​alleen in het domein van het geloof) duidelijk in de zin van: richting die tegengesteld is aan die van de creationisten.

Integendeel, we zijn en zijn slechts mensen en onze enige instrumenten worden observatie en rede genoemd. Maar door observatie heeft niemand ooit het leven uit het niets zien verschijnen, ‘toevallig’ of niet. Aan de andere kant zijn wij zelf scheppers, zoals blijkt uit onze allerlei soorten prestaties (inclusief de middelen die door wetenschappers worden gebruikt) en daarom de facto creationisten. Aannemen dat alle dingen hetzelfde proces volgen, is een beroep doen op de rede (logisch redeneren). Dit is een observatie, geen aanspraak op een pseudo-wetenschappelijke verklaring.
Voor de zichtbaarheid van een maker is de vraag al gesteld. We komen veel objecten tegen en gebruiken deze, creaties waarvan we de auteurs nooit zullen kennen en daarom onzichtbaar zullen blijven. Maar bestaan ​​ze niet? De rede zegt nee!
Hier is het preciezer (maar ik ben het niet die voortdurend een beroep doet op het toeval, aangezien ik bevestig dat toeval niet bestaat. Alles gehoorzaamt aan wetten). Maar het principe van entropie gaat van het georganiseerde naar de chaos en nooit andersom. Een nieuwe auto die niet wordt onderhouden en beschermd, zal roesten en verslechteren, maar niet andersom.

Je verwart energiedissipatie en organisatie.
Nul-entropie komt neer op nul-energiedissipatie, wat in ons universum neerkomt op de "periode" die bekend staat als de "Big Bang", een periode waarna, volgens de algemene relativiteitstheorie, de pijl van de tijd begint (10-43s).

Aangenomen omdat niemand kan zeggen en beschrijven wat er aan deze BB in kwestie voorafging (en 10>37 graden Celsius, dat is zo heet dat er niets zou zijn overgebleven, volgens onze wetenschappelijke kennis)
De tweede wet van de thermodynamica stelt dat de entropie toeneemt, maar dit houdt niet noodzakelijkerwijs verband met ‘chaos’.
Verschillen in potentieel zijn noodzakelijkerwijs nodig om energiedissipatieve structuren te genereren; wij mensen zijn daar onderdeel van.

Altijd dezelfde blabla die de vis alleen maar overstemt. Zonder energie is er geen organisatie, vooral als deze energie verdwijnt. Hoe dan ook, wat de verklaringen voor het een of het ander ook mogen zijn, niemand kan aantonen dat het leven voortkwam (georganiseerd) uit chaos of entropie.
Wat het toeval betreft, het is, zoals ik al een aantal keren heb uitgelegd, vooral een populaire naam.
In de wetenschap zullen we eerder spreken van statistische mechanica.

Het is duidelijk dat alle wetenschappers die het woord toeval gebruiken onwetend zijn en zich er niet van bewust zijn dat het om statistische mechanica gaat. Een verandering in de formulering naar oppervlaktetechnicus legt beter uit wat een veegmachine is. Maar het is waar dat dit woord toeval, net als het woord god, te veel is gebruikt! :(
Wetenschappen die slechts een klein beetje weten over wat er al bestaat (over het leven) en niets over hoe het kan bestaan.

Deze verklaring is volkomen onnodig, omdat je hier een ‘onbekende wetenschap’ impliceert die alles zou verklaren… waar is deze wetenschap?

Het is geen kwestie van onbekende wetenschap als onkenbaar, maar onze kennis is slechts gedeeltelijk, we ontdekken elke dag wat gisteren onbekend was en ik ben niet de uitvinder van deze formule volgens welke we slechts gedeeltelijk weten en dus onvolledig zijn.
Vóór de uitvinding van de Geigerteller wisten we dus niet wat radioactiviteit was, behalve bepaalde waarneembare, maar niet meetbare effecten op levende wezens. De rationele wetenschappen waar u zich op beroept, hebben de radioactiviteit niet uitgevonden, noch de zwaartekracht, ze hebben het alleen opgemerkt met verzonnen apparaten, ook hier gecreëerd, om de aanwezigheid en intensiteit ervan te kennen. Op dezelfde manier zien we dat deze wereld in hoge mate georganiseerd is en zeer nauwkeurige en strenge wetten gehoorzaamt die niet toevallig kunnen zijn ontstaan.
Mijn bewering is gebaseerd op rationele wetenschappen... en bekende!

Dat wil zeggen niet veel; uiteindelijk is al het andere trots en menselijke ijdelheid.
Of één interpretatie die aan alle andere voorafgaat!
Creationisme is slechts een observatie dat uit chaos niet het georganiseerde tevoorschijn komt en dat we terugvallen op de experimenten van Pasteur, op de niet-spontane generatie (dat is echt wetenschappelijk omdat geverifieerd en opnieuw geverifieerd!)

Kunt u mij historische referenties geven over het creationisme?

Welk creationisme? Die van religies? Ik ben incompetent op dit gebied.
De experimenten van Pasteur bewijzen niets, de tijdschalen in het laboratorium zijn veel te kort om iets te kunnen aantonen, bovendien zijn de initiële voorwaarden voor het verschijnen van leven zelf onbekend...

Dit is het minste wat we kunnen zeggen over de “ De initiële voorwaarden voor het verschijnen van leven zijn op zichzelf onbekend... » Des te meer als ze onbekend zijn (voor onze meetapparatuur en allerlei soorten onderzoekers), omdat de experimenten van Pasteur in feite laboratoriumexperimenten waren waarvan de toepassing op de echte wereld vertekend zou kunnen zijn, maar ondanks dat heeft geen enkel fenomeen van dit genre dat tot nu toe gedaan , heeft het tegendeel aangetoond. Dit geldt ook voor het evolutionaire discours dat er a priori van uitgaat dat dit leven ‘toevallig’ is ontstaan, laten we zeggen onbedoeld, ook al lijkt het bij de huidige stand van onze kennis eerder het tegenovergestelde te zijn, namelijk een onvermoede complexiteit. , dat dit leven er zo uit zou zien...! (ter herinnering aan de waarschijnlijkheidsberekeningen die lang geleden zijn genoemd.)
aan de andere kant, in de computerwetenschappen, versnelde experimenten.

Computerexperimenten zijn op dezelfde manier als andere fysieke experimenten zoals die van Pasteur of Miller; Er zal altijd een element zijn dat ontbreekt of waar geen rekening mee wordt gehouden vanwege onwetendheid of a priori afwijzing. (zelfs het Higgsdeeltje is geen zekerheid!)
stellen ons in staat duidelijk te verifiëren dat eenvoudige wetten kunnen voortkomen uit de complexiteit en chaos van de orde, en omgekeerd.

De wetten van de mechanica zorgen er ook voor dat motoren uit gieterijen, bewerkings- en assemblagecentra voortkomen, maar niet alleen uit mijnbouwmaterialen. Ook hier geldt: als ons universum inderdaad wordt geregeerd door strenge kosmische wetten, en hetzelfde geldt op kwantumniveau, en alles perfect is georkestreerd, is het geen ijdelheid om een ​​dirigent te hypothekeren (wat een paar miljard mensen momenteel denken, van alle intellectuelen). en wetenschappelijke niveaus)
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par Christophe » 06/06/16, 10:59

Deze discussie gaat over sofisterij... en persoonlijke regels :( :(

Ik sluit het af - tenminste tijdelijk...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten