De aankoop van groothandel verpakking! Pas op !!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 25/05/10, 11:56

Christophe schreef:Dank u indy bevestigen, maar het was niet altijd het geval is, was er een tijd of grote formaten waren veel economische!

Wat zijn de UFC, INC ... en zelfs het directoraat-generaal van de Concurrentie, consumptie en fraude?

Omdat ik denk dat er FRAUDE is om te doen geloven dat grote verpakkingen minder duur zijn terwijl ze niet waar zijn ... en dit zelfs als de prijs per kg goed wordt weergegeven "in zeer kleine" ...


Het is geen fraude totdat het woord "economisch" op de verpakking staat.
Aan de andere kant is er inderdaad sprake van fraude wanneer deze oplichters dit woord in bulk vermelden!

Dit is de reden waarom de distributeur die ik als voorbeeld gaf, vergoedt. Aan de andere kant verwijt ik hen systematisch dat ze hun beleid niet hebben gewijzigd, maar dat kan ze geen fuck schelen aangezien ze doorgaan! Bewijs dat het vrijwillig is!

Oh ja nog iets anders: als de beschuldigingen misleidend zijn, leg ik het "pseudo-economische" pakket terug op de plank
=> mensen zien ze niet meer en komen daardoor minder in de verleiding om ze te kopen. Maar goed, het duurt niet lang ...
Effectiever als ik zie dat iemand geïnteresseerd is: ik laat ze de zwendel zien. Maar dat zegt maar één persoon :frons:
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 25/05/10, 12:50

indy49 schreef:Het is geen fraude totdat het woord "economisch" op de verpakking staat.
Aan de andere kant is er inderdaad sprake van fraude wanneer deze oplichters dit woord in bulk vermelden!


Nou dat is jouw geval, is het niet?

indy49 schreef:Dit is de reden waarom de distributeur die ik als voorbeeld gaf, vergoedt. Aan de andere kant verwijt ik hen systematisch dat ze hun beleid niet hebben gewijzigd, maar dat kan ze geen fuck schelen aangezien ze doorgaan! Bewijs dat het vrijwillig is!


Ja, behalve dat in 99.9% van de gevallen geen terugbetaling wordt gevraagd ...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 25/05/10, 14:10

Christophe schreef:
indy49 schreef:Het is geen fraude totdat het woord "economisch" op de verpakking staat.
Aan de andere kant is er inderdaad sprake van fraude wanneer deze oplichters dit woord in bulk vermelden!


Nou dat is jouw geval, is het niet?

Ja, maar u had het net over grote verpakkingen die per kilo duurder zijn dan kleine. Dit is volledig geautoriseerd.

Christophe schreef:Ja, behalve dat in 99.9% van de gevallen geen terugbetaling wordt gevraagd ...

Ja, dus ik nodig iedereen uit om dat te doen. Het zal hun voeten maken
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 25/05/10, 14:31

indy49 schreef:Ja, maar u had het net over grote verpakkingen die per kilo duurder zijn dan kleine. Dit is volledig geautoriseerd.


Ja geautoriseerd maar toch oneerlijk en ik dacht aan het "Familly Pack" of "Ecopack" en ik weet niet of het geautoriseerd is of niet ...

Christophe schreef:Ja, dus ik nodig iedereen uit om dat te doen. Het zal hun voeten maken


Nee, wat zal ze doen, de voeten laat je niet misleiden ...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 25/05/10, 14:39

Christophe schreef:
indy49 schreef:Ja, maar u had het net over grote verpakkingen die per kilo duurder zijn dan kleine. Dit is volledig geautoriseerd.


Ja geautoriseerd maar toch oneerlijk en ik dacht aan het "Familly Pack" of "Ecopack" en ik weet niet of het geautoriseerd is of niet ...


(Bijna) niets oneerlijks in "Familiepakket": het is een geweldig pakket voor gezinnen. Niets zegt dat het goedkoper moet... : Cry:
Voor "Ecopack" is het beperkter, maar "eco" betekent niets: in een proef zouden ze zeggen dat ze gewoon bedoelen dat het ecologisch is of iets anders (omdat er minder verpakking). : Cry:

In mijn gevallen zeggen ze "Formaat economischEr zijn hier niet verschillende mogelijke betekenissen ...
Ik heb dit onder andere gezien op bekende kaascrackers, ook op bekende chocoladekorrels (met het hoofd van een man erop).

