Zoek gevonden 30 resultaten

par marc91
17/02/13, 09:57
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Vraag over de chemische samenstelling van biogas
antwoorden: 8
views: 5721

de CO2 lost op in het water, maar de hoeveelheid geabsorbeerde CO2 is beperkt, het is daarom noodzakelijk om het water te verversen.............. dankzij de kalksteen kunnen we alle CO2 verwijderen met een lagere waterstroom, waardoor minder methaan verloren gaat, dan bij zuiver water, nog een opmerking om een ​​gas te laten borrelen in een ...
par marc91
16/02/13, 08:09
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Maak een biomassa-ketel ... zonder vlam
antwoorden: 15
views: 17417

Re: calorische waarde van een stapel plantafval

[quote=: er wordt gesproken over een stapel van 50 ton om een ​​huis gedurende 6 maanden te verwarmen en van warm water te voorzien... Ik ben bang dat dit systeem niet eenvoudig op kleine schaal te reproduceren is.[/quote] inderdaad, nog eens lezend Volgens de geschriften van Jean Pain bedroeg de stapel humus die uiteindelijk werd geoogst ... 25 ton en ...
par marc91
16/02/13, 07:58
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Vraag over de chemische samenstelling van biogas
antwoorden: 8
views: 5721

Vraag over de chemische samenstelling van biogas

hallo ik lees veel over biogas dat relatief eenvoudig te produceren is, het lijkt erop dat het een flink deel CO2, waterstofsulfide en veel vocht bevat. Ik vond ook in een document dat door het door een metalen zeef (staalwol) te filteren en de politie...
par marc91
14/02/13, 20:10
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Maak een biomassa-ketel ... zonder vlam
antwoorden: 15
views: 17417

Re: calorische waarde van een stapel plantafval

Het is heel duidelijk onvoldoende voor een verwarmingscircuit, het kan net genoeg zijn voor een kleine dagelijkse douche (ongeveer 10 liter per dag op 45°) voor sterke Engelssprekenden (wat niet mijn geval is), ik heb deze site gevonden http:// www.permacultureactivist.net/PeterBane/Jean_Pain.html en...
par marc91
13/02/13, 20:14
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Maak een biomassa-ketel ... zonder vlam
antwoorden: 15
views: 17417

calorische waarde van een stapel plantafval

1. Energieterugwinning: Deze sector, die vandaag de dag weinig bekend is, ontwikkelde zich tijdens de energiecrisis van de jaren zeventig en tachtig. Zoals we eerder hebben gezien, komt bij het composteren warmte vrij door de werking van micro-organismen. Deze hitte heeft twee mogelijke gevolgen: 70. een pa...
par marc91
13/02/13, 19:53
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Maak een biomassa-ketel ... zonder vlam
antwoorden: 15
views: 17417

Ik heb al over dit onderwerp geantwoord, nadat ik de experimenten van de emulators van Jean Pain heb gevolgd. Samenvattend: - er bestaat verwarring tussen de calorische massa van de fermentatiehoop en de geproduceerde warmtestroom; - het muureffect, op het grensvlak tussen substraat en wisselaar, zorgt ervoor dat het versnipperde materiaal uitdroogt...
par marc91
13/02/13, 19:44
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Maak een biomassa-ketel ... zonder vlam
antwoorden: 15
views: 17417

Toen ik het eerste diagram zag, kostte het me een paar seconden om te begrijpen waar we het over hadden, omdat het geen ketel was, maar een ballon... Ik heb uiteindelijk de titel van je onderwerp hernoemd om het duidelijker te maken en de nieuwsgierigheid aan te wakkeren. Wat het concept betreft, het is, denk ik, meer een verwarming (voor mij...
par marc91
12/02/13, 21:35
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Maak een biomassa-ketel ... zonder vlam
antwoorden: 15
views: 17417

Maak een biomassa-ketel ... zonder vlam

document in word-formaat over de vervaardiging van een biomassaketel: D https://www.econologie.com/fichiers/partager3/1360701244hfShqs.doc Bestand vervaardiging van een biomassaketel Deze ketel is gebaseerd op het werk van Jean Pain, deze had ontdekt dat een stapel plantenafval...
par marc91
06/01/13, 17:20
Forum : speciale motoren, octrooien, het brandstofverbruik verminderen
onderwerp: Uitlaatversterking met detonatie entonoir
antwoorden: 28
views: 31881

je moet 2takt en 4takt niet mixen met een 4takt deze moet er gewoon zo makkelijk mogelijk uit komen...dus een trechteruitlaat reduceert de drukval iets in plaats van een simpele uitlaat...er is dus een heel klein iets te winnen, maar helaas een trechteruitgang...
par marc91
05/01/13, 17:19
Forum : speciale motoren, octrooien, het brandstofverbruik verminderen
onderwerp: Uitlaatversterking met detonatie entonoir
antwoorden: 28
views: 31881

Uitlaatversterking met detonatie entonoir

Eén uitvinding die ik me herinner in de jaren 80 was een ketelmaker die een eenvoudig uitlaathulpsysteem maakte. het was een omgekeerde trechter (=>=) die door het rollen uit de uitlaat werd geblazen en de lucht naar binnen stroomde en een aanzuiging in het uitlaatkanaal veroorzaakte...

Zoek Geavanceerd zoeken