Peltier-Seebeck-effect in generator

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde

Peltier-Seebeck-effect in generator




par jota » 18/11/06, 14:37

Alles staat in de titel!

Link om beter te begrijpen http://dspt.club.fr/Piles_clamond.htm

Het doel is om een ​​peltier-module te gebruiken die wordt gebruikt voor het koelen van de processors en voor minikoelkasten in auto's (of vrachtwagens) : Cheesy: ) als een generator.
Met andere woorden, aan de ene kant verwarmen (gemakkelijk) en aan de andere kant koelen (ook gemakkelijk, bijna), produceert dit elektriciteit.

Dames en heren, ga naar uw neuronen!

Meer informatie gebruiksaanwijzing:

- Peltier module op tests
- Koop een Peltier-effect thermo-elektriciteitsmodule
- Prestatie- en efficiëntiecurven van een Peltier
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 18/11/06, 15:42

Ik heb al enkele pelletiermodules op het net gekocht.

Ik ben van plan om ze in serie te plaatsen en (waarom niet) maximaal 240 volt en 1 of 2 versterkers te krijgen.

Het hangt allemaal af van de temperatuurdelta die volgens mij 60 ° is, maar het hangt ook af van het type module.

60 ° is het vrij gemakkelijk te bereiken als de ene kant op omgevingstemperatuur is en de andere kant enigszins wordt verwarmd met een brander of een chemisch apparaat, bijvoorbeeld aluminium-zoutzuur, dat veel verwarmt en waterstof produceert die kan worden verbrand en dus doorgaan met werken. 8)

Ik mis een koeler of koellichaam, ik weet niet zeker wat ik moet gebruiken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Epsylon3
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 17/11/06, 09:55




par Epsylon3 » 18/11/06, 17:36

de vangst: warm / koud + vochtigheid = water

water + circuits = roest = kortsluiting: p
water + stroom = kortsluiting

: Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 18/11/06, 17:40

Uh ... in een koelkast is er ook warm / koud en veel condensatie, dat is niet waarom het in de war raakt.

Als het goed wordt gedaan, hoeft u zich geen zorgen te maken :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Epsylon3
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 17/11/06, 09:55




par Epsylon3 » 18/11/06, 18:25

ja goed, maar om de hitte van een pc te gebruiken (c wat het meest verwarmt voor "niets" voor zover ik weet) zonder het risico te lopen deze te beschadigen ... het zal complex zijn ...

eindelijk hier gebruikte ik het als verwarming van de pc, vóór de komst van de eerste 64-atleten, die zichzelf regelen en niet naar de bodem worden geduwd; p)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 18/11/06, 18:37

haaa! : Mrgreen:
maar het doel is om het niet op een pc te gebruiken!

Het doel is om een ​​generator te maken.
De peltiermodules worden tegen een warmtebron geplaatst en de andere kant wordt gekoeld.
Aan de "draden" van de modules wordt een spanning verkregen die evenredig is met het temperatuurverschil.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 18/11/06, 19:08

Ik denk dat Epsilon bedoelde dat het systeem alleen van belang is om de verloren energie overal terug te winnen (daarvoor zou het gebruik op een oven / kookplaten erg interessant zijn).

Maar als je conventionele energie moet verbruiken om warmte te verliezen, verliest het zijn interesse en produceert het ook op een conventionele manier elektriciteit. Tenzij de peltier-opbrengsten uitzonderlijk goed zijn, wat ik niet weet / geloof. We kunnen zonne-energie gebruiken, maar ik weet niet of dit voordelig is in vergelijking met fotocellen of stirlingmotorkoppeling.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Epsylon3
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 17/11/06, 09:55




par Epsylon3 » 18/11/06, 19:29

nou, de elektrische platen en de oven worden alleen gebruikt qq minuten per dag, mijn pc, hier blijft permanent aan ... en de koele periode komt ... zou genoeg zijn van een metalen blok zoals een vensterbank of zoiets dat ... maar hey, dan zou je een soort UPS nodig hebben die constant oplaadt, zoals laptops ...

het kan handig zijn om opgeladen batterijen of een telefoon op te laden ... als we geen haast hebben ... of als we reservebatterijen hebben.

ten slotte zijn koude bronnen in het zuiden moeilijk te vinden; p)


Naar mijn mening is er een eenvoudiger BCP, windturbine op het dak bijvoorbeeld ... of heel eenvoudig, een ruimte om alle batterij-apparaten op te laden op een enkele schakelende voeding ...

qd we zien het aantal apparaten dat een qq milliamp-transformator nodig heeft in de buurt van een pc of een tele ... een enkele multi-uitgangsvoeding zou naar mijn mening zeer zuinig zijn: p) Er is een verlies in kleine laagspanningskabels, maar goed genoeg om 0,5 naar 1,5V te hebben, meer in het algemeen is er geen bp, omdat een 12V-transformator tot 18V kan gaan als er geen bcp wordt gevraagd .....
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 18/11/06, 20:13

Ga enkele links:

http://www.citizen.co.jp/english/releas ... thermo.htm
http://calopile.free.fr/

De omzetting van thermische energie in elektriciteit verloopt altijd via verschillende tussenpersonen (stoom, turbine, generator ... enz.).

Hier is alleen de module!
Bovendien vereist het geen onderhoud.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 19/11/06, 10:42

iota schreef:Ga enkele links:

http://www.citizen.co.jp/english/releas ... thermo.htm
http://calopile.free.fr/
De omzetting van thermische energie in elektriciteit verloopt altijd via verschillende tussenpersonen (stoom, turbine, generator ... enz.).

Interessant dat allemaal. Omdat ik van plan ben om volgend jaar vacuümbuizen op zonne-energie op het dak te plaatsen, en het probleem in de zomer is om te veel warmte-energie te hebben, zou ik geïnteresseerd kunnen zijn in het maken van elektriciteit.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten