Ecolo-vegetarische vleesvervangers, grote vervuiler!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par sicetaitsimple » 27/03/19, 00:04

sen-no-sen schreef:Ik geloof dat u deze vergelijking alleen uitvoert... Ik citeerde de redeneerfout dat er voor het maken van 1 kg rundvlees 20 kg ontbijtgranen nodig zijn, iets uit het hierboven aangehaalde artikel. Dus je leent me een redenering die ik niet volgde.


!!!!!!!!!!!!! Maak je een grapje of zo?
Ik was het tenslotte niet die deze waarde van 70kg/dag uit de hoed toverde om het te vergelijken met 20, waarbij ik bovendien adviseerde om niet te vergeten het te vermenigvuldigen met 730 (in het geval van rundvlees)!
Nou, oké, er werd niet gespecificeerd wat deze 70kg/d waren...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par sicetaitsimple » 27/03/19, 00:17

sen-no-sen schreef:Ik citeerde de redeneerfout dat om 1 kg rundvlees te maken er 20 kg ontbijtgranen nodig zijn,[size=200]ding overgenomen uit het hierboven aangehaalde artikel[/maat]. Dus je leent me een redenering die ik niet volgde.

[

Je hebt vast even snel gelezen, want in het artikel staat:

"Onder de anti-vleesstatistieken is er ook, in verschillende variaties, het idee dat er 20 kilo graan nodig zou zijn om een ​​kilo rundvlees te produceren. Een bewering die gebaseerd is op een verkeerde veronderstelling: dat alle dieren in feedlots worden grootgebracht. Maar in het Verenigd Koninkrijk brengen koeien en schapen bijvoorbeeld het grootste deel van hun leven door in grasland. In de winter, als het gras niet groeit, gebruiken we voornamelijk veevoer (bietengranen) of landbouwafval (stro) om de dieren te voeren. Granen zijn een uitzondering. extra voor de paar weken die nodig zijn om het dier "af te maken" voordat het naar het slachthuis vertrekt. Met andere woorden, dit cijfer vol schuldgevoel is slechts representatief voor het slechtste scenario - dieren die beperkt zijn tot de bio-industrie, die de meerderheid van de Europese consumenten afwijst om tal van redenen die niets te maken hebben met de kwestie van de winstgevendheid van voedsel."
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par sen-no-sen » 27/03/19, 00:26

sicetaitsimple schreef:
!!!!!!!!!!!!! Maak je een grapje of zo?
Ik was het tenslotte niet die deze waarde van 70kg/dag uit de hoed toverde om het te vergelijken met 20, waarbij ik bovendien adviseerde om niet te vergeten het te vermenigvuldigen met 730 (in het geval van rundvlees)!
Nou, oké, er werd niet gespecificeerd wat deze 70kg/d waren...


Deze waarde is niet "uit een hoed getrokken", 70kg dagen zijn de officiële cijfers:
De koe is een herkauwer herbivoor wiens dieet uitsluitend uit planten bestaat. Ze produceert dus melk van gras (60 tot 80 kg per dag), die hij consumeert in vormen waarvan het evenwicht varieert naargelang het seizoen, het klimaat, het broedgebied, de soort, de leeftijd van de dieren en het belangrijkste productietype (vlees of melk):

https://www.produits-laitiers.com/article/mangent-les-vaches-laitieres
Ik denk dat je mijn opmerking verkeerd hebt begrepen, hier ga ik weer:
Voor zover ik weet consumeren de meeste koeien gras, en weinig graan, of anders daarnaast.
In de kritiek op de vleesconsumptie zijn de cijfers 15 liter water voor 000 kg vlees en 1 kilo ontbijtgranen... zonder uit te leggen dat dit 20 kg/dag zou zijn, wat suggereert dat het slechts 20 kg/20 jaar granen zou kosten om 2 kg rood vlees te maken, vandaar mijn opmerking over de metabole onmogelijkheid.

Grofweg is het dus 70 kg gras per dag, ofwel 30 tot 40 kg droge massa/dag om uiteindelijk 1 kg rundvlees te produceren.
Vermenigvuldig met 2 jaar komt dit neer op enkele tientallen tonnen, iets wat qua oppervlakte veel groter is dan een simpel vierkantje aardappel.
De verhouding calorieën/oppervlakte is daarom veel beter voor een vegetarisch dieet in het algemeen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par izentrop » 27/03/19, 00:47

sicetaitsimple schreef:
sicetaitsimple schreef:
sen-no-sen schreef:Een koe (600/700 kg) krijgt minimaal 70 kg gras per dag en 120 liter water per dag.
We zijn dus ver verwijderd van slechts 20 kilo granen of andere om 1 kilo vlees te maken!
Bovendien duurt het om een ​​os te maken gemiddeld 2 jaar voordat het geslacht wordt, dus 730 dagen, voor de rest moet je gewoon vermenigvuldigen...
-Concerning water, ik houd uw waarde 120l / d, het is zeker een orde van grootte. Ik Richt dat deze 120l 20 30 om zeker melk wordt (bij melkkoeien) en ook ik heb zelden een koe plassen te keren naar de stal en te houden Als gevolg hiervan zal dit water grotendeels teruggaan naar de grond?
We moeten ook het water in het gras tellen en we komen gemakkelijk aan de 50 liter van het artikel.
sicetaitsimple schreef:Sorry voor het duplicaat.
Je hebt een uur de tijd om het te verwijderen door op het witte kruis op een rode achtergrond te klikken, rechtsboven in je laatste bericht. : Wink:
sen-no-sen schreef:Vermenigvuldig met 2 jaar komt dit neer op enkele tientallen tonnen, iets wat qua oppervlakte veel groter is dan een simpel vierkantje aardappel.
Het staat in je link.
In Frankrijk heeft het melkveebedrijf voor elke koe dus een hectare weiland en akkers om haar te voeren.
In sommige gebieden verbouw je geen aardappelen op arme grond of zijn alleen weilanden mogelijk De herkauwershouderij blijft noodzakelijk
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par izentrop » 27/03/19, 13:39

Hallo, in dit document https://criticalvegan.home.blog/2019/03 ... -vraiment/ in een eerste deel wordt gerekend tussen de geconsumeerde plantaardige eiwitten en de in vlees verwerkte eiwitten.
Beeld
We zien dat voor vleeskuikens 1.85 kg geconsumeerd nodig is voor 1 kg geproduceerd vlees.

In een tweede deel, bruto-efficiëntie: het is een verhouding tussen output en input. Zie details in tekst
Beeld
Voor melkvee zien we dat de balans positief is: 2.57 kg gaat er voor 1 kg gaat er in.

Veganisten kunnen blijven hangen : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par sen-no-sen » 27/03/19, 15:20

Dezelfde opmerking als hierboven, wat betekent 1,85 kg geconsumeerd voor 1 kg geproduceerd vlees?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par izentrop » 27/03/19, 21:22

Boven?

Raadpleeg hiervoor de genoemde bronnen onderaan de pagina.
De eerste tabel is afkomstig uit deze studie: https://content.sciendo.com/view/journa ... le-p91.xml
2.2 Gegevensbronnen
Productiegegevens voor rundvee, varkens, pluimvee, schapen en geiten werden verkregen van Statistics Austria voor de jaren 2011, 2012 en 2013 (Federaal Instituut voor Landbouweconomie, 2016, Statistics Austria, 2016). De getoonde eenheden zijn: bruto nationale productie in metrische tonnen karkas per jaar voor vleesproducten, productie in metrische tonnen per jaar voor eieren, en de som van de verkochte en gebruikte melk op de boerderij in metrische tonnen per jaar voor koeien-, schapen- en geitenmelk.

De totale voeropname per diercategorie is ontleend aan de nationale jaarbalans in metrische tonnen droge stof voor de jaren 2011, 2012 en 2013 (Statistics Austria, 2015). De waarden in de nationale balans zijn schattingen, die nader worden toegelicht in Eurostat (2002), Steinwidder en Krimberger (2003) en in Klapp en Theuvsen. (2013).

2.3 Berekening van menselijke eetbare opbrengsten
Menselijke eetbare opbrengsten werden berekend als de hoeveelheid energie en eiwit in de menselijke eetbare delen van dierlijke producten. Voor het CURR-scenario werden de hoeveelheid bot, verliezen tussen slacht en consumptie en de hoeveelheid gebruikt als huisdiervoer afgetrokken om de hoeveelheid eetbaar vlees in verhouding tot het totale karkasgewicht met been te berekenen. De relevante factoren (% karkasgewicht) staan ​​in tabel 1. Voor het MAX-scenario werd alleen de hoeveelheid bot van het karkas afgetrokken. Samenstellingen van karkassen en eieren werden verkregen uit de USDA Nutrient Database (USDA, 2016), terwijl voor de samenstelling van koeien-, schapen- en geitenmelk nationale gegevens werden gebruikt (Mayer en Fiechter, 2012, ZuchtData, 2014). Voor de samenstelling van het geitenkarkas werden het eiwitgehalte van het karkas van schapen uit USDA (2016) en het vetgehalte berekend door Ringdorfer et al. (2006) voor Oostenrijkse omstandigheden. 23 kJ/g (eiwit), 38,9 kJ/g (vet) en 17,2 kJ/g (koolhydraten) (Persson, 2011). De vermoedelijke samenstelling van de dierlijke producten en de bijbehorende referenties zijn samengevat in Tabel 2 .
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par Janic » 28/03/19, 17:26

Nogmaals, de vraag is niet echt of zo'n herbivoor meer of minder gras en granen consumeert dan... dan wat. Maar om de vraag te stellen: is de consumptie van dierlijke producten echt nuttig en verantwoord? Of we het nu leuk vinden of niet, "we" zullen op korte of middellange termijn aansluiten bij het Amerikaanse en Chinese model dat alleen kan zorgen voor een snelle groei van slachtdieren door ze te stimuleren met grote shots plantaardige eiwitten waardoor ze snel aankomen (want de referentie is alleen het verkregen gewicht). Om dit te bereiken, moet Amerika het land van Zuid-Amerikaanse landen hurken door massaal te ontbossen en de Chinezen het meest vruchtbare land van Afrika.
Is dit model degene die we hier willen? en wie zouden we hurken?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par sicetaitsimple » 28/03/19, 19:58

Janic schreef: Of we het nu leuk vinden of niet, "we" zullen op korte of middellange termijn aansluiten bij het Amerikaanse en Chinese model dat alleen kan zorgen voor een snelle groei van slachtdieren door ze te stimuleren met grote shots plantaardige eiwitten die een snelle gewichtstoename veroorzaken,


Wat stelt je in staat om dat te zeggen? Heb je een gave van helderziendheid?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par Janic » 29/03/19, 08:31

Wat stelt je in staat om dat te zeggen? Heb je een gave van helderziendheid?
dit worden de lessen van de geschiedenis genoemd! Alle fouten die ze maakten hebben we een tijd later herhaald, daar is geen reden voor om dat te veranderen! :( de poging tot de boerderij met duizend koeien zou je erover moeten nadenken.
Als VGL kan het me minder schelen om mijn eerste laag, maar om de fokkers zelf!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten