Correlatie en causaliteit: het Stork-effect!

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Reinoso
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 914
Inschrijving: 12/12/12, 12:57
Plaats: Sologne
x 1137

Re: Correlatie en causaliteit: het Stork-effect!




par Reinoso » 03/02/21, 09:32

ABC2019 schreef:
Maar ik zie de relatie met de vergelijkingen van de 3e graad niet.



het is indrukwekkend om zichzelf te presenteren als de enige wetenschapper hiervan forum en om geen 3e graadsvergelijking te herkennen !!

1 + f + f ^ 2 = 1 / (1-f) is niet gelijk aan a: (1-f) x (1 + f + f ^ 2) - 1 = 0 !! (ofwel a + bx + cx ^ 2 + dx ^ 3 = 0)?
Ik heb de oplossingen gegeven zonder iets van het klimaat af te weten!
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Correlatie en causaliteit: het Stork-effect!




par ABC2019 » 03/02/21, 09:58

reinoso schreef:
ABC2019 schreef:
Maar ik zie de relatie met de vergelijkingen van de 3e graad niet.



het is indrukwekkend om zichzelf te presenteren als de enige wetenschapper hiervan forum en om geen 3e graadsvergelijking te herkennen !!

1 + f + f ^ 2 = 1 / (1-f) is niet gelijk aan a: (1-f) x (1 + f + f ^ 2) - 1 = 0 !! (ofwel a + bx + cx ^ 2 + dx ^ 3 = 0)?
Ik heb de oplossingen gegeven zonder iets van het klimaat af te weten!

oh daar schreef ik dat ik gisteravond niet wakker was sorry, ik wilde 1 + f + f ^ 2 + schrijven ... met drie kleine puntjes om aan te geven dat het een oneindige reeks is (in feite is het noodzakelijk om de som + f ^ 3 + f ^ 4 enz ..., zou het nodig zijn om een ​​som van 0 tot oneindig te schrijven, maar zonder een teksteditor van het latextype is dat niet gemakkelijk). Er is een oneindige som omdat elke feedback een andere triggert die een andere triggert enz ... maar elke feedback wordt verminderd met een factor f. Je moet f <1 anders wijkt het op een catastrofale manier af en dat is waar we een wegloper hebben (maar voor het klimaat verzeker ik je dat we een f <1 hebben);

de som van een geometrische reeks, dat hebben we in mijn tijd op de middelbare school bestudeerd ...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Correlatie en causaliteit: het Stork-effect!




par ABC2019 » 03/02/21, 10:01

PS als je jezelf beperkt tot een eindig aantal termen zoals in de vergelijking die je schreef, is de enige oplossing f = 0. het is ook niet nodig om de formule van Cardan te gebruiken, omdat we de f gemakkelijk kunnen ontbinden en er blijft een kwadratische vergelijking over die geen oplossing heeft, dus alleen f = 0 werkt.

Je moet je niet wagen in gebieden die je natuurlijk maar heel grofweg beheerst ...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Reinoso
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 914
Inschrijving: 12/12/12, 12:57
Plaats: Sologne
x 1137

Re: Correlatie en causaliteit: het Stork-effect!




par Reinoso » 03/02/21, 10:52

ABC2019 schreef:
Je moet je niet wagen in gebieden die je natuurlijk maar heel grofweg beheerst ...


uiteraard voor de grootste wetenschapper van de forum je bent heel erg bij benadering!
2 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14970
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4367

Re: Correlatie en causaliteit: het Stork-effect!




par GuyGadeboisTheBack » 03/02/21, 12:33

ABC2019 schreef:oh daar schreef ik dat ik gisteravond niet goed wakker was sorry, ik wilde 1 + f + f ^ 2 + schrijven ....

Beeld
Oh ja, blijf ons aan het lachen maken!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79366
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Correlatie en causaliteit: het Stork-effect!




par Christophe » 03/02/21, 18:32

reinoso schreef:uiteraard voor de grootste wetenschapper van de forum je bent heel erg bij benadering!


Ah ja !!! Daarom begrijp ik toch niets van zijn onderhandelingen? : Lol: : Lol: : Lol:
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Correlatie en causaliteit: het Stork-effect!




par ABC2019 » 03/02/21, 19:02

Christophe schreef:
reinoso schreef:uiteraard voor de grootste wetenschapper van de forum je bent heel erg bij benadering!


Ah ja !!! Daarom begrijp ik toch niets van zijn onderhandelingen? : Lol: : Lol: : Lol:

erg bij benadering omdat ik 1 + f + f ^ 2 schreef in plaats van 1 + f + f ^ 2 + ...? ja .. sorry ... ik zou niet op deze details moeten ingaan ... maar voel je vrij om te vragen of je het niet begrijpt, ik kan het nog een keer uitleggen :).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14970
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4367

Re: Correlatie en causaliteit: het Stork-effect!




par GuyGadeboisTheBack » 03/02/21, 19:17

ABC2019 schreef:maar aarzel niet om te vragen of je het niet begrijpt, ik kan het opnieuw uitleggen :).

Valérie Lemercier heeft je al beantwoord. : Mrgreen:
1 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten