Resistentie van het Sars-COV2-virus: hoe het Covid-19-coronavirus te doden of te desinfecteren? Bevriezen of verbranden?

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79456
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096

Re: Hoe het coronavirus doden of desinfecteren? Covid-19 bevriezen of verbranden?




par Christophe » 01/04/20, 20:09

Bedankt Gildas, maar bron alstublieft? Het is belangrijk om het verspreiden van onzin te voorkomen... nu zelfs meer dan voorheen. Dankjewel !
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Hoe het coronavirus doden of desinfecteren? Covid-19 bevriezen of verbranden?




par gildas » 01/04/20, 21:04

Ik wilde de bron niet vermelden omdat ik er privé over hoorde via sociale media.
De persoon zit echter in de medische sector. Het is een doorgestuurd bericht.
Teleurgesteld!

Geloof me dus : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Hoe het coronavirus doden of desinfecteren? Covid-19 bevriezen of verbranden?




par Ahmed » 01/04/20, 21:40

Andere oplossingen worden voorgesteld door Guillaume Meurice met hulp van luisteraars:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hoe het coronavirus doden of desinfecteren? Covid-19 bevriezen of verbranden?




par GuyGadebois » 01/04/20, 21:46

Ik heb niet één keer gelachen. Het bijna geforceerde, zware gelach van het team is ondraaglijk. :(
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Hoe het coronavirus doden of desinfecteren? Covid-19 bevriezen of verbranden?




par Ahmed » 01/04/20, 21:54

Op dit moment moet je jezelf een beetje pushen... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hoe het coronavirus doden of desinfecteren? Covid-19 bevriezen of verbranden?




par GuyGadebois » 01/04/20, 22:01

Ahmed schreef:Op dit moment moet je jezelf een beetje pushen... : Roll:

Ik probeer het, maar het gaat mijn kracht te boven. 8)
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 7003
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2923

Re: Hoe het coronavirus doden of desinfecteren? Covid-19 bevriezen of verbranden?




par gegyx » 01/04/20, 22:06

Wat heeft dit met het onderwerp te maken? Humorsectie, op de limiet. :x
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hoe het coronavirus doden of desinfecteren? Covid-19 bevriezen of verbranden?




par GuyGadebois » 01/04/20, 22:10

gegyx schreef:Wat heeft dit met het onderwerp te maken? Humorsectie, op de limiet. :x

Heb je de titel van de video gelezen? Dit is (bijna) precies het onderwerp. : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13746
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1529
Neem contact op met:

Re: Hoe het coronavirus doden of desinfecteren? Covid-19 bevriezen of verbranden?




par izentrop » 02/04/20, 14:36

Gildas schreef:
Johns Hopkins University heeft deze geweldige samenvatting gestuurd om besmetting te voorkomen, deel het omdat het heel duidelijk is:

* Het virus is geen levend organisme, maar een eiwitmolecuul (DNA) bedekt met een beschermende laag lipiden (vetten) die, wanneer ze worden geabsorbeerd door de cellen van de oculaire, nasale of buccale slijmvliezen, hun genetische code (mutatie) en zet ze om in multiplier- en agressorcellen.

* Omdat het virus geen levend organisme is maar een eiwitmolecuul, wordt het niet gedood, maar breekt het vanzelf af. De vervaltijd is afhankelijk van de temperatuur, vochtigheid en het type materiaal waarin het wordt aangetroffen.

* Het virus is erg kwetsbaar; het enige dat het beschermt is een dun laagje buitenvet. Daarom is elke zeep of wasmiddel de beste remedie, omdat het CASSE LE GRAS-schuim (daarom moet je zoveel wrijven: minimaal 20 seconden of langer, en veel schuim maken). Door de vetlaag op te lossen, verspreidt het eiwitmolecuul zich en breekt het vanzelf af.

Warmte lost vet op; gebruik dan water boven de 25 graden om je handen, kleding en al het andere te wassen. Bovendien produceert warm water meer schuim, wat het nog nuttiger maakt.

* Alcohol of elk mengsel met alcohol van meer dan 65% Lost al het vet op, met name de externe lipidelaag van het virus.

* Elk mengsel met 1 deel bleekmiddel en 5 delen water lost het eiwit direct op en breekt het van binnenuit af.

* Peroxide water helpt veel na zeep, alcohol en chloor, omdat peroxide virale eiwitten oplost, maar het moet puur worden gebruikt en het doet pijn aan de huid.

GEEN BACTERICIDEN. Het virus is geen levend organisme zoals bacteriën; je kunt niet doden wat niet leeft met antibiotica, maar de structuur snel uiteenvallen met alles wat gezegd is.

* Schud NOOIT gebruikte of ongebruikte kleding, lakens of lakens. Hoewel geplakt op een poreus oppervlak, is het inert en valt het uiteen in 3 uur (stof en poreus), 4 uur (koper, omdat het van nature antiseptisch is; en hout, omdat het alle vochtigheid elimineert), 24 uur (karton), 42 uur (metaal) en 72 uur (kunststof). Maar als je het schudt of een doek gebruikt, blijven de virusmoleculen 3 uur in de lucht zweven en kunnen ze zich in je neus nestelen.

Virale moleculen blijven zeer stabiel in buitenlucht of kunstmatige kou, zoals airconditioners in huizen en auto's. Ze hebben ook vocht nodig om stabiel en vooral donker te blijven. Bijgevolg zullen ontvochtigde, droge, hete en heldere omgevingen het sneller afbreken.

* UV-licht op elk object breekt het viruseiwit af. Het is bijvoorbeeld perfect om een ​​masker te desinfecteren en opnieuw te gebruiken. Wees voorzichtig, het breekt ook collageen (wat een eiwit is) af in de huid, wat uiteindelijk rimpels en huidkanker veroorzaakt ..... (langdurig).

* Het virus kan NIET door een gezonde huid gaan.

* Azijn is NIET nuttig omdat het de beschermende vetlaag niet afbreekt.

GEEN ALCOHOL of WODKA. De sterkste wodka is 40% alcohol en je hebt 65% nodig.

* LISTERINE (het is een Amerikaans mondwater) werkt als je het nodig hebt! Het is een alcohol van 65%.

* Hoe meer ruimte beperkt is, hoe hoger de concentratie van het virus. Hoe meer open of natuurlijk geventileerd de ruimte, hoe minder deze wordt geconcentreerd.

* Dat gezegd hebbende, dit is waarom je je handen moet wassen voor en na het aanraken van slijmvliezen, voedsel, sloten, knoppen, schakelaars, afstandsbediening, mobiele telefoon, horloges, computer, bureaus, een televisie, etc. En als we het toilet gebruiken.

* Je moet ook je handen bevochtigen, bijvoorbeeld door ze veel te wassen, omdat de moleculen zich kunnen verbergen in micro-rimpels of snijwonden. Hoe dikker de moisturizer, hoe beter.

* Bewaar zelfs de KORTE NAGELS zodat het virus zich daar niet verbergt.

Goede opsluiting, blijf optimistisch en zelfverzekerd!
Hallo, Het lijkt mij dat dit het Belgisch Instituut is https://rega.kuleuven.be/if/corona_covid-19 die deze samenvatting heeft gemaakt, met een pdf-link in het Engels, jammer :frons: .

Het laatste serieuze onderzoek dat over dit onderwerp is gevonden, is https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/N ... tured_home en het valt goed samen met de door Gildas aangehaalde aanbevelingen. : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79456
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096

Re: Hoe het coronavirus doden of desinfecteren? Covid-19 bevriezen of verbranden?




par Christophe » 02/04/20, 14:39

Ik had alleen maar geskimd, ik las in detail...

Gildas schreef:* UV-licht op elk object breekt het viruseiwit af. Het is bijvoorbeeld perfect om een ​​masker te desinfecteren en opnieuw te gebruiken. Wees voorzichtig, het breekt ook collageen (wat een eiwit is) af in de huid, wat uiteindelijk rimpels en huidkanker veroorzaakt ..... (langdurig).


Ik denk dat het verspreiden van dit soort informatie naar het grote publiek onzin is! Sommige mensen zullen geloven dat er alleen een beetje zon nodig is om te desinfecteren!!

Ik heb een UV-systeem, dus ik weet hoe het werkt: er zijn doseringen in W/cm² die moeten worden gerespecteerd om desinfectie te garanderen!

En de aangekondigde levensduur op de oppervlakken is onvoldoende!

Zie hierboven in dit onderwerp!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten