Pensioen hervorming

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: pensioenhervorming




par gegyx » 22/01/23, 14:34

:onheil:
Darmanin was blij dat het goed ging...

Een stomme wokistische bestelservice, met een venijnig en goed afgesteld stokje.

https://www.nouvelobs.com/societe/20230 ... ainte.html
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: pensioenhervorming




par SixK » 22/01/23, 23:46

Mooi moment vanavond
Poutou die Drahi (en de andere miljardairs) een dief noemt op BFMTV! :) (Drahi's nieuwszender)
Ik nodig je uit om de BFM-replay te doorzoeken (soms zette Drahi de video online), het was magisch! :)
1 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16180
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: pensioenhervorming




par Remundo » 22/01/23, 23:59

gedoemd maar hij vliegt niet erg hoog...

Poutou is een zeelt, Drahi een pro-Macron miljardair.

Beide zijn niet positief voor Frankrijk.

Dat gezegd hebbende... Ik denk dat ik ga toeslaan op 31/01.
De volgende slaat toe

Staking in de oliesector op 26 en 27 januari 2023. ...
Algemene en nationale staking op 31 januari 2023. ...
Staking in de kinderopvangsector op 2 februari 2023. ...
Staking in de oliesector van 6 tot 8 februari 2023. ...
Transportstaking Tan de Nantes op 23 februari 2023.

Bron: Dit is de staking

Ik laat mijn salaris voor niets achter.

Maar ik heb drie goede redenen
* pensioenhervorming als blinde toepassing BEPG's
* de domheid van de Blanquer-hervorming op de middelbare school
* Macron's arrogantie en hypermaleficentie gedurende 10 jaar in Frankrijk

Dat gezegd hebbende... De Fransen hebben hem aan de macht gebracht, onze stakingen en andere huidige gebaren zijn een beetje kinderachtig en ineffectief, zelfs schadelijk voor Frankrijk.


Ik vind het initiatief van NDA nogal intelligent: een RIP vragen om de regering te blokkeren zonder het land te blokkeren.


0 x
Beeld
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: pensioenhervorming




par SixK » 25/01/23, 13:33

Respect voor Drahi en BFM die de video van Poutou hebben gepubliceerd (die Drahi een dief noemt):
https://www.bfmtv.com/replay-emissions/ ... 20368.html
1 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.

Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: pensioenhervorming




par Christophe » 25/01/23, 13:40

We zullen! Het is een verandering van de kont licker van TPMP! : Mrgreen:

Wanneer gebeurt het precies? Zelfs als ik zeker weet dat de 33 minuten interessant zijn...Poutou meer dan 10 minuten heb ik problemen (het loopt al 30 jaar door...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16180
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: pensioenhervorming




par Remundo » 25/01/23, 13:44

Ernstig...



De petitie om te ondertekenen:
https://www.debout-la-france.fr/actuali ... r-le-pays/

De aanpak is een interpartijgebonden nationale unie om de regering te blokkeren.

Hieronder is het argument ontwikkeld door NDA
Argumentenlijst :

1. het omslagstelsel komt niet in gevaar.

In 2022 heeft het plan een overschot van 3,2 miljard euro. Het aandeel van het bruto binnenlands product dat aan pensioenen wordt besteed, zal naar verwachting in de slechtste prognose van de Pensioen Oriëntatie Raad (COR) in 2032 licht stijgen (14,5%) en vervolgens in 2050 afnemen (14,1%) vergeleken met 13,7% in 2021.

Het CvdR voorziet in het slechtste geval een klein tekort in 2030 (7 à 10 miljard) op een totaalbedrag aan pensioenen dat vandaag wordt betaald van 346 miljard. Dit vertegenwoordigt de recente stijging van de nettobetaling van Frankrijk aan de Europese Unie (van 5 naar 12 miljard in een paar jaar), of de helft van de jaarlijkse financiële kosten van de miljoenen valse Vitale-kaarten (20 miljard).

Laten we, in plaats van gepensioneerden te laten lijden en hen opnieuw op te offeren, op jacht gaan naar de echte financiële verspilling van Frankrijk.

Deze hervorming is niet bedoeld om een ​​ernstig tekort te voorkomen, maar eenvoudigweg om, onder invloed van Brussel, het deel van ons nationaal vermogen dat gereserveerd is voor onze gepensioneerden te verminderen, en om een ​​nieuwe markt voor pensioenfondsen te openen, om de toekomstige ontoereikendheid van Franse pensioenen.

2. Een gevaarlijke hervorming: gepensioneerden zullen verarmen.

Commentaar, kunnen we in een land waar senioren vanaf 55 jaar worden ontslagen, vragen om een ​​verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd, waardoor een meerderheid van de niet-gepensioneerden, tussen 62 en 64 jaar, gedwongen wordt de sociale minima te ontvangen?

In 2019 verkondigde Emmanuel Macron het zelf luid en duidelijk:

“Moet de wettelijke pensioenleeftijd, die momenteel 62 jaar is, omhoog? Ik geloof niet. (…) Je weet al niet meer wat je moet doen na 55 jaar. (…) We moeten eerst dit gevecht winnen voordat we mensen gaan uitleggen, mijn goede vrienden werken langer, dat zou hypocriet zijn. »


Slechts 30% van de 60-64-jarigen heeft een baan en recruiters zijn niet geneigd dit beleid te wijzigen. Zo is volgens een recent onderzoek uitgevoerd door Indeed, 4 op de 10 bedrijfsleiders niet van plan om in de nabije toekomst een 45-plusser in dienst te nemen.

Het zijn niet de 60- tot 64-jarigen die de banen onder spanning gaan opnemen (verpleegkundigen, verzorgenden, leerkrachten, trein- of buschauffeurs), zij zijn het niet die in een volledig digitaal tijdperk de jongsten zullen opleiden in nieuwe technologieën. De vorige hervorming, waarbij de pensioenleeftijd werd verhoogd van 60 naar 62 jaar, had geen invloed op de werkzaamheidsgraad van arbeiders, huishoudhulpen of bouwvakkers.

Gezien de eerder genoemde lage werkzaamheidsgraad is en blijft de inactiviteit onder senioren aanzienlijk. De overgang van 62 naar 64 jaar zal namelijk de periode van activiteit verkorten die in aanmerking wordt genomen voor de vaststelling van de pensioenen, die nog lager zal zijn dan voorheen.

De door de regering gewenste besparingen zullen voornamelijk worden gefinancierd door degenen die zeer jong zijn begonnen met werken en die, om een ​​volledig pensioen te krijgen, "gratis" zullen moeten werken, dat wil zeggen zonder nieuwe pensioenrechten te verdienen, aangezien zij al voldoende bijdragen verzameld op 62-jarige leeftijd.

De lagere klassen zullen opnieuw de eerste slachtoffers zijn, terwijl zij in vergelijking met de rijkere klassen een veel lagere levensverwachting hebben (29% van de mannen met de laagste inkomens stierf op 64-jarige leeftijd tegenover 6% van de mannen met een zeer hoog inkomen).

Niet tevreden met het dwingen van een deel van de bevolking om van de RSA te leven, zal deze hervorming alleen maar het aantal arbeiders vermenigvuldigen dat heel jong zal zijn begonnen, maar nooit de tijd zal hebben gehad om van hun pensioen te genieten.

De regering belooft, om de Fransen te misleiden, een minimumpensioen van 1200 €, maar dit geldt alleen voor volledige loopbanen. De voorgestelde hervorming zal echter leiden tot sterke loopbaanonderbrekingen.

3. Om het omslagstelsel te verstevigen, zijn er oplossingen.

In plaats van opeenvolgende hervormingen te vermenigvuldigen en de pensioenuitgaven te verlagen, om het omslagstelsel op middellange termijn houdbaar te maken, focus op inkomsten die afhankelijk zijn van het creëren van banen op Franse bodem en het geboortecijfer:

Alleen een beleid dat aanmoedigt om in Frankrijk te produceren en onze industrieën te verplaatsen, zal het mogelijk maken het werkloosheidspercentage te verlagen tot 5%, wat tien miljard extra inkomsten voor de pensioenfondsen zou betekenen.
Maak opnieuw verbinding met een echt gezinsbeleid, door de bezuinigingen terug te draaien waartoe François Hollande en Emmanuel Macron hebben besloten, waardoor het geboortecijfer zou kunnen stijgen en de actieve-inactieve ratio voor de komende decennia behouden zou blijven.

Alleen een referendum, het resultaat van een massale volksmobilisatie die verder gaat dan politieke verdeeldheid, kan het mogelijk maken de regering te blokkeren zonder het land te blokkeren.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: pensioenhervorming




par Christophe » 25/01/23, 13:49

Demonstratie, referendum, gedeeltelijke stakingen... Sorry Remundo, het is tijdverspilling met een regering die haar mensen zo minacht als die van Macron! :onheil: :onheil: :onheil:

Aan de andere kant kan de algemene olieblokkade werken ... het zou het effect hebben van een staking die aan iedereen wordt opgelegd! 8) 8) 8) 8) Een paar maanden geleden hadden we al een voorproefje...

Hier, meer dan 12 jaar geleden, schreef ik (we waren er al Remundo):

Hervorming van de pensioenen: sterker olie vakbonden?

Herlees ook: samenleving-en-filosofie/pensioen-op-wat-leeftijd-t9755.html
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: pensioenhervorming




par Christophe » 25/01/23, 13:52

Anders heb ik tijdens de gezondheidspas enkele suggesties gedaan voor een vreselijke asociale burger worden om maatschappelijk ongenoegen op verschillende concrete manieren te uiten (naar mijn mening effectief):

preventie van gezondheidsvervuiling / actieve-weerstand-tegen-de-vaccin-pas-in-france-credit-social-santé-discrimination-et-segregation-t17084.html
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16180
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: pensioenhervorming




par Remundo » 25/01/23, 13:58

Ik zeg blokkeer de regering, maar niet het land.

Je moet de legalistische procedure proberen.

Lukt het niet, dan gaan we natuurlijk in algemene staking.

En de armoede zal weer stijgen.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: pensioenhervorming




par Christophe » 25/01/23, 14:06

Verarm het Franse volk, op alle niveaus (vooral cultureel: society-and-philosophy/le-puy-du-fourbe-overcome-or-die-cultural-racism-woke-to-its-paroxysm-t17409.html ) is de hansworst 1e zaak...

Dit om:

a) Africanize Europe (economische strijd met de VS)
b) Nog strenger beleid opleggen (democratieën) onder dekmantel van maatschappelijke malaise (met name onveiligheid, zie a))
c) Leid tot meer populatiecontrole, of het nu gaat om menselijke of AI.

Voor... uiteindelijk:

d) ...VERRASSING!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten