Speciale gezant: de "Descenders"

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79385
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11065




par Christophe » 16/02/09, 10:15

Hier heb je mijn angsten volledig begrepen: dat alle ecologen geclassificeerd worden als afnemende integrist ... De 3 voorbeelden die je Elec noemt, illustreren dit perfect!

:frons:

Bovendien zegt de voice-over in het rapport dat zogenaamd "sociologen" de afname hebben gedefinieerd als degenen die minder en beter willen consumeren...

Dat is niet echt MIJN definitie van degrowth...maar het is mijn (gedeeltelijke) definitie van econologie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Speciale gezant: de "Decrescents"




par Did67 » 16/02/09, 11:03

Christophe schreef:
Ondanks de trailer is het 3e voorbeeld van het rapport van de dalingen (2 verkoopingenieurs die de "vuilnisbakken" maken door 5000 € per maand te verdienen: wat zullen ze later met hun geld doen volgens jou?) veel dichter bij gierige kleinzieligheid wat een minder consumentistische levensfilosofie!

Ach, die journalisten moeten altijd tot het uiterste gaan... nou ja, gezien de titel...



Kom op, een teef om stoom af te blazen: zou het niet een beetje afnemen, Delarue? Ik spreek intellectueel... Omdat Prozac (op zijn best) amfetaminen of wat dan ook in het slechtste geval, betwijfel ik of het in een fase van achteruitgang zit, Delarue... Ik zie er de hele tijd een beetje snel uit... Kortom , ik kan er niet meer tegen...

Deze maffe voorbeelden vertalen het sterrenvacuüm vooral in concepten waarin het publiek zwemt!

Het concept van "duurzame ontwikkeling" voordat het een alibi was voor van alles en nog wat, was een duidelijk gedefinieerd concept: ecologisch verantwoorde ontwikkeling (je zou ook kunnen zeggen: niet meer nemen dan natuurlijke groei, niet afwijzen van niet-biologisch afbreekbare verontreinigende stoffen, niet ecosystemen verstoren, enz...), economisch levensvatbaar, reproduceerbaar op grote schaal, sociaal aanvaardbaar...

Noodzaak om de definitie opnieuw te bekijken. Maar we zouden stoppen met het zeggen, schrijven, verspreiden van onzin!

Is een model gebaseerd op afvalinzameling op grote schaal reproduceerbaar? Is het economisch haalbaar? Natuurlijk niet. Kunnen we ons voorstellen dat van de 1 klanten op de markt en de paar nootachtige zweren die de weinige herstelbare vruchten oprapen, we naar 000 klanten en 500 vuilnisophalers gaan??? Natuurlijk niet...

Dat gezegd hebbende, het "extreme" laat mensen dromen (zo niet om mensen in beweging te brengen; omdat "dromen" gemakkelijk een opiaat kan zijn voor de mensen - we vergeten onze klassiekers!). Als ik alleen maar naar deze site kijk, lees ik net een draad "met brandend water" en een andere over "perpetuum mobile"... Dus het is niet Delarue, maar het is niet ver (tot op de nuance dichtbij, dat op een forum, we kiezen niet de posts van elkaar... !!!).

PS: Christophe, niet overdreven reageren, ik mikte niet op de site; Ik wilde zeggen: deze "nieuwsgierigheid" naar het extreme bestaat in het publiek, het bewijs: enkele draden van de site "econologie"; daarom is het moeilijk om de media te vragen er geen misbruik van te maken, aangezien hen wordt gevraagd eerst het publiek te maken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/02/09, 11:20

Elec schreef:Recycling is een geweldige en groeiende business.
Het is om nieuwe welvaart en werkgelegenheid te creëren, en dit met afval.


Ik zou niet graag willen dat er verwarring ontstaat tussen "beschadigd fruit van de markt halen" (wat marginaal zal blijven en dus een "niet-model" is) en recycling in industriële zin, waar het gaat om hergebruik van de materialen die al zijn gebruikt in plaats van de voorraden van de planeet in te typen...

Onder voorbehoud van ook de energiebalans van deze zaak te doen, zitten we dan midden in duurzame ontwikkeling: het is "ecologisch", het is "reproduceerbaar" (behalve wanneer het gesubsidieerd wordt!), het is sociaal aanvaardbaar (na mensen goed te informeren )...

En op voorwaarde dat je onthoudt dat de beste recycling in de eerste plaats is om een ​​object zo lang mogelijk te gebruiken en het niet alleen voor een mode-effect te veranderen (maar we kunnen duidelijk zien dat er altijd meer computers zijn met ontwerp en prestaties, mp3's die mp4's worden, enz...)... Want "beter recyclen om bij te blijven met de mode", in termen van duurzame ontwikkeling, kunnen we beter doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 16/02/09, 11:23

Duurzame ontwikkeling is dit drieluik:
Beeld
: Mrgreen: En voor een keer is het niet uitgevonden door SYCOMOREEN, in tegenstelling tot de natuurlijk energetische beweging : Cheesy: : Mrgreen:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79385
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11065




par Christophe » 16/02/09, 11:48

Remundo schreef: : Mrgreen: En voor een keer is het niet uitgevonden door SYCOMOREEN, in tegenstelling tot de natuurlijk energetische beweging : Cheesy: : Mrgreen:


Zijn je enkels in orde? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 16/02/09, 11:50

Geen probleem, ik loop vanmorgen op pantoffels : Lol:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79385
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11065




par Christophe » 16/02/09, 11:56

Nog op vakantie de Prof? Pffff! Het verbaast me niet dat hij zoveel dingen kan verzinnen!!

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 16/02/09, 12:04

:P We zullen in ieder geval niet zeggen dat de leraren niet werken tijdens de vakanties. : Idee:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79385
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11065




par Christophe » 16/02/09, 12:11

Het is niet verkeerd 8)

Nou, ik heb de video's van ES:
http://www.dailymotion.com/group/econol ... ts-12_news
http://www.dailymotion.com/group/econol ... ts-22_news

Ik heb de 2 bij elkaar gezet in een playlist: http://www.dailymotion.com/playlist/xuo ... os-integri
(Bediening: het einde van 1/2 maakt automatisch verbinding met 2/2)
Dernière édition par Christophe de 16 / 02 / 09, 14: 11, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 16/02/09, 13:35

het werkt!

Prachtig die meneer met zijn hark. Ik had het over hem.
0 x
Beeld

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 95 gasten