Het bedienen van een rechte buis met een ballast lampéco ..

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 15/10/12, 17:55

dedeleco schreef:zag zijn minachting voor oud wetenschappelijk werk, dat hij beschrijft met het woord wartaal !!
Het is geen minachting voor wetenschappelijk werk om erop te wijzen dat een zin als:
dedeleco schreef:De limiet is de mogelijke UV- en X-stralen; maar dan met een veel betere uitvoering, die doodt, zie patenten bij 1900 op dit soort lampen, X-stralen, krachtig, maar dodelijk !!.
is niet erg begrijpelijk ...

Dede, als je eenvoudiger zinnen gebruikt, kan er minder onbegrip zijn. :D
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/10/12, 19:42

Oké, dat het compact is, maar niet wartaal, alleen maar om te onthouden dat de technische geschiedenis voorbij is gegaan, goed om te weten, met de dwaasheden zonder aarzeling doorgebracht op de eerste fluo-lampen HT, zonder te controleren of ze doden, zoals bij de GGO, en nog steeds de huidige chemische junk, ingeslikt, zelfs neurotoxische ontsmettingsmiddelen, op onze huiden en tegels !!
Het is nog steeds een ultra compacte tekst.

anderszins volledige technische info over deze zelfoscillatoren met "ballast" voeding:
Zelfoscillerend 25W CFL-lampcircuit:
http://www.nxp.com/documents/applicatio ... N00048.pdf

Ze laten zien dat het nodig is om de schakeling aan te passen, met name de serieinductantie, aan de weerstand van de lamp in bedrijf en aan zijn vermogen, die een beetje kan worden veranderd;


http://www.nxp.com/documents/applicatio ... PPCHP8.pdf


In de machine plaatsen Vialle die alle energie te veel vrijgeeft !!

Ook te wijzigen om een ​​windturbine controller omzetter te maken !!!

Het is een prachtige verspilling die alle componenten van deze alim bij elke dode lamp worden gegooid.

Er is iets te knutselen voor gratis montages!
Zelfs anti-zwijnen hek voer !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 15/10/12, 22:28

dedeleco schreef:Zelfs anti-zwijnen hek voer !!


het werkt ook voor sociale gevallen die rotten forum ?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/10/12, 22:37

Om een ​​paardentand te hebben, moest Forhorse een elektrisch hek veroorloven door erop te pissen?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 16/10/12, 07:18

Deze arme Dede maakt nog steeds een grapje !!!
:onheil:


Het vergelijken van fluo's met röntgenstralen grenst aan pure waanzin! :schok:


De hoogfrequente voedingen hebben ook condensatoren die zelfs in AC soepel zijn, maar omdat hij alles weet over elektronica en frequentiegeneratoren is het niet nodig hem eraan te herinneren! : Mrgreen:

Altijd dezelfde negativiteit als voorheen zonder enig bewijs van de prestaties!

Wanneer zal de volgende vakantie ??? 8)
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/10/12, 12:47

Alain G kent niet de originele geschiedenis van de allereerste fluorescentielampen die ik me herinnerde, begrijpt en veracht, leest de geschiedenis niet, en bevestigt alles, in plaats van te leren, de realiteit dat hij kon leren in boeken, voor het internet, zoals ik !!!!

Ik kan er niets aan doen als er meer dan 110-jaren zijn, hebben we met goede efficiëntie fluorescentielampen gemaakt op basis van röntgenstralen, die mensen vermoorden, werden heel erg snel opgegeven !!!

Dit is een mooi voorbeeld van het gebruik van technologie, zonder schaamte, zonder te controleren, zoals nog steeds, op een armada van chemicaliën, GGO's, verschillende manipulaties, dezelfde financiële, in strijd met de risico's voor de mensheid en voor bijen, zolang het niet groot en zichtbaar is.

Het is symptomatisch dat, geconfronteerd met deze enorme realiteiten, velen, zoals Alain G, weigeren dit toe te geven.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 16/10/12, 13:33

Ben je al snel klaar met lesgeven?
:onheil:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 16/10/12, 15:02

Dedeleco schreef:Alain G kent niet de originele geschiedenis van de allereerste fluorescentielampen die ik me herinnerde, begrijpt en veracht, leest de geschiedenis niet, en bevestigt alles, in plaats van te leren, de realiteit dat hij kon leren in boeken, voor het internet, zoals ik !!!!

- Stop met 'naar jezelf kijken in de navel', Dedeleco! Het is niet alleen jij die voor het internet in boeken heeft geleerd!
- Er was een tijd dat ik naar een oud wetenschappelijk boek "Lessons of things" keek, waar geschreven staat dat een liter CO2 2 gram weegt, terwijl lucht 1,3 gram weegt:
Kooldioxide (koolzuur) CO2 Atomaire massa 44 Dichtheid 1,53 (ten opzichte van lucht, aangeduid met 1) ! Ondanks de winden die het in de atmosfeer verspreiden, is het noodzakelijk dat de planten het "verteren" door suikers te produceren die nodig zijn voor hun groei! Inderdaad : CO2 wordt verkocht als een supplement voor plantengroei in tuincentra (wat zou kunnen betekenen dat er niet genoeg in de atmosfeer is !?) !!!
- Ook elektriciteit, leerde ik in boeken omdat er geen internet was toen ik elektriciteitscursussen volgde, met de wetten van Ohm, Ampère, Pouillet, wet van de knooppunten, enz ... Eenfasestroom, driefasige faseverschuiving in spoelen en condensatoren, RLC-circuits ...
- Maar in tegenstelling tot u, onderzoek ik zonder "op mijn toetsenbord te springen" om kritiek te leveren! En als een andere spreker me iets heeft geleerd, zeg ik het hem!
- @ +!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 16/10/12, 15:27

Hallo RVP!


Ik vind het nuttig onderwerp dat u bent begonnen en het zal waarschijnlijk nuttig zijn voor de niet-ingewijden, maar helaas is de oude pessimist alarmerende kwam tot zijn neus steken als hij te vaak het afslachten van informatie door uit / constant topic!

Ik zeg gefeliciteerd met je betrokkenheid op de site.

Ga zo door met het goede werk en welkom bij Econology!
: Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/10/12, 15:33

Okay.
Lees ten minste het volledige onderwerp volledige technische info over deze zelfoscillatoren met "ballast" voeding:
Zelfoscillerend 25W CFL-lampcircuit:
http://www.nxp.com/documents/applicatio ... N00048.pdf

Ze tonen aan dat het nodig is om de schakeling aan te passen, met name de serieinductantie voor de weerstand van de lamp in bedrijf en voor zijn vermogen, die een beetje kan worden veranderd:

http://www.nxp.com/documents/applicatio ... PPCHP8.pdf

Het is een prachtige verspilling die alle componenten van deze alim bij elke dode lamp worden gegooid.

Er is iets om te tinker voor gratis montages eenvoudig!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten