Man, dit suïcidale dier

filosofische debatten en bedrijven.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 20/10/12, 22:52

Obamot, in je voorlaatste post, zo beknopt als je wilt, maar toch duidelijk en beknopt Beeld, Je schrijft:
Op dit punt kan ik het eindelijk zeggen: het zou liever zijn dat 80% van de dingen fout gaat en 20% de rest steunt...

Dit is een interessant punt, waar ik al commentaar op heb gegeven: er is een fundamentele negatieve tendens en een minderheidstendens die probeert te reageren in oppositie tegen deze negativiteit, daarbij zijn deze weerstanden tegelijkertijd de voorwaarde voor voortzetting van negativiteit , omdat totale negativiteit niet te verdragen zou zijn.

Er is hier een paradox die ziet in de strijd tegen een fenomeen, de versterking van het laatste... Nog iets dat moeilijk te "verteren" is!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Opnieuw:




par Diabolorent » 06/07/18, 11:03

Ahmed schreef:Lejustemilieu je schrijft:
...de machthebbers vermoorden ons...

Met het risico uw denken aanzienlijk te verdraaien, zou ik zeggen dat door ons te beroven van onze macht die ze ons hebben overtuigd om terug in hun handen te leggen, ze ons als autonome wezens onderdrukken en ons reduceren tot een passiviteit vol consequenties.


Excuseer me, maar over welke machthebbers heb je het?
Zeg toch niet dat je het over politici hebt!

Geld heeft lang voorrang gehad op politiek, het staat boven alle macht en alle wetten. Laten we dus alstublieft de zaken weer op hun plaats zetten: de macht (die we zeker aan onze politici hadden toevertrouwd) is van eigenaar veranderd en dit is geen maatschappelijke drift, maar het zeer precieze doel dat de monetaire oligarchie wilde bereiken.

Daarvoor was alles gepland. De creatie van Europa is een schrijnend voorbeeld: kijk er vandaag naar. Wat gaat goed in dit Europa? Toegang tot werk? Gelijkwaardigheid? hartelijk begrip tussen volkeren? Uniformiteit van wetten? De bundeling van strijdkrachten? Gemeenschappelijk beleid (landbouw, energie, maatschappelijk, ecologisch, enz.)?

Niets van dat! Alleen de financiële wereld trekt zich terug en het is duidelijk het enige Europa dat het wilde en dat het kreeg!

Wat betreft het Europa waarnaar we streefden (eindelijk, na het negeren van de uitslag van het Franse referendum, moet het onthouden worden), het heeft nooit bestaan ​​behalve in de dromen van groei en verbetering van de levensomstandigheden die we hebben als spiegels van onze dierbare gekozen functionarissen, marionetten onderworpen aan almachtige financiën.

Landen die niet met elkaar overweg kunnen, die elkaar niet begrijpen, die niet hetzelfde niveau van "evolutie", dezelfde gewoonten, dezelfde wetten, dezelfde technologische of humanitaire vooruitgang hebben... we haastten ons om zo'n lappendeken te ontwikkelen met welk doel uiteindelijk!
De mens? : Lol: : Lol: : Lol: of om beter te regeren over een steeds meer verdeeld Europa met de ultieme druk, de ondergang van het land dat eruit wil :schok:

Ons Europa staat op het punt van ontploffing en de vraag die gesteld moet worden is: "wie zal profiteren van deze explosie?"
Misschien zou het antwoord hetzelfde zijn als: "wie heeft er geprofiteerd van de oorlogen?"
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De man, dit suïcidale dier




par Ahmed » 06/07/18, 21:52

Ik ben het volkomen met u eens en inderdaad, de politiek is slechts één aspect van het probleem, maar het is het enige waarover we, althans formeel, worden geraadpleegd (om achteraf beter niet gehoord te worden).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De man, dit suïcidale dier




par chatelot16 » 06/07/18, 23:18

zelfmoord is een brutale en radicale manier om iemands verhaal te beëindigen

de evolutie van de samenleving die je bekritiseert is dommer ... stom om zijn voeten op te eten ... catoblepas die zo dom was dat het even duurde voordat hij zijn fout begreep toen hij een been at

als de samenleving die we bekritiseren zelfmoord zou hebben gepleegd, zouden we heel blij zijn er vanaf te zijn ... helaas eet de samenleving die ik bekritiseer ons op zoals een catoblepas zijn voeten opeet
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De man, dit suïcidale dier




par Janic » 07/07/18, 07:34

Ik ben het volkomen met u eens en inderdaad, de politiek is slechts één aspect van het probleem, maar het is het enige waarover we, althans formeel, worden geraadpleegd (om achteraf beter niet gehoord te worden).
Door individuen de illusie te geven dat er rekening met ze wordt gehouden, kunnen we ze het beste manipuleren, dit is het typische geval van reclame. en hoe groter het touw, hoe meer individuen erin verstrikt raken (of blijven hangen :D ) terwijl je gelooft dat dit een weloverwogen keuze is en zoals de smyley hiernaast buigt voor de sterkste ... die automatisch gelijk heeft ... aangezien hij de dominante is!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De man, dit suïcidale dier




par Ahmed » 07/07/18, 09:12

Als gezelschapssoort zijn we geprogrammeerd om gemeenschappelijk gedrag aan te nemen door imitatie, wat commerciële propaganda (en anderen!) volledig hebben begrepen. De ontwikkeling van de menswetenschappen heeft zich logischerwijze tegen haar subject/object gekeerd... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De man, dit suïcidale dier




par Janic » 07/07/18, 11:19

Als gezelschapssoort zijn we geprogrammeerd om gemeenschappelijk gedrag aan te nemen door imitatie, wat commerciële propaganda (en anderen!) volledig hebben begrepen. De ontwikkeling van de menswetenschappen heeft zich logischerwijs tegen haar subject/object gekeerd

: Cry: : Cry: : Cry:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 176 gasten