Maak een biomassa-ketel ... zonder vlam

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 13/02/13, 20:51

ja, Cortejuan, de experimenten die ik bijwoonde, waren gericht op het produceren van warm water uit koud water en niet in een circuit, wat eigenlijk heel anders is en je hebt gelijk om dit te benadrukken.

Wat betreft isolatie, Marc91, het is niet nodig om 10 cm grond te bedekken: een dunne laag grondmateriaal speelt deze rol perfect door niet deel te nemen aan de gisting.
Alles speelt op dit niveau, tussen het oppervlak van de hoop en het volume: we zien dat voor een aanzienlijk volume het verlies minimaal blijft.
Ik vrees ten zeerste dat we door deze relatie te verstoren en nieuwe ruilgebieden toe te voegen, tegenvallende teleurstellingen zullen tegenkomen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 13/02/13, 21:36

Evenzo, en met betrekking tot het type ontbindend afval dat warmte produceert, hebben paardeneigenaren allemaal vastgesteld dat bundels nat voer (stro, hooi, alfalfa) zeer hoge temperaturen kunnen bereiken, veel meer dan 60 °.

Er wordt zelfs gezegd dat een overstroming, of gewoon de regen, die de voerbeschermers van het eerste niveau van een voorraad (die op de grond) bevochtigt, brand kan veroorzaken!

Momenteel verkiezen de meeste tarweproducenten de stelen (stro) na het oogsten van tarwe of gerst liever dan het op te rapen. Er zou een manier kunnen worden gecreëerd om dit rietje te gebruiken.

Ik weet niet of dit al is gemeten, maar ik zou zeer geïnteresseerd zijn in de calorische waarde van een eenvoudige baal nat stro (maximale temperatuur, reactietijd, enz.).
Beeld
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: calorische waarde van een stapel plantafval




par Gaston » 14/02/13, 09:36

marc91 schreef: Het gemiddelde geïnstalleerde vermogen over 225 dagen is daarom 307 Watt, d.w.z. 12,3 W / ton, met 25 W / t op piekvermogen (fermentatiepieken).
Dus in het voorbeeldonderwerp van deze post, met 3 ton, konden we rond 40W met pieken bij 75W verkrijgen (ervan uitgaande dat het aandeel warmteverliezen niet wordt verhoogd door de kleine omvang van de hoop).
Het is duidelijk onvoldoende voor een verwarmingscircuit, het kan net genoeg zijn voor een kleine dagelijkse douche (ongeveer 10 liter per dag op 45 °)
0 x
marc91
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 09/11/08, 13:18
x 2

Re: calorische waarde van een stapel plantafval




par marc91 » 14/02/13, 20:10

Gaston schreef:Het is duidelijk onvoldoende voor een verwarmingscircuit, het kan net genoeg zijn voor een kleine dagelijkse douche (ongeveer 10 liter per dag op 45 °)


voor de sterke in het Engels (wat niet mijn geval is), vond ik deze site

http://www.permacultureactivist.net/Pet ... _Pain.html

en deze video die een realisatie als jean pain presenteert

http://www.youtube.com/watch?v=qSIMqWCTS1Q


Ik had ook een Belg die beweerde een verwarmingssysteem te hebben gemaakt met een stel 15 m3, ik ben er actief naar op zoek.
0 x
moe van de ecolos van de gogo
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: calorische waarde van een stapel plantafval




par Gaston » 15/02/13, 09:17

marc91 schreef:voor de sterke in het Engels (wat niet mijn geval is), vond ik deze site

http://www.permacultureactivist.net/Pet ... _Pain.html
De hoeveelheden die op deze site worden gepresenteerd, zijn van een andere orde: we hebben het over een hoop 50-ton om 6-maanden warm water aan een huis te leveren en te leveren ...

Ik vrees dat dit systeem niet gemakkelijk op kleine schaal kan worden gereproduceerd.
0 x
marc91
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 09/11/08, 13:18
x 2

Re: calorische waarde van een stapel plantafval




par marc91 » 16/02/13, 08:09

[quote =: we hebben het over een stel 50 ton om 6 maanden lang een huis te verwarmen en warm water te leveren ...

Ik vrees dat dit systeem niet gemakkelijk op kleine schaal kan worden gereproduceerd. [/ Quote]

inderdaad, door de geschriften van jean-pijn te herlezen, was de hoop humus die aan het einde werd geoogst ... 25 ton

aan de andere kant voor degenen die een grote hoeveelheid vergistbare materialen hebben, zou het verwarmen van een kas geen probleem moeten zijn, allemaal bedankt voor uw antwoorden.

Ik heb een tabel bijgevoegd met de temperaturen die zijn verkregen tijdens de ontleding

https://www.econologie.info/share/partag ... 7M8yAx.jpg
0 x
moe van de ecolos van de gogo

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten