De aankoop van groothandel verpakking! Pas op !!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 18/10/10, 14:53

Christophe schreef:Aan de andere kant is het jammer dat de focus niet geweldig is...

Nou, als de massamedia geïnteresseerd zijn, zullen ze hun eigen ding doen, hè...

Ja, niet altijd gemakkelijk. Ik had duidelijk geen reflex bij de hand. : Cheesy: Bovendien zou ik waarschijnlijk zijn opgemerkt/uitgeworpen als dat het geval was geweest. : Cheesy:
En elke keer wilde ik de verpakking en de prijsaanduiding op dezelfde foto zetten, om niet te horen dat ik dingen verzon. Omdat de twee zich uiteindelijk op verschillende vlakken bevinden... is de foto niet perfect...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 18/10/10, 15:33

Geen probleem, het lukt ons nog steeds om te ontcijferen en te begrijpen!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 18/10/10, 15:49

indy49 schreef:
Leo Maximus schreef:
indy49 schreef:... Het is geen fraude totdat het woord "economisch" op de verpakking staat.
Aan de andere kant is er inderdaad sprake van fraude wanneer deze oplichters dit woord in bulk vermelden!

Dat wist ik niet. Ze moeten het weten bij Leclerc, ze zijn sowieso erg opgeblazen.

Even ter verduidelijking: mijn tirades gaan niet over deze verkoper. Dit betekent waarschijnlijk dat velen van hen op deze manier werken...

Dat vinden ze allemaal leuk en niet alleen in voedsel (er zou geen reden voor zijn), we zien het in verven, wasmiddelen en autoproducten. Voorbeeld bij Mr. Bricolage met strijkijzers, hoekijzers, L- of T-ijzers (!): in 2 meter lengte is het duurder dan in 2 keer 1 meter!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 18/10/10, 15:54

Leo Maximus schreef:Dat vinden ze allemaal leuk en niet alleen in voedsel (er zou geen reden voor zijn), we zien het in verven, wasmiddelen en autoproducten. Voorbeeld bij Mr. Bricolage met strijkijzers, hoekijzers, L- of T-ijzers (!): in 2 meter lengte is het duurder dan in 2 keer 1 meter!


Nou, DIY is "een beetje" (ik benadruk de " ") anders dan voedsel, omdat het niet typisch hetzelfde product is, je weet niet of de leverancier dezelfde is en de volumes van het ene stuk tot het andere kunnen heel verschillend zijn. ..maar het eten heb je precies hetzelfde in de doos en het komt uit dezelfde fabriek (of groep)...dus het is veel belangrijker voor het bedrog.

In dezelfde soort paradox merkte ik dat als je aluminium profielen wilde, het beter was om op kleine schaal te snijden dan ze afzonderlijk te kopen... : Mrgreen:
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 18/10/10, 15:58

Leo Maximus schreef:Voorbeeld bij meneer Bricolage met strijkijzers, hoekijzers, L- of T-ijzers (!): in 2 meter lengte is het duurder dan in 2 keer 1 meter!

Dit is niet noodzakelijkerwijs oplichterij: het kan duurder zijn om één groot profiel te vervaardigen/transporteren dan twee kleine, en we hebben u niet verteld dat het grote goedkoper was.
Het probleem waar ik op wijs is dat u te horen krijgt dat uw twee pakjes taarten zuinig zijn, terwijl dat niet waar is. Ca, het is oplichterij.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 18/10/10, 16:08

Precies dat zei ik net... ik ben er niet zeker van dat de twee profielen (zelfs als de kans bestaat dat ja) uit dezelfde fabriek/leverancier komen... met het voedsel, afgezien van de zwendel met de 'economische' stempel. zeker dat het uit dezelfde fabriek komt...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 18/10/10, 16:14

Christophe schreef:Dat is precies wat ik net zei...


Sorry, ik typ langzamer dan jij: ik zag je bericht pas nadat ik het mijne had getypt :D
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 18/10/10, 16:53

indy49 schreef:
Leo Maximus schreef:Voorbeeld bij meneer Bricolage met strijkijzers, hoekijzers, L- of T-ijzers (!): in 2 meter lengte is het duurder dan in 2 keer 1 meter!

Dit is niet noodzakelijkerwijs oplichterij: het kan duurder zijn om één groot profiel te vervaardigen/transporteren dan twee kleine, en we hebben u niet verteld dat het grote goedkoper was.

Nou, nee... Waarom? Omdat ik al strijkijzers, hoekijzers etc. heb gekocht, heb ik de bonnen bewaard : Lol: :schok: 8) en vroeger was het per meter in twee meter goedkoper dan per meter. :schok: Het is al jaren dezelfde en enige leverancier.

indy49 schreef:Het probleem waar ik op wijs is dat u te horen krijgt dat uw twee pakjes taarten zuinig zijn, terwijl dat niet waar is. Ca, het is oplichterij.


Omdat de twee pakketten 2% identiek zijn, is het zeker oplichterij. In het geval van maïszetmeel is de verpakking anders. Er is ook Bag-in-Box-wijn, per liter veel duurder dan dezelfde wijn in een fles. http://fr.wikipedia.org/wiki/Bag-In-Box
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 18/10/10, 17:21

a) Oké Leo, als er een tijdelijke evolutie is. U dient uw tickets naar Voix Du Nord te sturen, zij onderzoeken momenteel: https://www.econologie.com/forums/l-inflatio ... t9980.html

b) Wat betreft wijn in zakken: als je eenmaal begonnen bent, klootzakken, moet je het snel afmaken... heupen...

Beeld

Het is foorrraaaaaaaaaaaage voor consumptie!!! : Mrgreen: : Mrgreen:

Erger nog: het is moeilijk om precies dezelfde wijn in hetzelfde gangpad te vinden, in flessen en zakken.

c) Voor maïszetmeel is het ook oplichterij, omdat er op de duurste "zuinig" staat.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 18/10/10, 18:01

De boodschap lijkt goed doorgekomen en is populair, ik heb zojuist de eerste reactie gehad van een journalist (rtbf dus Belgisch maar ze zijn allemaal "verbonden")!! Jaaa!

Bedankt voor de info, ik zal het doorgeven aan de juiste persoon. Met vriendelijke groet, Erik


Als er binnen een paar dagen in een nieuwsbericht een bericht over de kwestie staat, weten we waar het vandaan komt :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 82-gasten