Zoek gevonden 9 resultaten

par DMA
10/11/06, 14:20
Forum : Media en nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ...
onderwerp: Een ongemakkelijke waarheid: de film over de opwarming van de aarde
antwoorden: 80
views: 60469

Politique

Wat mij verbaast is dat je de film geen seconde in twijfel trekt, terwijl hij noodzakelijkerwijs bevooroordeeld is omdat hij tot stand is gekomen door de wil van een politicus. De opwarming lijkt reëel, maar is veel minder indrukwekkend dan wat de media ons willen vertellen (of beter gezegd: onze kont wassen...
par DMA
30/09/05, 08:43
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: Om% waterstof in IJsland 100
antwoorden: 29
views: 31475

Maak auto's met perslucht, HVB, verlaag Pantone, verander je verspillende gewoonten, gebruik zonne-, wind-, hydraulische, microturbines, getijdenenergie, golfenergie en stromingen, geothermische energie, fiets met het openbaar vervoer, duw op de...
par DMA
30/09/05, 08:39
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: Om% waterstof in IJsland 100
antwoorden: 29
views: 31475

Ik bagatelliseer alleen de overdreven optimistische manier waarop het probleem wordt gepresenteerd. We presenteren bijvoorbeeld een Franse ingenieur die specificeert dat we dankzij waterstof, die onuitputtelijk is, onuitputtelijke energie hebben in IJsland dankzij thermale bronnen en in Frankrijk dankzij kernenergie. Ah! eerste decoratie...
par DMA
29/09/05, 14:47
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: Om% waterstof in IJsland 100
antwoorden: 29
views: 31475

Hop Hop werkt in IJsland, dus het werkt voor de planeet. Ik ben het er niet mee eens. Het werkt in IJsland: des te beter! Tenminste één land waar het werkt. Ik heb het rapport niet gezien, maar als de journalisten (of anderen) niet voorstellen om deze oplossingen over de Atlantische Oceaan te exporteren ( :D ), geen probleem...
par DMA
29/09/05, 08:36
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: Om% waterstof in IJsland 100
antwoorden: 29
views: 31475

Zeer interessant rapport (evenals het vorige over boren) zoals gebruikelijk op Arte. En zoals gewoonlijk moet niet alles op het eerste gezicht worden aangenomen. Het is een beetje idealistisch naar mijn smaak (het wordt bijna een religie: geen oorlog om olie, vrede, de onafhankelijkheid van het land...
par DMA
28/09/05, 14:44
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: De nieuwe soort
antwoorden: 7
views: 8516

6,5 l/100 km met mijn oude R21 benzine (220 km)! Ik heb een beetje moeite om dit resultaat uit te leggen, wetende dat ik over het algemeen nogal 000 l/7,6 km verbruik... en dat wanneer ik 100 l/7,4 km bereik, dit al een heel goed resultaat is. Mijn rijgedrag is niet veranderd, ik schakel nog steeds uit als ik bergafwaarts ga, ik vertraag...
par DMA
28/09/05, 14:40
Forum : Biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ...
onderwerp: De staat en de achteruitgang van brandstoffen
antwoorden: 9
views: 12507

MEL vertelt ons dat de verkoop van goedkope oliën of alcoholen uit zijn 'hard-discount'-winkels als organische brandstoffen dient? Niet alleen dat hij geen dwaas is, maar dat hij de acteur is? Ik denk dat hij een gevaarlijk persoon is, zonder geloof of wet, klaar voor elke laagheid, om...
par DMA
23/09/05, 21:25
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: Het kopen van een auto Econological
antwoorden: 9
views: 10250

Adrian schreef:Vooral omdat een oude auto niet meer verbruikt dan een recente zoals hierboven vermeld.

Het is geval per geval: mijn ZX 1.8 16v verbruikte 1.5 l/100 km meer dan mijn huidige C3: hetzelfde vermogen en hetzelfde gewicht (en slechtere aerodynamica).
par DMA
23/09/05, 15:05
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: Het kopen van een auto Econological
antwoorden: 9
views: 10250

Hallo allemaal, ik rijd een C3 1.6 16v en LPG, ik rij veel bij gebrek aan een geloofwaardig alternatief (TPE zou me bovendien 40-45' per rit kosten). Wat het broeikaseffect betreft, is LPG ongeveer gelijkwaardig aan diesel. Voor de rest is het beter. Ik begrijp deze strijd niet tegen...

Zoek Geavanceerd zoeken