"Chinese" elektrische kettingzagen en afhakers: wat zijn ze waard?

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Macro » 27/03/24, 16:12

Christophe schreef:
Macro schreef:Er is eigenlijk ook een verschil in aanvangsvermogen... De Parkside heeft een batterij van 20 V 2 Ah... De Stihl 10.8 V 2.1 Ah... 40 Wh en 22.68... om 19:03 op de video. .. Het is aan het vergelijken mijn Czéro met een Tesla...


Zou je de zaken niet omdraaien? :schok: :schok: :schok:

Hoeveel kost Stihl?
Hoeveel kost de Parkside?

Ik wed dat je voor de prijs van de Stihl 2 parkside…

Graag gedaan…

Oké, ik ga terug naar mijn Playskool... : Cheesy:



Misschien zelfs een verhouding van 3 op de prijs...
Bij de vergelijking qua werk vergelijkt hij twee machines met verschillende vermogens... Een dwaze vergelijking dus... Voor de prijs... staat er geen foto op.... Voor de garantie.. Voor een rechte slijpmachine hebben ze geruild het voor mij 3 keer in een paar weken en daarna zonder discussie terugbetaald...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
gfgh64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 300
Inschrijving: 23/06/23, 12:05
x 187

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par gfgh64 » 27/03/24, 18:26

Christophe schreef:
gfgh64 schreef:en ook, ik ben het volledig eens met macro, in de video van Christophe kunnen we duidelijk zien dat de shil erg slecht is geslepen (de spaanders)


Nog een test…met 2 nieuwe machines:



Sorry voor degenen die het weten, maar de parkkant is altijd beter... zo lijkt het...

Maar ja, de ketting in goede staat is essentieel: mijn botte bedrade b&d electric sneed minder goed dan mijn nieuwe playskool… : Cheesy:



sorry maar je stihl uit de eerste video is slecht geslepen punt, in de tweede video kun je duidelijk zien dat de stihl meer chips maakt dan in de eerste video,
Ik heb op geen enkel moment beweerd dat Stihl beter was dan het merk Lidl (ook macro)
en ja gezien de prijs is de deal snel gezien!!!
en als je niet als een dwaas gaat, gaat Parkside lang mee

voor het slijpen is het gewoon een kwestie van hoek, zodra ik mijn buurman belachelijk maakte, die een soort liniaal had met een handvat en twee hoeken erop gegraveerd, schuift hij de rattenstaart erin en daar gaan we, na goed gelachen te hebben heb het geprobeerd, dus nu is hij degene die er genoeg van heeft!!! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Begrijpen betekent niet accepteren
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Ahmed » 27/03/24, 18:42

Een veelgemaakte fout onder amateurs (of zelfs meer als ze affiniteit hebben!) is om het bestand naar beneden te duwen. Als gevolg hiervan wordt de hoek van de voorrand gewijzigd of zelfs stomp gelaten, en wordt materiaal verwijderd nabij de klinknagels, waardoor de ketting breekt wanneer deze vaak slechts gedeeltelijk versleten is. ...
Het moet duidelijk zijn dat elke tand een profiel heeft dat afneemt met slijtage en dat het daarom noodzakelijk is om de werking van de vijl voortdurend bij te stellen om de hoekparameters die voor de ketting in kwestie gedefinieerd zijn stabiel te houden.
Na slijtage is het een goede gewoonte om de onvermijdelijke afwijkingen te corrigeren door machinaal te slijpen met een slijpschijf.
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par GuyGadeboisTheBack » 27/03/24, 18:47

Wie maakt Parkside-gereedschappen?

Voor klassiek gereedschap zijn dit vooral de merken ‘Bosh pro’ en ‘Einhell’. Het bedrijf werkt echter ook samen met andere merken zoals Kompernass en Grizzly Tools. Deze merken zijn allemaal ‘made in Germany’, wat Parkside een bevoorrecht merkimago geeft.
https://www.aurama.fr/qui-fabrique-les- ... en-france/

Het volstaat te zeggen (ook al wordt het in China gemaakt – Einhell heeft daar zijn eigen fabrieken) dat het niets te maken heeft met de Chinese ‘mest’ die op AliExpress of Amazon wordt verkocht. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Macro » 27/03/24, 20:23

Christophe schreef:
izentrop schreef:Als hij goed versleten is even een klap met de slijper, maar je moet rustig aan doen met de juiste hoek : Wink:


Laat de methode zien! Ik ben geïnteresseerd !

Er zijn 2 zeer precieze hoeken die je moet respecteren... en deze variëren afhankelijk van de ketting... Ik denk dat het met een haakse slijper van 1200 W gewoon onmogelijk is om je ketting niet permanent te vernietigen...

Er zijn slijpers voor enkele tientallen euro’s…


1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par GuyGadeboisTheBack » 27/03/24, 20:33

Mijn zoon vertelde me dat het heel goed werkte:
https://www.stihl.fr/fr/ap/porte-lime-2 ... 6057504303
1 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Forhorse » 27/03/24, 22:46

Christophe schreef:
Ik weet niet zeker of Stihl net zo goed is in elektrisch als in thermisch... : Cheesy:


Ik weet het ook niet zeker, maar ik heb het over een MSA220, geen speelgoed.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Christophe » 28/03/24, 10:45

Ja ok....

Mijn elektrische "niet-speelgoed" komt morgen aan...nog even geduld... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Christophe » 28/03/24, 14:29

Tijdtest "horloge in de hand" van 1 uur "mannenwerk" met de playskool

Voor elke boom:
a) Keuze van de boom (de dichtstbijzijnde “bruikbare”, ze staan ​​niet noodzakelijkerwijs 2 meter van de stapel...)
b) Snijd de kwast af tot een diameter tussen 50 en 60 mm
c) Afscheiding “Zijde 1”.
d) Draaien en einde van het afsnijden “zijde 2”
e) Transport van het houtblok naar de stapel

Ik heb 2 stapels gemaakt omdat de dennenbomen vanaf een moment te ver weg waren, dus verspilling van "menselijke" tijd en energie voor niets... Er was slechts één oververhitting tegen het einde van batterij 3, het feit dat het vandaag 6°C was (dus dit bevestigt duidelijk de impact van de omgevingstemperatuur en AMHA is moeilijk intensief te gebruiken boven de 25°C...)

Resultaat in foto's:

Na 15 min / 1e lege batterij

Vleermuis 1.jpg


Einde van stapel 1 op de 2e batterij:

Vleermuis 2.jpg


Begin van trommels 3

bat 3 start.jpg


Einde van de test, 1 uur werk man, klopt 3 stappen leeg:

bat 3 end.jpg


U zult ook de diversiteit aan maten van de restsparren kunnen waarderen... hier van 1.5 tot 5 m...

Niet slecht voor een playskool... : Roll: : Roll: : Roll:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Christophe » 28/03/24, 15:06

De spanningen van de 3 accu's na 1 uur "mensenwerk" gemeten na 1 uur "pauze" (dit is belangrijk omdat deze van nature iets stijgt):

- 16.9 V (leeg)
- 16.7 V (leeg)
- 18.3 V (blijft ongeveer 30 tot 50% afhankelijk van of het +18.3 of -18.3V is, omdat dit de drempelspanning van de eenheid is: 3.66V...moeilijk te zeggen daarom...)
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten