Het kopen van een auto Econological

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
straatveger
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/09/05, 00:10
Plaats: montreuil




par straatveger » 15/09/05, 19:19

hey, ik ben laat, maar wat ben ik aan het lezen??

kunnen we 50/50 olie en diesel in de tank van een TDI doen?? :knipperen:

Het is waar ?? :knipperen:

maar wat voor olie? bovendien is de eerste prijs motorolie niet veel goedkoper dan diesel!
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 15/09/05, 19:34

We moeten alvast beginnen met het verbieden van diesel....tenzij deze is voorzien van een roetfilter (FAP).

Deze brandstof is een grote rotzooi, vooral in steden. Het doet pijn aan mijn hart om al deze auto's al hun m... te zien spugen, en toch zijn er veel DCI's en andere auto's gloednieuw in de partij, het is walgelijk!

Dus als diesel, dan met FAP, anders is er LPG wat veel aangenamer is, vooral om in de stad te ademen.

Het is al een paar maanden heet en ik weiger de airconditioning te gebruiken, ik rol de ramen open, maar hoe vaak moet ik ze sluiten en het ventilatiesysteem in de recyclingmodus zetten omdat er olie in mijn neusgaten en gezondheid komt rotten ? Het wordt ondraaglijk, en het ergste is op de fiets :angry:

PS: vergis je ook niet in de olie: we zullen er nooit alle voertuigen mee kunnen laten rijden.
0 x
skyfish
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 16/04/05, 23:24




par skyfish » 23/09/05, 09:47

hi to all,
nou de mijne vind ik erg zuinig (ik weet het niet meer): Zafira 2.0l 100CV dat is genoeg en ik zet:
mijn vrouw en onze 2 jongens en alles voor het weekend
momenteel 30% olie en 70% gaan, ik begin nu gebruikte frituurolie te filteren
wat maakt dat ik op dit moment verbruik: 6l/100km, van ga puur of als mengsel meer dan 4l/100km van go en 2 van hvb, door te hopen binnenkort over te gaan op meer olie en - van go, maar niet veilig met de winter.
anders blijft er de verestering over om het allemaal soepeler te maken.
juiste weg
0 x
DMA
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 23/09/05, 15:00




par DMA » 23/09/05, 15:05

Hallo allemaal,

Ik rijd in C3 1.6 16v en LPG, ik doe veel over de weg bij gebrek aan een geloofwaardig alternatief (de TPE zou me 40-45 'per rit meer kosten).

Voor het broeikaseffect is LPG ongeveer gelijk aan diesel.
De rest is beter.

Ik begrijp deze strijd tegen airconditioning niet. Binnenkort zal het koelgas niet-vervuilend zijn.
En voor overconsumptie is het veel minder dan een open raam! (van enkel tot dubbel). Ik heb maximaal 0.1 l/100 km oververbruik als ik de airco gebruik..
En persoonlijk is het meer dan een troost: het stelt me ​​in staat om de ramen dicht te rollen en me te beschermen tegen pollen (allergie => astma).
Aan de andere kant is de airconditioning in de stad bijna nutteloos en zorgt voor een aanzienlijk oververbruik.

Morgen is het LPG of CNG of zelfs hybride als het op kleine auto's bestaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 23/09/05, 19:57

DMA schreef:En voor overconsumptie is het veel minder dan een open raam! (van enkel tot dubbel).

Ik ben het 100% eens.

Afgezien van de pb van het gas, wordt ons altijd verteld "het verbruikt meer lalala", maar we vergelijken nooit met de werkelijkheid: als het warm is, zonder airconditioning, rijden we met de ramen wijd open.
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 23/09/05, 21:02

Ik denk dat het interessanter is om tweedehands mee te nemen omdat er geen bouwvervuiling meer is en als de auto niet meer gebruikt wordt, wordt hij gesloopt en vervuilt hij voor de vernietiging. Vooral omdat een oude auto niet meer verbruikt dan een recente zoals hierboven vermeld.

Als het warm is doe ik de ramen dicht en zet ik de luchtroosters aan de voorkant open, ik verbruik niet meer en het is goed binnen.
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
DMA
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 23/09/05, 15:00




par DMA » 23/09/05, 21:25

Adrian schreef:Vooral omdat een oude auto niet meer verbruikt dan een recente zoals hierboven vermeld.

Het is geval per geval: mijn ZX 1.8 16v verbruikte 1.5 l/100 km meer dan mijn huidige C3: hetzelfde vermogen en hetzelfde gewicht (en slechtere aerodynamica).
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 23/09/05, 21:34

Skoda Félicia GLXi 1,3L 68CV, 210.000 km uit 1995, gekatalyseerd:

Laatste verbruik van SP98: 6,24L/100km.

Ik ben net overgestapt op SP95 en ik ga het verbruik zien.

Als het onder de 6,5L/100km blijft, doe ik er aceton bij.

En na de turbulator (ik moet hem bouwen)...

En wie weet, de pantone...

Aangezien bij de laatste technische keuring (september 2004) de enige aantekening 'defecte kentekenplaatbevestiging' was (1 klinknagel ontbreekt), loont het de moeite om er lang mee te doen.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 23/09/05, 21:35

welkom
DMA neem me niet kwalijk, maar u gebruikt een voertuig van de nieuwste generatie, zoek uit waar uw katalysator uit komt, wat de energieproductie van uw voertuig kost, de schade veroorzaakt door uw airconditioninggassen van de nieuwste generatie, de afzuiging van LPG enz.

Het beschermen van de aarde is een wereldwijd probleem, waar je rijdt mag je wat minder vervuilen; maar je hebt veel vervuild in anderen.

als je niet wilt vervuilen, begin dan met het recupereren van een afgedankt voertuig en het restaureren (veel goedkoper dan een nieuwe).

Optimaliseer het, pantone+hvb bijvoorbeeld; maar er is een andere oplossing.

Ik weet dat mijn systeem niet erg goed is voor bissness, maar het stelt elk voertuig in staat om 300000 tot 700000 km te rijden, waardoor er geen nieuwe hoeven te worden geproduceerd (een "normale" auto verbruikt evenveel energie tijdens de productie, alleen tijdens het gebruik).
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East




par ForumEcolo » 15/12/05, 14:38

Bonjour à tous,
Ter gelegenheid van de ''Rendez-Vous Climat'' van de regering lanceren WWF-Frankrijk en de consumentenbeschermingsvereniging CLCV hun Topten van de meest ecologische auto's ...
Ik weet niet echt wat het waard is, maar het is waar dat het ook interessant is voor een consument die nog niet klaar is om een ​​auto op te knappen met pantone of HVB, om te weten welk nieuw voertuig het minst vervuilt om zijn keuze te sturen ... het is een minder kwaad dan het kopen van een grote 4X4 ...

Deze rangschikking presenteert zonder concessie, in 6 voertuigklassen (van kleine stadsauto's tot personenwagens), de minst vervuilende modellen en de minste uitstoot van broeikasgassen op de markt.

De Topten-koopgids, een jaar geleden gelanceerd met de ranglijst van elektriciteitszuinige koelkasten en diepvriezers, speelt in op het besef van de Fransen van het belang van het veranderen van consumptiegewoonten om de planeet te respecteren. Zo zeggen 4 op de 5 Fransen bereid te zijn om een ​​minder vervuilende en energiezuinigere auto te kopen.
Topten biedt ook zeer nuttige aanbevelingen en informatie, zoals de volledige kosten van apparaten door de energie- of brandstofrekening over hun levensduur te integreren. Kortom, alle gegevens die consumenten nodig hebben om de economische en ecologische voordelen van energiebesparing te realiseren.

''De Topten-site, het resultaat van een ongekende samenwerking tussen consumenten- en milieubeschermingsorganisaties, komt op het juiste moment op een moment dat de olieprijs enorm stijgt, de budgetten van huishoudens onder druk zetten en wanneer de negatieve impact van wegtransport niet langer moet worden aangetoond'', legt Dorothée Quickert-Menzel van het CLCV uit.

''Qua global warming is de transportsector geen goede leerling. Toegegeven, de overheid zal een CO2-label voor auto's invoeren, maar onze gids gaat verder om consumenten te betrekken en fabrikanten aan te moedigen om beter te doen", voegt Edouard Toulouse, verantwoordelijk voor klimaatverandering bij WWF-Frankrijk, toe.

Andere productcategorieën zullen geleidelijk aan Topten worden toegevoegd, om het een essentiële referentie te maken in termen van ''consum'action''.


DE TOPTEN-RANGLIJST

@ weldra

: Wink:
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten