Frankrijk, een democratie?

filosofische debatten en bedrijven.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 09/06/10, 12:01

De titel zou veranderd moeten worden, democratie is niet alleen voor jacht of tegen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 09/06/10, 12:48

Het is geen titelprobleem, het is een probleem om het onderwerp te begrijpen.
De jacht is hier slechts een voorbeeld om het gebrek aan democratie van ons systeem te illustreren en niet het onderwerp van het debat.
Maar niemand lijkt het probleem te begrijpen dat ik aan de orde wilde stellen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 09/06/10, 14:33

jagen met honden is slechts een voorbeeld

73% tegen

nou, hier zeg ik niet dat we een referendum moeten houden, we moeten niet pushen, maar hé, begin het debat in de senaat, het is een minimum :onheil:

C Boutin met zijn missie die nutteloos is voor 9500€ per maand
het zijn zoveel rechte passen die onze republiek tot een republiek van vriendjespolitiek maken en ik zie niet in hoe dat ons zal helpen het land te verheffen

dus ja, democratie gaat niet alleen over jagen met honden, maar het is een goed voorbeeld van wat er mis is met onze instellingen
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 09/06/10, 14:42

hallo

Forhorse schreef:Maar niemand lijkt het probleem te begrijpen dat ik aan de orde wilde stellen.

nou ja, ze komen wel voorbij, wat wil je, we kunnen er niet veel aan doen...

tenzij ik de mogelijkheid heb om off-topic berichten te censureren, zie ik niet hoe ik ervoor kan zorgen dat er geen afwijking is...

Zie het topic dat ik nog niet zo lang geleden heb gemaakt: meta-fysiek platform .... ook hij wijkt nogal af en toch had ik in het eerste bericht geen voorbeeld gegeven, alleen een aanbeveling

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 09/06/10, 20:48

Napo dwerg schreef:jagen met honden is slechts een voorbeeld

73% tegen

nou, hier zeg ik niet dat we een referendum moeten houden, we moeten niet pushen, maar hé, begin het debat in de senaat, het is een minimum :onheil:



Ah, hier is iemand die begreep wat ik als probleem wilde aankaarten.

Achteraf gaan we natuurlijk niet voor van alles en nog wat een referendum lanceren, maar in een land waar mensen via internet belasting kunnen aangeven en betalen, zou de overheid een site kunnen opzetten waarop elke burger die dat wil zijn mening geven over elke factuur. Naderhand heeft het misschien geen invloed op onze parlementariërs, maar het zou hen in staat stellen beslissingen te nemen terwijl ze wat minder losgekoppeld zijn van de realiteit van het land.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/06/10, 23:39

De verschillende regeringen hebben al geleerd om de peilingen te tweaken, zodat uw internet "referendum" kan werken, het moet worden afgeschermd, gevrijwaard van de belangen van macht en privé.... Moeilijk werk !!!! vooral dat als ze een tegenmacht voelen, ze er alles aan zullen doen om die in de kiem te smoren...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 10/06/10, 00:07

De president praat over alles en overal. Het is een van de "cracy woorden".
De woorden worden niet gevolgd door gevolgen, of toepassingsbesluiten heffen of verminderen de gevolgen van de gestemde wetten.
Verberg ten slotte in de wetten "ruiters" andere namen voor Trojaanse paarden die niets met de wet te maken hebben, maar toestaan ​​om een ​​verworven of gênant recht te vernietigen.

Eindelijk een ruiter in een wettekst die het iedereen mogelijk maakt om, zonder beroep te hebben gedaan op plaatsing of andere plaatsing, zorg te dragen voor de plaatsing van werklozen...

De lokale pompbediende zou bijvoorbeeld een bedrijf kunnen opzetten, een micro-onderneming, om werklozen te plaatsen, en dat met winstoogmerk.

Vaarwel gelijke behandeling.

Herinnering aan het motto van Frankrijk aan het begin van de Republiek:

Vrijheid, gelijkheid, broederschap of dood.

Dit motto is ingekort, alleen de eerste 3 woorden blijven behouden.

Ze communiceren meer over de zweren en tegenslagen van anderen om ons te stressen, ons in stand te houden en ons onze eigen moeilijkheden te laten vergeten.

Het is de "cracy van het kwaad"
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 10/06/10, 09:30

De Franse Revolutie, een leuke grap!
Het is slechts de machtsovername van de edelen door de bourgeoisie.

En deze bourgeois lieten de mensen ervoor betalen
Door rustdagen af ​​te schaffen en mensen meer dan slaven te laten werken in gevangenisachtige omstandigheden

We hebben het goed druk op school.

Het is duidelijk dat we er 2 eeuwen later nog steeds veel plezier aan beleven

lezen
Het recht op luiheid door Paul Lafargue
Als hij op weg is om zijn ideale samenleving te bereiken, zegt hij in ieder geval vol waarheden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/06/10, 09:44

Forhouse zei:

zeker is dat we niet voor van alles en nog wat een referendum gaan lanceren, maar in een land waar mensen via internet belasting kunnen aangeven en betalen zou de overheid een site kunnen opzetten waar elke burger die dat wil zijn mening kan uiten zijn mening over elke factuur. Naderhand heeft het misschien geen invloed op onze parlementariërs, maar het zou hen in staat stellen beslissingen te nemen terwijl ze wat minder losgekoppeld zijn van de realiteit van het land.


het is relatief eenvoudig (een goede dag werk, misschien twee) om alle e-mailadressen van parlementariërs te verzamelen. Zelf heb ik die van 3/4 van de Belgische parlementariërs en partijvoorzitters.

Helaas:

parlementariërs gehoorzamen hun partij: hun positie (parlementaire vrijwaring) hangt ervan af.
De parlementariërs zijn zeker allemaal gebombardeerd met e-mails voor de Hadopi-wet, het kan ze blijkbaar niet schelen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 10/06/10, 09:52

hallo
voor een echte democratie zou lobbyen al verboden moeten zijn.
die invloedsgroepen die hun kabinetten aan de voet van parlementen hebben, verdedigen alleen degenen die genoeg geld hebben om ze in dienst te nemen.
en corrupte of luie politici praten alleen met hen en niet met de mensen.
de meeste teksten die aan parlementariërs worden verstrekt, zijn geschreven door lobbyisten. :frons:

Europa heeft veel parlementariërs maar ook lobby's.
zij zijn de echte "schaduw" leiders...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten