Pandemic Coronavirus COVID-19: kaarten, statistieken, analyses en dagelijkse informatie

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Ahmed » 24/05/20, 21:16

Een artikel van “Que Choisir” maakt de balans op van de tests. Hier is een samenvatting, speciaal voor jou, gelukkige mensen! : Mrgreen:
- Virologische tests (RT-PCR) zijn slechts gedurende een zeer korte periode, bij het begin van de infectie, nuttig, omdat ze virussen identificeren zodra ze het lichaam binnenkomen. Er worden valse negatieven waargenomen (de beste score is 70%). Zelfs een positieve test blijft moeilijk te interpreteren, omdat de daadwerkelijke aanwezigheid van virusmateriaal niet noodzakelijkerwijs betekent dat het nog steeds actief is.
- Serologische tests zijn betrouwbaarder, maar kunnen pas later worden gebruikt dan de vorige, omdat ze worden gebruikt om de antilichamen op te sporen die de verdediging van het lichaam tegen een virus betekenen (maar het kan ook een ander virus zijn dan dat van Covid19). Weinig vals-positieven, maar produceert een paar vals-negatieven. De prestatie van de test is ook afhankelijk van het type test dat wordt gebruikt (deze wordt momenteel geëvalueerd).

Het lijkt erop dat al deze tests alleen interessant zijn voor mensen die symptomen vertonen, maar dat het nutteloos zou zijn om systematische en algemene screening te overwegen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11071

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Christophe » 29/05/20, 13:33

Het is niet alleen China dat zou liegen over zijn cijfers: http://www.leparisien.fr/societe/corona ... 326176.php

Coronavirus in Italië: sommige regio's verdacht van liegen op de cijfers

Verschillende regio's, met name Lombardije, worden beschuldigd van het communiceren van bevooroordeelde gegevens over het aantal Covid-19-infecties om geen nieuwe sluiting te riskeren.

(...)
0 x
jam
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 395
Inschrijving: 17/12/07, 21:53
x 27

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par jam » 29/05/20, 16:41

Christophe schreef:Het is niet alleen China dat zou liegen over zijn cijfers: http://www.leparisien.fr/societe/corona ... 326176.php

Coronavirus in Italië: sommige regio's verdacht van liegen op de cijfers

Verschillende regio's, met name Lombardije, worden beschuldigd van het communiceren van bevooroordeelde gegevens over het aantal Covid-19-infecties om geen nieuwe sluiting te riskeren.

(...)


Laten we Rusland, Brazilië, Mexico, Peru, Nicaragua, Ecuador, Verenigde Staten toevoegen.....

De 6 miljoen gevallen worden vandaag overschreden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11071

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Christophe » 29/05/20, 17:13

jam schreef:Laten we Rusland, Brazilië, Mexico, Peru, Nicaragua, Ecuador, Verenigde Staten toevoegen.....


En niet Frankrijk? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par thibr » 29/05/20, 17:50

voor Frankrijk
Beeld
de oversterfte (alle oorzaken) lijkt overeen te komen met wat wordt aangekondigd?
zie zelfs iets minder dan covid-19 alleen
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par ABC2019 » 29/05/20, 18:14

Thibr schreef:voor Frankrijk
de oversterfte (alle oorzaken) lijkt overeen te komen met wat wordt aangekondigd?
zie zelfs iets minder dan covid-19 alleen

de gegevens zijn niet erg actueel, Frankrijk lijkt de cijfers voor 26 april te geven en de VS voor .... 18 april.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par GuyGadebois » 29/05/20, 20:04

jam schreef:De 6 miljoen gevallen worden vandaag overschreden.

Beeld
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par sicetaitsimple » 29/05/20, 20:23

GuyGadebois schreef:
jam schreef:De 6 miljoen gevallen worden vandaag overschreden.

Beeld


Ik denk dat Jam het over de zaken heeft positief getest gerapporteerd door verschillende gezondheidsautoriteiten IN DE WERELD.
Met 5.973.925 op het moment dat ik dit post, heeft hij volgens deze site gelijk. Er zijn andere (sites), ik heb de consistentie van de gegevens niet gecontroleerd.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par GuyGadebois » 29/05/20, 20:25

Zoals ‘de ander’ zou zeggen: het is moeilijk om altijd ongelijk te hebben. : Mrgreen:
(Ik hou van: sicetaitchou ter hulp van Madame Irma du forum die vanaf het begin alleen maar ongelijk heeft gehad... het is ontroerend)
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par sicetaitsimple » 29/05/20, 20:57

GuyGadebois schreef:(Ik hou van: sicetaitchou ter hulp van Madame Irma du forum .....


Ik help niemand, en al helemaal niet degenen die voortdurend onzin uitkramen of ironisch zijn met een foto van Pierre Dac zonder er iets van te begrijpen.
U zult begrijpen dat het mij te veel tijd zou kosten, vooral in uw geval.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten