De commerciële zwendel van milieuactivisme [vandaag golven en CMO MF05]

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: De commerciële oplichting van het milieuisme [vandaag golven en CMO MF05]




par Eric DUPONT » 26/01/20, 11:16

Exnihiloest schreef:
Eric Dupont schreef:...
Als de ingenieurs van het EOF wat meer onderzoek zouden doen, zouden ze stoppen met te zeggen dat nucleaire de enige oplossing is als ze heel goed weten dat het niet waar is, maar proberen tevergeefs de publieke opinie te oriënteren om financiering. Als het geen bedrog is, wat is het dan wel?

Ze zeggen niet dat dit de enige oplossing is. Het is niet de enige, maar de beste, in de huidige stand van onze kennis en onze economische middelen.

Nee, het is niet waar, kernenergie is niet de beste oplossing om de opwarming van de aarde tegen te gaan. Het is duurder.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: De commerciële oplichting van het milieuisme [vandaag golven en CMO MF05]




par plasmanu » 26/01/20, 11:42

https://www.capital.fr/economie-politiq ... te-1344112

“Nucleair is milieuvriendelijk”
Zonder kennis van Engels is het ingewikkeld
toebehoren
Screenshot_2020-01-26-11-40-08-238_com.android.chrome.jpg
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Ecology trade scams




par plasmanu » 26/01/20, 14:54

dede2002 schreef:We weten niet wat het is, maar als de helft van de 17000 apparaten die naar verluidt zijn gebouwd het daglicht niet zagen, is dat de andere helft is gebouwd ???

We kunnen $ 1 miljard omzetten in €, om het beter te begrijpen
https://www.bfmtv.com/economie/une-arna ... 47436.html
toebehoren
Screenshot_2020-01-26-14-50-30-473_com.android.chrome.jpg
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De commerciële oplichting van het milieuisme [vandaag golven en CMO MF05]




par Exnihiloest » 26/01/20, 16:26

Eric Dupont schreef:
Exnihiloest schreef:...
Ze zeggen niet dat dit de enige oplossing is. Het is niet de enige, maar de beste, in de huidige stand van onze kennis en onze economische middelen.

Nee, het is niet waar, kernenergie is niet de beste oplossing om de opwarming van de aarde tegen te gaan. Het is duurder.


Duurder dan wat? In landen waar die er niet is (Duitsland, Australië etc.) is elektriciteit aanzienlijk duurder dan in Frankrijk. De realiteit is dat kernenergie zorgt voor goedkopere energie. Ik heb het over oplossingen die zichzelf hebben bewezen en overal kunnen worden gebruikt, geen speculatie of speciale gevallen (waterkracht bijvoorbeeld).
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De commerciële oplichting van het milieuisme [vandaag golven en CMO MF05]




par GuyGadebois » 26/01/20, 17:10

Exnihiloest schreef:De realiteit is dat kernenergie zorgt voor goedkopere energie.

Ja, vanwege de verkoop met verlies* en de compensatie door indirecte belastingen die een stervende** onderneming overeind houden, bijna geruïneerd en ongeveer 100 klanten per maand verliezen!
https://www.entreprendre.fr/energie-edf ... ncurrents/

* https://www.comwatt.com/energie/actu/pr ... -viennent/
** https://www.lemonde.fr/idees/article/20 ... _3232.html
Ah, het nucleaire "model" is prachtig!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De commerciële oplichting van het milieuisme [vandaag golven en CMO MF05]




par Exnihiloest » 26/01/20, 17:56

GuyGadebois schreef:
Exnihiloest schreef:De realiteit is dat kernenergie zorgt voor goedkopere energie.

Ja, vanwege de verkoop met verlies...


VS: 99 kernreactoren (25% van het vermogen dat wereldwijd in bedrijf is).
China: 46 kernreactoren, toenemende vloot.
Rusland: 35 kernreactoren

En zoals iedereen weet, zijn de VS, China en Rusland filantropische landen, hun bedrijven of openbare diensten verkopen met verlies. : Lol:

Prijs in de VS: minder dan 6 eurocent per KWH in sommige staten en meer dan 10 in andere.
Duitsland: 23,3 eurocent, hallo windturbines.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De commerciële oplichting van het milieuisme [vandaag golven en CMO MF05]




par GuyGadebois » 26/01/20, 18:10

Exnihiloest schreef:
GuyGadebois schreef:
Exnihiloest schreef:De realiteit is dat kernenergie zorgt voor goedkopere energie.

Ja, vanwege de verkoop met verlies...


VS: 99 kernreactoren (25% van het vermogen dat wereldwijd in bedrijf is).
China: 46 kernreactoren, toenemende vloot.
Rusland: 35 kernreactoren

En zoals iedereen weet, zijn de VS, China en Rusland filantropische landen, hun bedrijven of openbare diensten verkopen met verlies. : Lol:

Prijs in de VS: minder dan 6 eurocent per KWH in sommige staten en meer dan 10 in andere.
Duitsland: 23,3 eurocent, hallo windturbines.

Niets om deze cijfers te verslaan, we hebben het over EDF, AREVA die bijna in puin liggen. U ontkent het bewijs, de rapporten van de Rekenkamer, de balansen, de onderzoeken en de rest. Je bent gewoon een fundamentalist.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9884
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2698

Re: De commerciële oplichting van het milieuisme [vandaag golven en CMO MF05]




par sicetaitsimple » 26/01/20, 18:28

Exnihiloest schreef:En zoals iedereen weet, zijn de VS, China en Rusland filantropische landen, hun bedrijven of openbare diensten verkopen met verlies. : Lol:


Nee, de VS (ja!), China en Rusland zijn landen waar elektriciteitsprijzen zeer strak gereguleerd zijn, zoals in Frankrijk. De mechanismen zijn verschillend, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer, de "historische" producenten hebben net genoeg om hun neus 2 à 3 cm boven het waterpeil te houden.

Maar Guygadebois zou zeker een van de eersten zijn die zou schreeuwen als hem plotseling zou worden gevraagd om 3% meer te betalen op zijn rekening (ongeveer € 5/MWh) zodat kernenergie niet langer "met verlies" verkocht zou worden!

We zullen zien, het debat begint pas met het einde van de ARENH of liever de veralgemeende ARENH.

https://www.connaissancedesenergies.org ... nt-serpent
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De commerciële oplichting van het milieuisme [vandaag golven en CMO MF05]




par GuyGadebois » 26/01/20, 18:57

sicetaitsimple schreef:Maar Guygadebois zou zeker een van de eersten zijn die zou schreeuwen als hem plotseling zou worden gevraagd om 3% meer te betalen op zijn rekening (ongeveer € 5/MWh) zodat kernenergie niet langer "met verlies" verkocht zou worden!

Ik betaal al veel meer dan wat op mijn factuur staat... Dus 3% meer gedeclareerd, maakt me echt niet uit. Hoe dan ook, over 1 maand komen ze me een Linky vragen en EDF gaat naar de hel, ik verander van leverancier....
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9884
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2698

Re: De commerciële oplichting van het milieuisme [vandaag golven en CMO MF05]




par sicetaitsimple » 26/01/20, 19:09

GuyGadebois schreef:
sicetaitsimple schreef:Maar Guygadebois zou zeker een van de eersten zijn die zou schreeuwen als hem plotseling zou worden gevraagd om 3% meer te betalen op zijn rekening (ongeveer € 5/MWh) zodat kernenergie niet langer "met verlies" verkocht zou worden!

Ik betaal al veel meer dan wat op mijn factuur staat... Dus 3% meer gedeclareerd, maakt me echt niet uit. Hoe dan ook, over 1 maand komen ze me een Linky vragen en EDF gaat naar de hel, ik verander van leverancier....


Ah, sorry... Maar zoals je ons een paar weken geleden vertelde dat je inkomen maar €500/maand (huur) was, kon ik me nauwelijks voorstellen dat je belastingplichtig was....
Mensen met zulke lage inkomens belasten is echt een schandaal!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 56-gasten