Doping van een verbrandingsmotor met waterdamp

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/11/10, 17:59

Gildas schreef: Het zou ideaal zijn om dit soort auto te vinden en te zien hoe snel de EGR-klep vuil wordt, misschien blijft hij schoon.

De aangroei is na een paar duizend kilometer, je hebt alle tijd ....

ps: als je een 4L hebt die niet begint bij nat weer
in plaats van een uitsplitsing te overwegen, als je kunt wachten en het 2 of 3 uur in de zon kunt zetten, kan het daarna heel goed beginnen! (ik deed het gewoon.)


Je kunt kaarsen proberen in goede staat en goed aangepast ... idem voor gegratineerde schroeven : Mrgreen: of om een ​​product in een hydrofobe spray in de ontsteker te doen. of een Senegalese kap op de ontsteker. : Mrgreen: het is beter als je haast hebt, dat de auto onmiddellijk start.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/11/10, 01:25

Dag
Flytox
Neemt u deze "pulsaties" zelfs onder belasting waar, of wordt het fenomeen "gladgestreken" wanneer de snelheid toeneemt?
Ik heb twee waterdoping op de Chevrolet Lumina benzine en de andere op de Mercedes 300 D turbodiesel.
Vanwege de vorst in de winter is het bubbelsysteem geïnstalleerd op een Chevrolet Lumina V6-benzinemotor.Als het voertuig stilstaat, staat het voertuig stil met de sterke depressie, deze syphone royaal.

[quote = "Andre schreef:
De bubbler werkt beter als het waterniveau laag is ...


Niet goed begrepen, hoe houdt u het "constante" niveau in uw bubbler vast als u spreekt van een laag niveau?
Geen constant niveau (eenvoudige) kleine trip Ik vulde tot 1/4 lange trip Ik vulde de helft het verbetert licht als het niveau laag is

Als je twijfels hebt over de waterliften, plaats dan een groot viltkussen van 10 mm dik bovenop de bubbler.


Het is synthetisch vilt, het "wolvilt" moet gaan rotten, toch?
Eenvoudige grijze of blauwe reclame voelde geen tijd om te rotten en verander het eenmaal per jaar

Jij die een turbo hebt, heb je ooit geprobeerd in de bubbler te blazen in plaats van te zuigen om de lucht te brengen? Het verandert de werking of niet?
Geen turbo op de Chevrolet-benzineauto, plus mijn instap is onder het gas dus enorme depressie bij stationair en bij lage snelheid.
De bubbler is een heel eenvoudig systeem dat werkt, maar heeft de nadelen van grote ruimte en een beetje lange responstijd voor korte reizen.
Eenmaal heet Het is niet kriebelig op de niveaus (er is altijd een manier om er een volumineuze basis en een smallere nek van te maken.
Indien mogelijk in roestvrij staal of messing, valt het water het metaal aan en wordt het snel vuil in een bubbler, maar dat belet niet dat het werkt; je moet om de 200 km water toevoegen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/11/10, 12:13

Andre schreef:De bubbler is een heel eenvoudig systeem dat werkt, maar heeft de nadelen van grote ruimte en een beetje lange responstijd voor korte reizen.
Eenmaal heet Het is niet kriebelig op de niveaus (er is altijd een manier om het te maken een grotere basis en een smallere nek .
Indien mogelijk in roestvrij staal of messing, valt het water het metaal aan en wordt het snel vuil in een bubbler, maar dat belet niet dat het werkt; je moet om de 200 km water toevoegen.

Heb je geen foto van deze bubbler?

Voor het vilt moet het net bij de uitgang van de bubbler zijn, of het kan lager zijn, om een ​​ruimte voor de uitgang te bieden?

Voor deze ruimte boven het water is het volume zelfs met een minimale hoeveelheid toegenomen. Het is misschien dit grotere volume dat nodig is om de opbrengst te verbeteren. Heb je enig idee van dit volume? :!:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 06/11/10, 16:30

Andre schreef:Geen turbo op de Chevrolet-benzineauto, plus mijn instap is onder het gas dus enorme depressie bij stationair en bij lage snelheid.


Je zult zeggen dat ik vervelend ben maar dat zou niet gebeuren als de stoom boven de vlinder zou aankomen!
Het zou nodig zijn om op de stralen van de carburateur in te werken (of rijkdomschroef?) Om een ​​uitgebalanceerd lucht-brandstof-dampmengsel te hebben. (Moeilijk te doen?)

Dit mengsel zou op alle diëten in evenwicht zijn. (Behalve misschien koude start tijdens het wachten op stoom, dan meer stikken?)

Dit in benzine uitgeputte mengsel kan minder efficiënt zijn
maar het systeem van André (aangekomen uit de damp onder de vlinder) vertraagde de doorgang van de luchtbenzine ter hoogte van de vlinder om de damp te laten passeren, de vlinder moet meer dan normaal worden geopend. (niet noodzakelijk beter)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/11/10, 05:06

Dag
Je zult zeggen dat ik vervelend ben maar dat zou niet gebeuren als de stoom boven de vlinder zou aankomen!
Het zou nodig zijn om op de stralen van de carburateur in te werken (of rijkdomschroef?) Om een ​​uitgebalanceerd lucht-brandstof-dampmengsel te hebben. (Moeilijk te doen?)


het eerste probleem is om voldoende onderdruk te hebben om de stoom door een bolreactor> te zuigen. De motor draait op halve snelheid of minder, met name verstikt, door het gaspedaal, de zuigkracht is erg zwak (zelfs niet genoeg voor borrelen, waterkolom van 4 cm) Op het aankomende motorvlak dat ik binnenkwam door voor de carburateur maar niet met een bubbler-systeem heb ik een waterinjectiesysteem in de reactor gebruikt en het motortoerental ligt bijna altijd op 75% van het vermogen dus een redelijk goede zuigkracht, terwijl een auto met 3,8 motor liter in 100km / u rijden de motor nauwelijks open.

Bij het toevoegen van stoom voordat de carburateur het mengsel verrijkt (de carburateur maakt geen verschil tussen luchtdamp hete lucht koude lucht ventury gestookte brandstof afhankelijk van het volume gas dat door de venturia passeert.
Door het van onderaf binnen te dringen, raakt het mengsel leeg vanwege de lucht die de damp in de reactor verspreidt.
De hoeveelheid brandstof moet gebaseerd zijn op de zuurstof in de lucht, in werkelijkheid wordt een inert gas (damp) verdund met een beetje lucht.

De praktijk leert ons dat we met een bepaalde hoeveelheid stoom de motor kunnen afbreken zonder een aanzienlijk vermogensverlies te hebben, met behulp van het principe onder het gas krijgen we een instelling die niet te complex is en een slechte verhouding, maar functioneel. Het enige nadeel is dat de stoomdosis te groot is bij lage snelheid en niet hoog genoeg bij hoog vermogen, er zijn de juiste waterdampstralen, voor een snelheid van 80 kmh tot 110kmh.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 07/11/10, 10:39

Hallo Andrew,

Ik heb niet alle experimenten gelezen die je hebt kunnen doen en ik vraag me af of je hebt geprobeerd de stoomstroom te variëren door een mechanisme dat is aangesloten op de gasregeling, met behulp van een kleine schepel; of variabele venturi die recht evenredig is met de depressie.

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/11/10, 19:33

Gildas schreef: Je zult zeggen dat ik vervelend ben maar dat zou niet gebeuren als de stoom boven de vlinder zou aankomen!
Het zou nodig zijn om op de stralen van de carburateur in te werken (of rijkdomschroef?) Om een ​​uitgebalanceerd lucht-brandstof-dampmengsel te hebben. (Moeilijk te doen?)

Dit mengsel zou op alle diëten in evenwicht zijn(Behalve misschien koude start tijdens het wachten op stoom, dus meer stikken?)



Het mengsel zal waarschijnlijk niet bij alle snelheden in evenwicht zijn, dit zou vereisen dat uw stoominjectie ook de motorparameters volgt. De luchtstroom varieert met een factor (8 of 10?) Tussen de slow motion en de volle pot, de benzine zeker in vergelijkbare verhoudingen .... hoe doe je voor stoom? : Cry:

Dit mengsel uitgeput in benzine is misschien minder efficiënt, maar het systeem van André (aangekomen uit de damp onder de vlinder) vertraagde de doorgang van lucht-benzine ter hoogte van de vlinder om de damp te laten passeren, de vlinder moet worden geopend meer dan normaal. (niet noodzakelijk beter)

Alles is een verhaal van een compromis, tot het uiterste door niet te zorgen voor de opening van de vlinder (bovendien, vlinder meer open = minder drukval = betere vullingsefficiëntie) het belangrijkste is dat het werkt door minder te consumeren en minder te vervuilen.
: Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 08/11/10, 14:31

Flytox schreef:
Gildas schreef: Je zult zeggen dat ik vervelend ben maar dat zou niet gebeuren als de stoom boven de vlinder zou aankomen!
Het zou nodig zijn om op de stralen van de carburateur in te werken (of rijkdomschroef?) Om een ​​uitgebalanceerd lucht-brandstof-dampmengsel te hebben. (Moeilijk te doen?)

Dit mengsel zou op alle diëten in evenwicht zijn(Behalve misschien koude start tijdens het wachten op stoom, dus meer stikken?)



Het mengsel zal waarschijnlijk niet bij alle snelheden in evenwicht zijn, dit zou vereisen dat uw stoominjectie ook de motorparameters volgt. De luchtstroom varieert met een factor (8 of 10?) Tussen de slow motion en de volle pot, de benzine zeker in vergelijkbare verhoudingen .... hoe doe je voor stoom? : Cry:

Ik kan mijn blower gebruiken die wordt beheerd door elektriciteit door de gaskabel met potentiometer. Natuurlijk moet ik erachter komen hoe snel de auto het minst vervuilt bij de maximale snelheid van de blower. Ik kan mezelf helpen met stoffen testen.
Als ik zelfs bij 130 km / u geen resultaten heb, betekent dit dat
Ik zal nog steeds teveel stoom hebben of ik moet het opnieuw veranderen
carburatie Tests in perspectief! : Cry: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/11/10, 21:11

AXEAU schreef:Ik heb niet alle experimenten gelezen die je hebt kunnen doen en ik vraag me af of je hebt geprobeerd de stoomstroom te variëren door een mechanisme dat is aangesloten op de gasregeling, met behulp van een kleine schepel; of variabele venturi die recht evenredig is met de depressie.


Variabele venturi ... Ik zie niet echt hoe ik het eenvoudig moet doen ..., maar om de stoomstroom te variëren, is er iets aan deze kant daar te graven. Heeft u een idee / schema om voor te stellen? :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/11/10, 22:14

Gildas schreef:
Het mengsel zal waarschijnlijk niet bij alle snelheden in evenwicht zijn, dit zou vereisen dat uw stoominjectie ook de motorparameters volgt. De luchtstroom varieert met een factor (8 of 10?) Tussen de slow motion en de volle pot, de benzine zeker in vergelijkbare verhoudingen .... hoe doe je voor stoom? : Cry:

Ik kan mijn blower gebruiken die wordt beheerd door elektriciteit door de gaskabel met potentiometer. Natuurlijk moet ik erachter komen hoe snel de auto het minst vervuilt bij de maximale snelheid van de blower ....


Een groot interessant ding om te wissen ... voor de controle van de ventilator neemt de luchtstroom van de auto met de pollepel ongeveer evenredig toe met de snelheid en het openen van de gasklep (de helling neemt af met de snelheid) maar voor de elektrische motor van de ventilator, het opgenomen vermogen, de luchtstroom en de snelheid volgen relatief verschillende bochten ... :frons: : Mrgreen:

De "eenvoudigste" zal zijn om het waterdebiet te variëren met de ventilator op een vaste snelheid. In ieder geval is de luchtstroom erg laag in vergelijking met wat de auto nastreeft.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten