Lacunes in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden

filosofische debatten en bedrijven.
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par n.Chr. 44 » 11/07/23, 09:56

Christophe schreef:
Pap Ndiaye wil Franse fouten in de kopieën van het baccalaureaat bestraffen, Goed of slecht idee?


In welke beproevingen? Die van alleen Frans?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Christophe » 11/07/23, 11:13

Ik wist dat het onderwijs in Frankrijk erg laag was gezakt...

Maar niet in deze mate... :schok: :schok: :schok:

Natuurlijk is het geen goed idee: het zal de "engeltjes" nog steeds schuldig laten voelen en verpletteren...

Hier hebben we nieuws over een echte kleine engel? Emily?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Macro » 11/07/23, 11:35

Ja...Zijn familieleden sloegen hem dood en lieten zijn lichaam verdwijnen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Remundo » 05/09/23, 21:21

en badaboum, het verbaast je gedurende 20 minuten.

1 x
Beeld
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Janic » 06/09/23, 07:55

Ach, leraren die denken dat ze leraren zijn.
Universiteiten zijn uitgevonden door religies om leraren voort te brengen in ‘intellectuele’ en sociale conditionering, en dit werd overgenomen door een antireligieuze samenleving, maar zonder iets aan de inhoud te veranderen, maar alleen aan de vorm.
Al het lesgeven is hersenspoeling omdat maar weinig “meesters” (sic) de onderwerpen die zij onderwijzen echt kennen (hun leven zou niet genoeg zijn) en daarom zijn zij voor het grootste deel slechts herhalingen van wat zij weten.
Deze leraar (re-sic) ontkomt er niet aan, ook al is ze oprecht in haar overtuigingen, die slechts overtuigingen zijn, geboren uit hun conditionering.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Christophe » 12/11/23, 13:13

Spellingshervorming:

Fonetiek.jpg
Phonetique.jpg (52.72 KB) 817 keer bekeken


(Misschien al gepost, ik weet niet waar...)
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Christophe » 22/01/24, 01:10

Mediteren !!

"Er is iets angstaanjagends aan de hand. Een vriend, een hoogleraar rechten in het hoger onderwijs, vertelde me over zijn ontsteltenis over de cognitieve ineenstorting van eerstejaarsstudenten. Examenvragen, die begrijpelijk leken voor onze generatie geboren tussen 1960 en 1980, worden simpelweg niet begrepen door hedendaagse studenten.
Ze ontvangen de stof, kunnen het misschien uit het hoofd leren, maar begrijpen het niet, omdat ze niet weten hoe ze de concepten moeten verwoorden om ze in echte gevallen toe te passen. Het is alsof ze het alfabet van een fonetische taal bestudeerden, maar er vervolgens niet in slaagden de letters zo te ordenen dat ze woorden vormden. En hoe zit het met vervoeging of syntaxis! Hij haalt ook interpunctie aan: “Zeldzame leerlingen weten wanneer ze de komma of de dubbele punt moeten gebruiken. Het is verschrikkelijk! Als ik ze laat zien hoe een zin de betekenis volledig verandert, met of zonder komma, moet ik de basisprincipes van de basisschool aan ze uitleggen, en pas na enkele minuten begrijpen ze beide betekenissen.
“Wij eten kinderen!”
"We zijn aan het eten, kinderen!"
‘Als ik haar vanaf het terras had gezien.’
“Ja, ik zag haar vanaf het terras.”
We zitten niet op een vakschool om tieners te leren naaien die de school hebben verlaten, we zitten op een rechtenstudie met teksten die relatief vol zitten met syntaxis en die contextuele maar ook juridische interpretatie vereisen!
Het onderwijzend personeel is bezorgd over deze geleidelijke ineenstorting die de afgelopen tien tot vijftien jaar is waargenomen. We kunnen geen graad in de rechten toekennen aan mensen die niet in staat zijn de redenering samen te vatten, te begrijpen en te ontwikkelen. Stel je juristen of juristen voor die de taal of juridische subtiliteiten niet beheersen. Dit doet me denken aan deze recente anekdote van een bedrijfsleider die een briljant persoon van een business school (drie jaar studie) had aangenomen. De jonge rekruut wist niet hoe hij een percentage moest berekenen voor een financiële schatting.
In 2021 slaagden aan de faculteit psychologie van de UCLouvain van de 645 studenten die zich in het eerste jaar hadden ingeschreven, slechts zes voor alles in de eerste sessie. Studenten klaagden onder meer omdat de cursussen gegeven werden door mensen ouder dan 40/50 jaar. Hierop antwoordde ik: “Het was hetzelfde toen we in jouw plaats waren, we waren ook twintig jaar oud en onze leraren waren veel ouder.”
Er gebeurt iets angstaanjagends, en ik denk dat we zonder een grote revolutie – filosofisch, cultureel, sociaal – op weg zijn naar een samenleving van passieve consumenten, geleid door een elite. De beroemde “generatie idioten” (Olivier Aron)
3 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Remundo » 22/01/24, 09:10

en in de wetenschap is het vergelijkbaar.

We komen cum laude uit de baccalaureaat-karren, die niet weten hoe ze een kruisproduct moeten omkeren, de ordes van grootte niet kennen en wiskundig nauwelijks het 1e S-niveau van 20 jaar geleden hebben: in feite kennen ze nauwelijks vectoren , ken geen differentiaalvergelijkingen en beheers geen complexe getallen of afleidingen/integraties. In de meetkunde is het nog erger: ze blijven steken op Pythagoras en Thales en hebben bijna geen concept van trigonometrie.

Nog fundamenteler: het in evenwicht brengen van een chemische reactie: de overgrote meerderheid kan het niet. De proefpersonen geven de vergelijking direct en bij voorkeur met coëfficiënten van 1 op 1, anders zal 3/4 van de kandidaten zich wentelen in de berekeningen van de hoeveelheden chemische stoffen en de cijfers moeten bijstellen (of zelfs de test moeten annuleren om er nog een kinderachtige van te maken). ).

Nu tellen de cijfers mee bij de permanente evaluatie en vormen ze de BAC-beoordeling. Het is dus impliciet verboden om gemiddeld minder dan 10 aan een klas te geven, en “in de praktijk” wordt zelfs minstens 12/20 verwacht.
2 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Christophe » 22/01/24, 10:26

Het zijn niet alleen de lesmethoden die verantwoordelijk zijn voor dit gebrek aan instructie... er is ook het feit dat we ons moeten aanpassen (van onderaf) naar hersenen die sinds de geboorte minder goed (moeten) functioneren...bij gebrek aan genetica, nieuwe onderwijsmethoden van idiote psychologen uit de jaren 2000 en technologie: gebrek aan kennis en moed van deze generatie idioten, vooral vanwege het gemak van internet en een steeds dommer wordende samenleving

Nou ja, als we naar de Marseillais of Hannouniania kijken, leren we minder dan wanneer we een reportage over Planète of Arte bekijken of wanneer we Pour la Science lezen... of zelfs Science et Avenir...

En waarom zou je dan iets onthouden dat je binnen een paar seconden vindt (of niet...) met iets dat je 24 uur per dag in je zak hebt?

Maar maak je geen zorgen, Hatal en Macaron gaan het niveau weer verhogen... met stomme rails... en stomme en nutteloze educatieve circulaires (je weet wel dat Remundo neem ik aan...)...Hell ja, dat hebben we om hun bullshit jobers van “ambtenaren-directeuren en managers” aan het werk te zetten (ook nutteloos...)...

Omdat je begrijpt dat het niet de schuld van de kleine engelen kan zijn als ze grote idioten zijn (worden)... en nog minder van de samenleving die nooit mea culpa maakt!
3 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Remundo » 22/01/24, 11:51

‘genetica’ heeft weinig te maken met de intellectuele schipbreuk van de Fransen.

Het lijken meer op twee krachtlijnen die al tientallen jaren verankerd zijn:
* sinds de jaren 1980: wat ik noem "pedemagogie", namelijk pseudo-onderwijswetenschappen en de demagogie van cijfers die daarmee gepaard gaat
* sinds de jaren 2000: de opkomst van het internet, waar onze zelfde "pedagogische ingenieurs" ons duidelijk uitlegden dat het nutteloos was om kennis vast te stellen, omdat we het alleen maar op Wikipedia moesten lezen als we het nodig hadden!

Dezelfde doodgravers van onze jonge hersenen beweren dat de cijfers traumatisch zijn (uiteraard evalueerden ze doelstellingen die de leerlingen niet langer willen/kunnen verwerven), vakkundig vervangen door de evaluatie van vage ‘vaardigheden’ die rookloos worden omgezet in goede numerieke cijfers.

De resultaten zijn dramatisch: tientallen generaties zijn opgeofferd, maar met tonnen onderscheidingen in het baccalaureaat, en paradoxaal genoeg die hun moedertaal slecht beheersen, weinig wetenschappelijke begrippen en goed gearticuleerde redeneringen hebben, en die de leegte van hun geest compenseren door "gogoliseren" op internet, of eigenlijk slenteren in sociale netwerken en uitzendingen op laag niveau.

De laatste genadeslag zijn de ‘kunstmatige intelligenties’ op de ‘gpt-chat’-wijze die het doodvonnis voor het menselijk denken ondertekenen. Er bleef, zelfs bij slecht rekenen en jammerlijk schrijven, nog steeds persoonlijk nadenken over en de weinige inspanning die dit vergt aan introspectie, logica en, indien nodig, het raadplegen van gegevens.

Chatgpt doet dit nu allemaal voor u. Kunstmatige intelligentie is rijk aan natuurlijke domheid en vervangt geleidelijk het persoonlijke denken, het is eng.
2 x
Beeld

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten