"Chinese" elektrische kettingzagen en afhakers: wat zijn ze waard?

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Christophe » 26/03/24, 23:01

Helemaal niets behalve spanningsaanpassingen (alle batterijveranderingen ... soms meer) ...

Ze is nog steeds erg scherp...

Wees voorzichtig, het is een miniketting... ongeveer 4-5 mm dik... als we hem 2 of 3 mm konden maken, zou dat nog beter zijn!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Christophe » 26/03/24, 23:08

Forhorse schreef:Ook al is het veel duurder, persoonlijk heb ik geïnvesteerd in een Stihl MSA220, je kunt er serieus mee werken.
In geval van een probleem (dit is mij nog nooit overkomen) is er een echte after-sales service en zijn er reserveonderdelen verkrijgbaar.
Hetzelfde geldt voor het “verbruiksartikel” (ketting en geleider).
Je playskool-spul is echt voor Parijse tuinen (en nogmaals...)


Ik weet niet zeker of Stihl net zo goed is in elektrisch als in thermisch... : Cheesy:

Gesigneerde Totof playskool-liefhebber… : Cheesy:

1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par GuyGadeboisTheBack » 27/03/24, 01:46

Christophe schreef:Dat is alles ? Heb je iets beters gevonden? :schok:

Mijn mest zal zeker meer kubieke meters snijden dan jouw shit... vraag het aan Gegyx, hij heeft het tenminste getest...

Ik heb de mijne ook getest. Hij snijdt stammen van 40 cm en warmt niet op. Maar het is waar, er is een draad.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Macro » 27/03/24, 02:58

Christophe schreef:
Ik weet niet zeker of Stihl net zo goed is in elektrisch als in thermisch... : Cheesy:



Ik gebruik al enkele jaren een heggenschaar op een elektrische paal met een Stihl-batterij.... Van de atoombom worden de lauriertakken zoals de duim afgesneden als eenvoudige lucifers
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par GuyGadeboisTheBack » 27/03/24, 03:06

0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Macro » 27/03/24, 06:32

Christophe schreef:
Forhorse schreef:Ook al is het veel duurder, persoonlijk heb ik geïnvesteerd in een Stihl MSA220, je kunt er serieus mee werken.
In geval van een probleem (dit is mij nog nooit overkomen) is er een echte after-sales service en zijn er reserveonderdelen verkrijgbaar.
Hetzelfde geldt voor het “verbruiksartikel” (ketting en geleider).
Je playskool-spul is echt voor Parijse tuinen (en nogmaals...)


Ik weet niet zeker of Stihl net zo goed is in elektrisch als in thermisch... : Cheesy:

Gesigneerde Totof playskool-liefhebber… : Cheesy:



De Parkside is nieuw uit de verpakking, correct geslepen... de Stihl... Dat weten we niet. De beste kettingzaag met een ketting die is gebruikt en geslepen met een vijl die met de hand is opgetild door Macro... Is een stuk stront : Cheesy: : Mrgreen: : Mrgreen:
2 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par gegyx » 27/03/24, 10:13

Wat ik thuis ook merkte :D
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Ahmed » 27/03/24, 10:39

Het slijpen van de ketting is inderdaad doorslaggevend voor de prestaties van deze machines en blijft een knelpunt voor amateurs. Er waren technische pogingen ondernomen om dit te verhelpen, met speciale tanden, maar ik zag niets sluitends.
Ik zie zelfs gebruikers die het incidentele gebruikersstadium ver voorbij zijn en niet in staat blijken correct te slijpen, omdat ze (voorzichtig?) de basisprincipes niet hebben begrepen.
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par izentrop » 27/03/24, 11:03

Ik kocht dit voor mijn vrouw voor Kerstmis voor haar handwerk. https://www.cdiscount.com/jardin/outill ... 35716.html
Niet teleurgesteld, alleen de batterijen kunnen worden gebruikt, borstelloze motor, gereedschap.
Ik heb een penseel en een klein olieblikje dat ik met kettingolie heb gevuld aan de behuizing toegevoegd.
GuyGadeboisLeRetour schreef:het warmt niet op. Maar het is waar, er is een draad.
Naar mijn mening moet het tijdens langdurig werken ook worden beschermd door een thermische stroomonderbreker, anders is het "mest" : Mrgreen:

PS: je aantrekkelijke link, Guy, hij is zonder batterij : Mrgreen:
0 x
gfgh64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 300
Inschrijving: 23/06/23, 12:05
x 187

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par gfgh64 » 27/03/24, 11:10

ben het helemaal eens over het slijpen, hoewel het in feite niet zo ingewikkeld is, als je het basisprincipe eenmaal begrijpt, moet je om vaak goed te slijpen denken zoals je zou doen met een schaar
voor de Electric Shil is deze al een tijdje bezig met het uitrusten van de openbare voorzieningen van bepaalde steden en houdt het redelijk goed stand (niet ver van 10 jaar in Toulouse)
en ook, ik ben het volledig eens met macro, in de video van Christophe kunnen we duidelijk zien dat de shil erg slecht is geslepen (de spaanders)
0 x
Begrijpen betekent niet accepteren

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten