Psychologische Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Janic » 10/11/20, 16:46

Het is toch gek om de relatie tussen dat soort dingen om te keren. Is het aan de kaak stellen van de klootzakken verkeerd? Heb je lessen gevolgd bij Axel Khan Ahmed?
Klootzakken aan de kaak stellen is goed, zeggen dat ze allemaal klootzakken zijn, is slecht (voor degenen die hebben geleerd goed van kwaad te onderscheiden natuurlijk!
Ik was het niet die hun haat en minachting voor andere religies bedacht ...
als je de Koran leest, zul je deze haat daar niet vinden! Ik ben geen kenner van deze religie (op koranniveau) maar ik heb het twee of drie keer gelezen, vertaald in het Frans en als er geweld in staat over oorlogen, zoals onze Franse geschiedenisboeken waar geweld op zijn plaats was, is het voor de rest eerder een ode aan de vrede, richting alle mensen, moslims of niet.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 10/11/20, 17:00

Hier is een heel concreet voorbeeld van de psychologische schade van de Covid-crisis: de verdraaiing van woorden en het rotten van het onderwerp... en dat is al respectloos!

Bedankt, ik had niet zoveel verwacht als een illustratie!!

HS

ps: citeer me alsjeblieft waar ik zei dat alle moslims hatelijk zijn... als je dat niet kunt (en niet wilt) wordt het laster genoemd.

EINDE VAN SH
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Exnihiloest » 10/11/20, 20:14

Er zijn psychologische gevolgen, maar die hebben veel minder te maken met de ziekte dan met de mediahype en de dictatoriale maatregelen van drastische inperking van onze fundamentele vrijheden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 10/11/20, 20:39

Ja exi hierboven al gezegd... de covid crisis omvat ALLES... zijn aspecten...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Janic » 10/11/20, 20:44

ps: citeer me alsjeblieft waar ik zei dat alle moslims hatelijk zijn... als je dat niet kunt (en niet wilt) wordt het laster genoemd.
Dat zei ik ook niet, ik stelde alleen voor dat je duidelijk maakt of je het hebt over terroristen of pacifisten
Einde van HS
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 11/11/20, 19:59

Psychiatrie is toch psychologie?



Coronavirus: psychiatrische stoornissen, een nieuw symptoom van het virus?

Een vijfde van de patiënten die het coronavirus hebben opgelopen, vertoont binnen 90 dagen na hun infectie psychiatrische stoornissen, volgens een studie van de Universiteit van Oxford.

Angst, depressie en slapeloosheid zijn volgens Britse onderzoekers de meest voorkomende aandoeningen bij herstelde patiënten, die ook kwetsbaarder zijn voor dementie.

"De publieke opinie is bezorgd over de verhoogde risico's op psychische aandoeningen onder overlevenden van het coronavirus en ons onderzoek toont aan dat deze bezorgdheid terecht is", zegt Paul Harrison, professor in de psychiatrie in Oxford.

Volgens hem moeten de oorzaken van deze ziekten worden onderzocht en nieuwe behandelingen worden geïdentificeerd. "De [gezondheids]diensten moeten bereid zijn om voor deze patiënten te zorgen, vooral omdat deze cijfers waarschijnlijk worden onderschat", voegde hij eraan toe.

De studie, gepubliceerd in het tijdschrift The Lancet Psychiatry, onthult ook dat mensen met psychiatrische stoornissen 65% meer kans hebben om COVID-19 op te lopen. Simon Wessely, hoogleraar psychiatrie aan King's College London, zei dat de bevindingen de bevindingen van eerdere uitbraken ondersteunen.

In het kader van dit onderzoek zijn de medische gegevens geanalyseerd van 69 miljoen Amerikanen, van wie 62.000 het coronavirus hebben opgelopen. De bevindingen zijn waarschijnlijk wereldwijd hetzelfde, aldus de onderzoekers.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Janic » 12/11/20, 16:04

Super cool! in plaats van medicijnen te verkopen om mensen te behandelen, zal BP geld blijven verdienen met neuroleptica en hun families. 8) : Roll:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Obamot » 12/11/20, 16:11

Christophe schreef:Psychiatrie is toch psychologie?
Voor academisch discours:
Er is een fundamenteel verschil, de psychiater heeft geneeskunde gestudeerd, het is "Psychologie 2.0" gelieerd aan geneeskunde, dus hij kan voorgeschreven moleculen voorschrijven, of zelfs een van zijn patiënten in een kliniek opnemen (als hij het nodig acht, maar niet altijd) voorstellen doen of een mening geven over de relevantie van curatele/tutorschap, enz. Hij heeft veel "macht".

Iets wat een psycholoog niet heeft, de opleiding is nog steeds niet hetzelfde...
Iedereen zou zichzelf psycholoog kunnen noemen door het onderwerp een beetje te bestuderen en een praktijk te openen, ook jij : Mrgreen:

In "UIT" zou ik zeggen dat je heel voorzichtig moet zijn met dat alles, de DSM, de voortijdige "kwalificatie" van patiënten, enz.
Het kan gevolgen hebben, iatrogeen zijn...
Dernière édition par Obamot de 12 / 11 / 20, 16: 17, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 12/11/20, 16:14

a) Ja, bedankt Obamot, maar ik kende deze nuance eh... behalve dat het artikel in de titel over psychiatrie gaat, terwijl het in de tekst meer over psychologie gaat... stress, angst, slapeloosheid gaat meer over psycho dan psychia...

De psychiatrie grijpt in als de psychologie onvoldoende is. Hier is de ware en goede definitie!

b) Ik weet niet of het door dit onderwerp komt, maar ik had vannacht mijn allereerste Covid-droom (ik herinner me vrijwel elke dag van mijn dromen...)

Ik was in de menigte...en ik was mijn masker vergeten (net als de meeste andere mensen)...grote paniek dus gebruikte ik mijn kleren als een geïmproviseerd masker!

Daarna zat ik op een verlaten universiteit, maar ik had nog steeds les! En dat maakte me kwaad! : Mrgreen:

Is het serieus dokter? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik ben zelfs een beetje verbaasd dat ik niet eerder van covid heb gedroomd!

Kom op, ga Obamot, veel plezier met het analyseren van mij! : Cheesy:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Janic » 12/11/20, 16:23

De psycholoog is geen arts. Het gebruik van de beroepstitel van psycholoog is voorbehouden aan personen die "houders zijn van een diploma of een titel die getuigt van een fundamentele universitaire opleiding".
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 187 gasten