Christophe schreef:
Christophe schreef:Ja, dus ik nodig iedereen uit om dat te doen. Het zal hun voeten maken


Nee, wat zal ze doen, de voeten laat je niet misleiden ...

het is een eerste stap, maar het is gewoon een tekort voor hen.
Hen om terugbetaling vragen voor een product dat we niet hebben gekocht, is zelfs nog winstgevender (en dit is eerlijk omdat we hen een dienst bewijzen: we worden betaald voor het melden van een fout die 'ze hebben gepleegd)
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/05/10, 14:45

Toch is dit systeem duidelijk misbruik van vertrouwen jegens de consument.
Uiteindelijk zal dit hen ertoe aanzetten te stoppen met het gebruik van multipacks en dus minder te consumeren, wat het tegenovergestelde gewenste effect is.
Ik wil je er ook op wijzen dat je hier het recht hebt om een ​​multipack te ontmantelen en de geïsoleerde eenheden te betalen door te profiteren van de "multipack-prijs" (als die inderdaad lager is, zoals het zou moeten zijn)! Als er bijvoorbeeld zes ugourths zijn en u neemt er maar één, dan delen we de prijs van het multipack door zes, wat betekent dat de prijs in dit geval terug zou komen op de prijs van het losse exemplaar op de plank, aangezien het is de streepjescode die op het product zelf is afgedrukt en die wordt weergegeven, en niet die van het multiverpakking.

Het zou daarom voldoende zijn om de kassamedewerker te vragen de prijs van het geïsoleerde artikel te controleren en de multipack indien nodig bij de kassa te laten demonteren, het zou tijd kosten en de operatie te duur maken in termen van verwerkingstijd voor de winkelier. . (annuleer het product ... bel de persoon die de sleutel heeft ... begin opnieuw)
Dernière édition par Obamot de 25 / 05 / 10, 14: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 25/05/10, 14:49

Obamot schreef:Toch is dit systeem duidelijk misbruik van vertrouwen jegens de consument.
Uiteindelijk zal dit hen ertoe aanzetten om te stoppen met het gebruik van multipacks en dus minder te consumeren.
Ik zou je er ook op willen wijzen dat je hier het recht hebt om een ​​multipack te ontmantelen en te betalen voor geïsoleerde eenheden terwijl je profiteert van het multipack! Als er bijvoorbeeld zes ugourths zijn en u neemt er maar één, dan delen we de prijs van het multipack door zes, wat betekent dat in dit geval de prijs terug zou komen op de prijs van het losse exemplaar op de plank, omdat het is de streepjescode die is afgedrukt op het product dat wordt weergegeven en niet die van het multiverpakking.

Dus vraag de kassamedewerker gewoon om de prijs van het geïsoleerde artikel te controleren en laat het multipack bij de kassa uit elkaar halen, het zal tijd kosten en de bewerking te duur maken in termen van verwerkingstijd voor de winkelier ...

Ja, ik zei ook wel eens tegen de caissière dat ze 6 pakken melk moest tellen in plaats van het pak.
Eerst keek ze me vreemd aan :D
Aan de andere kant was ik degene die een stenen kopie ongedaan maakte. De arme kassamedewerker had er niets mee te maken en ik wilde haar niet lastig vallen met het uit elkaar halen van de rugzak.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/05/10, 14:53

Het maakt niet uit of ze er iets mee te maken hebben, ze worden betaald om dit werk te doen, over het algemeen blijven ze zen ...

Het vereist het annuleren van het product ... Soms kunnen ze het niet alleen en moeten ze een beroep doen op "de manager die de sleutel heeft ..." en dan opnieuw beginnen ...

Als iedereen dat had gedaan, waren ze snel gestopt, het zou hen teveel kosten ...

En terwijl we wachten om naar de kassa te gaan, moeten we de tijd hebben om andere klanten die multipacks in hun winkelwagentje hebben beleefd te informeren over deze praktijken, dus de informatie moet als een lopend vuurtje worden verzonden, toch? : Mrgreen:
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 18/10/10, 10:15

Een voorbeeld van georganiseerde mobbing. Hier is het bij Edouard, maar het is hetzelfde bij Carouffe, stel ik me voor:

Het is maizena verpakt in 400 g en 700 g.

Prijs van de doos van 400 gram = 1,74 € of 4,35 € per kilo

Prijs van de doos van 700 gram = 3,34 € of 4,77 € per kilo.

Wees voorzichtig, wees voorzichtig, de hoogste prijs per kilo is de "Economisch aanbod"!!!! het staat aangegeven op de verpakking! : Lol:

De twee verpakkingen, 700 en 400 gram. Het "economische" aanbod is aan de linkerkant:

Beeld

Weergave van de doos van 400 gram voor 4,35 € per kilo:

Beeld

Weergave van de "zuinige" doos van 700 gram aan 4,77 € per kilo:

Beeld

Dit is geen misrekening.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 18/10/10, 10:58

Hallo daar ... hier hebben we een duidelijk bewijs van misleiding.

U moet dit rechtstreeks doorgeven aan de fraudebestrijding en aan een journalist van France TV !!

Ik heb enkele journalistieke contacten, ik kan ze contacteren als je wilt, oké?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten