Vervuilde gezondheidsprobleem op France3

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 04/06/08, 15:01

Voor de droom antwoord ik: Internet + Youtube (of gelijkwaardig) = mogelijkheid om een ​​echte onafhankelijke SHOW te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/06/08, 17:46

:pijl: +1 Ik vind het idee uitstekend. : Idee:

- Maak korte video's (maximaal 5 minuten) en organiseer ze in afleveringen.

- Link video's naar berichten op de forum, ze te beschrijven en er discussie over mogelijk te maken.

Zo betreden we de wereld van interactieve audiovisuele media, on demand EN gratis. : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 04/06/08, 17:47

Nou, het kan op EconoTV of op YouTube worden gedaan...Ik meld me vandaag aan: https://www.econologie.com/forums/qui-utilis ... t5454.html

Ik ben alleen het "rapport" over magnetische golven aan het bewerken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/06/08, 17:56

Christophe schreef:Wat een onzin...

Misschien eet hijequivalent 1.5 kg presticide ... maar zeker niet 1,5 kg pure pesticiden.


Dat is echter wat ik ervan begreep. 10 jaar geleden zeiden we dat we geen appelpitten moesten eten omdat ze geïmpregneerd waren met behandelingen en vandaag adviseren we schillen wijd onze groenten en fruit voor verontreinigde onderdelen verwijderen.
Zeer onlangs zei Jean-Pierre COFFE opnieuw dat veel groenten en fruit na de oogst in baden met wasmiddelen worden gedaan (ik dacht dat ik "bleekmiddel" hoorde) om ze eetbaar te maken, omdat we anders de consumenten zouden vergiftigen. :onheil: :onheil:

We hebben het ook over een recent Amerikaans onderzoek onder ongeveer honderd (109, denk ik) schoolkinderen in een klein stadje. Uit hun urineanalyses bleek een hoog gehalte aan pesticiden, gechloreerde organo... Slechts één kind presenteerde "gezonde" urine, zijn ouders aten biologische...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 04/06/08, 18:07

Moué...Ik betwijfel het nog steeds.
Wat is de dodelijke dosis?

Hoe dan ook, door regionaal en seizoensgebonden te kopen, verkleinen we ongetwijfeld de risico's om...vergiftigd te worden...

Het is tijd om wakker te worden... het is de CONSUMENT die de vraag en de markt creëert...als we minder dom zouden zijn om op welk moment dan ook iets te kopen, zouden er minder pesticiden zijn :onheil:
Dernière édition par Christophe de 04 / 06 / 08, 18: 23, 1 keer bewerkt.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 04/06/08, 18:10

het bleekbad is momenteel in de mode voor kippen, de Amerikanen willen het ons graag opleggen ook al is het in Europa verboden...
bovenal is het economisch, het maakt het mogelijk om alle hygiënemaatregelen in de slachthuizen te elimineren en het product aan het einde van de keten te ‘reinigen’…
tijd en geld besparen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 04/06/08, 18:16

0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 04/06/08, 23:48

Zoals Jean-Louis Etienne er bijvoorbeeld voor lijkt te pleiten: een enorme ‘psychische’ markt voor al diegenen wier lichaam, ondanks herhaalde bezweringen, koppig zal weigeren zich aan te passen!

Zeer verrassend het gedrag van JL Etienne op deze set.

Ik zou gedacht hebben dat hij nogal "groen" was met al zijn expedities om de opwarming van de aarde te observeren + de laatste die hij in het Noordpoolgebied moest maken in een luchtschip, dat gesponsord door TOTAL werd weggevaagd door een storm in Zuid-Frankrijk. Op dit moment zou JL Etienne over de Arctische ijsschots moeten vliegen om de dikte van het ijs te meten..;

en daar vinden we hem op een televisietoestel superoptimistisch voor de toekomst "mensen zullen zich aanpassen aan vervuiling..etc"; het lijkt erop dat hij gehersenspoeld is door Total!! en N Hulot? we horen er niets meer van, wat is er mee gebeurd?

aan de andere kant zag ik Jancovici maandagavond op de set van "Crosswords" van FR2 en hij verdedigde zijn standpunt heel goed over het feit dat de olieprijs niet duur genoeg was..enz., hij had iedereen tegen zich, duidelijk op een moment dat iedereen schreeuwt over te dure diesel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 04/06/08, 23:55

In Frankrijk is het bij bedrijfscatering verplicht om slabladeren in enigszins gebleekt water te wassen.
Dit is de norm!
: Mrgreen:
--
Ik heb de hele show gezien. Maar ik ben boos, omdat iedereen die ik aanmoedigde om het te zien iets anders deed.
Ook in mijn familie...
---
Het is de Dracena (Dracaena) die de formaldeid pompt.
--
Ventileer de kamers gedurende de dag tweemaal gedurende 2 minuten.

Voor wie gek is, is het toch aan te raden om de WiFi-zender op grondniveau te plaatsen.
Om de mobiele telefoon 's nachts op te laden, buiten de slaapkamer.

GSM-zendantennes zenden ook naar beneden uit...

Vermijd alle niet-biologische groenten en fruit waarvan de buitenkant, aangetast door pesticiden, niet is verwijderd (aardbei, framboos, kers, etc.)

En een paar essentiële dingen om te onthouden:
Pesticiden en insecticiden / we verwijderen de grootste door de buitenste laag te verwijderen. De aangrenzende pulp bevat nog steeds wat, maar veel minder in verhouding.
Onkruidverdelgers zoals roundup / We moeten het elke keer opeten. Het product impregneerde de aarde, het water vormde het product. Het gif zit in het gehele product. De aardappel is niet triviaal.
Jammer voor jou...

En dat zal niet beter worden met Monsanto en hun soortgenoten.

Verbied vooral dit glycofaatproduct uit uw huis. Vervuil uw eigen moestuin niet. Dat is het minst.
---
Nog iets dat me verdrietig maakt: video's over het koken van popcorn. Het is goed dat ze op internet circuleren, maar...
Dit maakt iedereen die bij de video's betrokken is, aan het lachen. Puntenbalk.
Er is er maar één die de ander ontmoedigt om popcorn te eten die in de magnetron is gekookt, maar ze maken zich geen zorgen over de schadelijkheid van hun apparaten...
Het lijkt een beetje op zware rokers.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten