Photovoltaic Resistive Cost Effective

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par Forhorse » 05/03/18, 21:53

PVresistive, uw berekening van de winstgevendheid van een CESI is coherent. Voor mijn installatie geven de simulaties winstgevendheid na 13 jaar... dus in de groottes die door uw berekening worden gegeven.

Maar hoe zit het nu met uw systeem?
Hoeveel bedraagt ​​de investering? wat is de hoeveelheid energie die daadwerkelijk wordt teruggewonnen? en plotseling na hoeveel tijd wordt het systeem winstgevend?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par Forhorse » 05/03/18, 21:57

lilian07 schreef:Voor mij is er niet al te veel financiële twijfel in zelfbouw en we doen het goed op dit gebied.

Ik spreek voor mijn deel van het bouwen van een systeem van ongeveer 400 euro dat in staat is om voor te verwarmen tot 30% van het verbruik in de winter en 100% in de zomer (6 m2) voor 4 personen.


U zult ons iets beter moeten uitleggen hoe u zich voorstelt dat uw systeem werkt. Want daar verklaren je dwarsdoorsnede-cumulusweergaven niets...
Hoe is de circulatie tussen de epdm-sensor en de cumulus?
Wat voorkomt in de winter dat het water in de aansluitingen bevriest en de werking van het systeem tot de dooi blokkeert? (ervan uitgaande dat de sensor echt bestand is tegen bevriezing, wat slechts een gok is...)
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par lilian07 » 06/03/18, 15:07

cumulus.jpg
cumulus.jpg (59.15 KiB) 2952 keer bekeken


Je hebt een wisselaar nodig als je bevriezing wilt voorkomen. EPDM wordt gebruikt voor platte waterdichte daken, is dus vorstbestendig en wordt al 30 jaar door Firestone gegeven. Bij tafelkleed op zonne-energie is het probleem de verbindingen die flexibel moeten zijn, anders kan het opblazen. De EPDM-plaat zal, zelfs als deze vol water zit, bestand zijn tegen uitrekken.
In dit geval leggen we de tafellakens op de grond en kunnen we dus makkelijker een polycarbonaat afdekking (+10 euro/m2) voorzien die in de winter beter zal verwarmen.

Ik denk ook dat het mogelijk is om de aankomst van koud water direct aan de onderkant van het tafelkleed te zetten met een T om de wisselaar in de eerste cumulus te vermijden en een T bij de uitgang van de eerste cumulus om lauw water aan te trekken. Dit diagram vereenvoudigt het knutselen maximaal omdat er geen wijziging van cumulus meer is. Bevriezingsprobleem dat kan worden vermeden met een magneetklepregeling en temperatuursensor (voordeel dat we de temperatuur van de sensor in realtime hebben) of om alles in flexibiliteit te voorzien, maar bij grote bevriezingen????
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par izentrop » 06/03/18, 15:27

Hallo, EPDM is in principe voor zwembaden. Heb je ze in een glazen doos gedaan?
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par lilian07 » 06/03/18, 16:35

Het is inderdaad eerder voor gebruik in de zomer omdat de nominale werking (hoger dan een thermisch paneel) geschikt is voor temperatuurstijgingen van 15 tot 20 graden. Daarom te verkiezen voor zwembaden. 15 graden buiten kan 30/35 water geven met opbrengsten van 80%. Met een polycarbonaat in een frame bereiken we hogere deltaT's tot 50 .... maar dit gaat ten koste van de efficiëntie en pas op voor het smelten van de sensor in de zomer in het geval van niet-circulatie van water (in thermosifon beperkt dit maar het is niet genoeg met 100l buffer en 6m2 paneel)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par Forhorse » 06/03/18, 19:53

Dus je stelt je een thermosifon-operatie voor... Als je kunt, is dat zeker de beste oplossing, maar het is een GROTE beperking. Een thermosifonsysteem kun je nergens installeren en de thermosifon is wispelturig, er zijn genoeg regels die je moet volgen om het te laten werken.

Geen warmtewisselaar of spoel in de cumulus? daarom circulatie van water uit het netwerk in de zonnecollector... mag niet leven in een gebied met hard water, anders werkt het systeem jarenlang niet!
In het geval van bevriezing, zelfs met flexibele verbindingen die bestand zijn tegen deze omstandigheden, zal het water in de verbindingen de circulatie blokkeren tot de terugkeer van positieve temperaturen, want zelfs als de dooisensor, zegt het echt niet dat de verbindingen ook in staat zullen zijn ontdooien (vooral de sensoringang)

het kan (goed) werken in de zomer (ik had een sluitende ervaring met een zelfgemaakte PE-sensor) en kan in het tussenseizoen met een transparante hoes en isolatie. Maar in de winter geloof ik het echt niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par chatelot16 » 06/03/18, 20:14

het zou handig zijn om een ​​ander topic te openen over thermische zonne-oplossingen ... en vooral te vertellen waar u uw epdm-tafelkleed koopt

maar de zonnecollector zonder glas wordt alleen gebruikt als de buitentemperatuur niet te laag is, dus voor zwembadverwarming

fotovoltaïek werkt heel goed als het koud is, en zelfs beter dan als het warm is!

een fotovoltaïek om een ​​waterverwarmer van stroom te voorzien zal daarom goed werken in de winter wanneer het het nuttigst is ... directe zonneverwarming werkt veel beter in de zomer ... wanneer het niet nodig is!

wat kan worden vergeleken met fotovoltaïsche energie is vacuümbuis zonneverwarming, goede prestaties als het koud is... maar dat is discutabel... de elektrische draden zijn gemakkelijker te passeren dan de leidingen... de elektrische draden bevriezen niet

het is gemakkelijk om prestatievergelijkingen te maken, het is alleen technisch... maar er staat geen meter op de zon, dus het zijn niet de prestaties die de winstgevendheid bepalen! het is vooral de prijs van realisatie ... en het kwantificeren van de prijs van realisatie is erg ingewikkeld, afhankelijk van het geval ... afhankelijk van of het een persoonlijke realisatie is of door professionals
1 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par lilian07 » 06/03/18, 20:15

Ja, want als je kijkt naar de metingen die in de echte situatie zijn gedaan, kun je zien dat de sensor problemen heeft als hij buiten 0 is, hij produceert niets voor 40°, maar hij zal wel produceren voor 20°.

Solar_collector_example_yield.png
Solar_sensor_example_performance.png (158.34 KiB) 2902 keer bekeken


Als we een polycarbonaat toevoegen, winnen we als het koud is en hebben we bijna 200W voor een zonneschijn van 800W.
Het is waar dat bij de thermosifon de balans complex is, alles wordt gespeeld op de opstelling van de elementen. Met tafelkleden is het eenvoudiger en bovendien zijn de pijpen erg groot wat de thermosifon begunstigt.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par lilian07 » 06/03/18, 22:02

Ik ben het er niet echt mee eens, we hebben zowel in de winter als in de zomer warm water nodig, bovendien plaats ik mezelf in lage temperaturen waar de zonneplaten zeer effectief zijn, zelfs meer dan welke andere zonnecollector dan ook, c is gewoon de beste die je kunt bereiken 90% als de Delta T rond de 5° is en 80% bij 10° Delta met de buitenkant.
Ik vind dat het heel correct is om het water te willen voorverwarmen tot 20, 25° om uiteindelijk maar 10° extra nodig te hebben voor correct gebruik. Kijk nog eens naar (mijn metingen) de productie van warmte wanneer het 10° is en we willen 40° bereiken (200W) we kunnen direct door extrapolatie zeggen dat als het buiten 0° is we probleemloos water kunnen produceren bij 30° (bij 200W/m²). Als we een polycarbonaat (10 euro) of een isolerende film voor serre (2 euro) aanbrengen, bereiken we 324 W/m² (Dt van 30°).

Hier is een prijs van 28 euro/m2
https://www.ebay.fr/itm/Solar-Panel-Swi ... 0005.m1851

Dan eentje aan 30 euro.
http://www.ebay.fr/itm/SOLAR-systeme-ch ... LzEsugSZsA

Bovendien is het het goedkoopste en gemakkelijkste systeem om te installeren en te repareren. Je kunt hem zelfs plat tegen een muur zetten want de inval van de zon heeft weinig invloed op de prestaties, wat aan het einde van de dag erg gunstig is.

Dus waarom gebruiken we dit type paneel niet, omdat dit paneel bang is voor warmte (omdat het veel energie vangt), statisch zal dit paneel bij een storing worden vernietigd en dat gebeurt vaak bij thermische zonne-energie.
In de winter presteert hij net zo goed als in de zomer maar met een Dt van 10 tot 20° met Tekst van 0° blijft het water lauw.....

Nou, ik zeg precies dat je met thermische zonne-energie niet bij hoge temperaturen moet werken en dat de aankomsttemperatuur van het netwerk altijd erg laag is en dat het zonde is om deze niet vakkundig te verhogen om hem in de winter de helft van de ingestelde temperatuur te laten reizen en dat alles in het seizoen tegen een prijs van 1 of 2 ct per Kwh....

Wat resistieve PV betreft, deze mag alleen produceren als de consument geen nobele energie nodig heeft.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par lilian07 » 07/03/18, 19:41

Met PV voor deze prijs...moeilijk te bestrijden met thermiek.

https://www.leboncoin.fr/bricolage/1367 ... tm?ca=20_s
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 63-gasten