Mijn kleine verblijf in Bretagne vanaf 28 oktober.

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Mijn kleine verblijf in Bretagne vanaf 28 oktober.




par phil59 » 05/11/23, 00:23

Ik ben waarschijnlijk niet op de juiste plek.

Maar daar heb je het, het weer, ook al zagen we regen op tv, het begin van de week was redelijk goed, met momenten van prachtige zonneschijn, oplopend tot 27° overdag, ja, 13 uur in de ochtend en 14 uur. , de middag! : Lol:

Maar woensdagavond laat ging het slecht.

De residentie ligt op 50 meter van de zee en het appartement op minder dan 200 meter.

We hoorden natuurlijk de wind, met snelheden van 100 km/u, daarna ook 150-170....

We waren in een klein kustplaatsje, "boven" Morlais.

Rond 3-4 zagen we de lichten uitgaan, daarna niets.

En dat is waar de kleine ergernissen beginnen.

Eerst de koffie... nou ja, laat gewoon het water in de fles zitten, en systeem D. Niet geweldig, mijn goed....

Dan zul je het snel begrijpen.

Geen riolering, rioolwaterzuiveringsinstallatie bij de woning.

Begin je te zien?

Geen back-upgroep voor dit station...

En als er iemand passeert, meld je de problemen, waaronder het niet doorspoelen van het toilet, het niet douchen, etc...

Snoep.........

Middag, geen kookplaat voor verwarming.

Je mag er niet met de auto op uit, en ook niet zonder.... het stadje ernaast ligt op slechts 10 km afstand, de winkels zijn gesloten.

Van opkus, in de appartementen werkt de telefoon niet, sms'jes werken ook niet en er is geen internet.

Het middelmatige internet van de residentie werkt niet meer, omdat er geen sap is. Ook geen televisie...

De koelkasten van iedereen zijn vrijwel leeg vanwege het einde van hun verblijf.

Nou, ik ga tussen de middag naar de receptie om te vragen of er iets gepland is, en niets, 500 mensen zonder sap...

Ik vroeg aan het gemeentehuis of ze de klanten konden helpen, op zijn minst een fles water, 1 mini-sandwich, of op zijn minst wat koekjes...

Ik kom 2-3 uur later terug, niets.

De nacht valt, we tasten in het donker, zelfs de telefoons hebben geen sap meer...

Ik kocht de lamp bij Ali voor minder dan € 2, en hij verlicht de kamer zelfs heel goed; dus niet in het donker.

20 uur, nog steeds geen sap.

We maken het grootste deel van de bagage klaar voor vertrek rond 5 uur, ondanks het prefectuurverbod....

Omdat we niet konden slapen, vertrokken we iets voor 2 uur.

De angst om niet te kunnen opladen, ja, maar voor een VT blijft het probleem hetzelfde: geen sap, geen pomp!

Dus het eerste halfuur rijden we op de kleine wegen op 30, en gekke momenten op 50.

Bomen lagen rustig op de weg. Daarvoor 2 halve slagen.

Een andere keer, kabel 1 m van de grond, geen wind, we gaan naar 10-20 cm.
Nog een halve draai....
Bij een andere nemen we een rotonde in de tegenovergestelde richting, om onder een kabel door te kunnen...

Geen auto om te passeren in dit 1/2 uur....

Eindelijk konden we weer op de hoofdwegen komen en vrijdag keerden we terug naar huis...

Wat een puinhoop, deze storm....
2 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16184
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Mijn kleine verblijf in Bretagne vanaf 28 oktober.




par Remundo » 05/11/23, 07:47

hyperafhankelijkheid van elektriciteit, mijn beste Phil59

en de EV accentueert het probleem alleen maar.

Als je nog een tank over hebt, ongeveer 15L, kun je 200 km afleggen. Met een EV, een batterijbasis, is het meer dan 50 km...

Er zouden inderdaad... brandstofgeneratoren moeten zijn, ah! Wij komen daar. : Wink:
0 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Mijn kleine verblijf in Bretagne vanaf 28 oktober.




par izentrop » 05/11/23, 09:33

Nou, wij, dezelfde regio sinds 26/10 regen en ook mooi weer... In Brocéliande, diner bij kaarslicht tijdens storm Ciaran, 12 uur zonder elektriciteit, maar toch goed verblijf... Geen schade meer aan de kant van Paimpol of wij zijn momenteel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Mijn kleine verblijf in Bretagne vanaf 28 oktober.




par Forhorse » 05/11/23, 10:03

Stadsbewoners in PLS bij de minste stroomstoring. : Lol:
In 1999 zaten we 7 dagen zonder elektriciteit.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Mijn kleine verblijf in Bretagne vanaf 28 oktober.




par n.Chr. 44 » 05/11/23, 12:04

phil59 schreef:Bomen lagen rustig op de weg. Daarvoor 2 halve slagen.

Een andere keer, kabel 1 m van de grond, geen wind, we gaan naar 10-20 cm.
Nog een halve draai....
Bij een andere nemen we een rotonde in de tegenovergestelde richting, om onder een kabel door te kunnen...


Daarom is het echt niet aan te raden om in deze omstandigheden op de weg te reizen en eventuele reizen uit te stellen!!! (Tenzij er sprake is van een noodsituatie of dwingende noodzaak).
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Mijn kleine verblijf in Bretagne vanaf 28 oktober.




par phil59 » 05/11/23, 12:34

Remundo schreef:hyperafhankelijkheid van elektriciteit, mijn beste Phil59

en de EV accentueert het probleem alleen maar.

Als je nog een tank over hebt, ongeveer 15L, kun je 200 km afleggen. Met een EV, een batterijbasis, is het meer dan 50 km...

Er zouden inderdaad... brandstofgeneratoren moeten zijn, ah! Wij komen daar. : Wink:


Dat had ik niet gepland, maar ik zat op 61% accu, 250-300 km kon zonder problemen gereden worden, redelijk rijdend.

Hetzelfde gevecht om VE of VT, geen sap, geen dino-sappomp!

Als je daarna niet thuis bent, heb je niet per se een aansteker, lucifers, kaarsen en geen achterkastje om iets te eten te vinden.

Mijn vrouw had het moeilijk, doodde een doos cassoulet en at het koud op.

Thuis heb ik genoeg om me te redden, zelfs voor een week, vooral met een EV thuis.

Dus vandaag ben ik er nog niet zeker van dat het dorpje hersteld zal worden...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16184
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Mijn kleine verblijf in Bretagne vanaf 28 oktober.




par Remundo » 05/11/23, 13:16

Het voordeel van de EV is dat we de neiging hebben om hem meteen aan te sluiten zodra we aankomen.

Bij een volgende stroomstoring heeft de EV elektronen teruggewonnen, soms zelfs een volledige acculading.

De kans is groter dat de VT tankt als deze lang na uw reis of tijdens de reis leeg is.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Mijn kleine verblijf in Bretagne vanaf 28 oktober.




par Forhorse » 05/11/23, 17:32

En omdat V2L steeds wijdverspreider wordt (het was niet beschikbaar op de mijne toen ik het kocht), heb je, als je batterij is opgeladen, nog steeds een paar dagen autonomie om essentiële dingen van stroom te voorzien.
Anders moet je een generator ter beschikking hebben maar ook brandstof in reserve hebben en dat deze niet “oud” is (benzine is niet goed houdbaar)
2 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9847
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Mijn kleine verblijf in Bretagne vanaf 28 oktober.




par sicetaitsimple » 05/11/23, 17:48

Forhorse schreef:En omdat V2L steeds wijdverspreider wordt (het was niet beschikbaar op de mijne toen ik het kocht), heb je, als je batterij is opgeladen, nog steeds een paar dagen autonomie om essentiële dingen van stroom te voorzien.

Oké, dit is zeker de toekomst. Want koude cassoulet hoeft niet verschrikkelijk te zijn... als je het kunt vermijden.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Mijn kleine verblijf in Bretagne vanaf 28 oktober.




par izentrop » 05/11/23, 20:50

sicetaitsimple schreef:koude cassoulet, het zou niet verschrikkelijk moeten zijn..., als
cassoulet, zuurkool, koude chili heb ik onderweg nooit last van gehad, je zou het moeten proberen : Wink: het is goed voor het klimaat : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 79-gasten