De kunststof is (niet zo) great!

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/11/10, 18:35

en bak is alsof een huisdier stinkt, maar verbrand het voelt niets, het bevat methaan dat niets aan voelt en goed brandt, het bevat ook H2S dat erg slecht ruikt en ook brandt

Daarom wil! hetzelfde H2S u noemde, die zeer goed wordt gedetecteerd door de neus voor de gevaarlijke drempel enige probleem in het geval van zeer hoge concetration van H2S ca verlamt de olfactorische zenuw en je niet langer het gevoel iets ... de val gebeurt bijvoorbeeld wanneer je gaat te snel in een kuil vol dodelijke H2S ... omdat u niet langer iets te voelen

de CO is een andere geurval, hij is dodelijk en geurloos

maar de geur blijft een goed criterium voor volledige verbranding: wanneer de verbranding goed genoeg is om te laten verdwijnen, ruikt al dat geurtje goed
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 16/11/10, 18:52

Ah ja, ik zou kunnen worden teruggedraaid voor de H2S ...

Voor de rest nog steeds niet mee eens ... je kijkt te veel naar ... je neus.

Wat is de geur van een dioxine? Van een furan? Van een ftalaat? Op het formaldehyde?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/11/10, 19:11

geur van ftalaat: zeer karakteristiek: geur van opblaasbaar materiaal, boot en luchtmatras

Ik heb een digitale voltmeter wordt geleverd met een schokbestendige plastic Soule die dit soort zo sterk en onaangename geur die ik ben ontzet mij (put in een hoek van de uiteindelijke analyse) niet verbrand gevoeld!

formaldehyde, gemakkelijk te herkennen

dioxine? furan? hoe moeilijker het is omdat ik niet de bron van alleen de geur weet het, ik weet dat de geur van verbrand PVC, maar zonder te weten te onderscheiden wat is de chloor, zoutzuur, dioxine furan of zoiets

alleen chloor of alleen zoutzuur, geur die geen PVC verbrandt
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 06/12/10, 20:25

Vanavond op France3 plaatsen we een laag (cellofaanuitsparing):

Kunststoffen: waarschuwing voor giftige stoffen

Vandaag heeft het plastic de leiding: verminderde vruchtbaarheid, genitale misvormingen, vroegtijdige puberteit, kanker, zwaarlijvigheid, gedragsstoornissen en zelfs ontwikkelingsachterstanden bij het kind. In Frankrijk is het gebruik van Bisfenol A bij de vervaardiging van babyflessen sinds juni 2010 verboden. Maar als dit onderdeel gevaarlijk is voor de gezondheid, waarom zou u het verbod dan niet uitbreiden tot alle voedselverpakkingen? Amerikaanse en Canadese studies hebben plastic in de urine van ongeveer 90% van de bevolking gedetecteerd! Er zijn nog geen studies van dit type uitgevoerd in Frankrijk.

De "Exhibit" -teams hebben een laboratoriumtest ondergaan. De resultaten worden tijdens de show onthuld.

Plastic: een bedreiging voor de gezondheid.
Het verborgen gezicht van recycling.
De planeet ziek van plastic.


http://programmes.france3.fr/pieces-a-conviction/

Binnenkort binnenkort in de stream beschikbaar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 06/12/10, 21:39

met het oog op wat er wordt gezegd, zijn we genaaid!
en mijn computer waarop ik elke dag aan het sleutelen ben, moet ook vervuild zijn .....
persoonlijk eet ik veel groenten uit mijn tuin, en ik heb medelijden met degenen die blikjes kopen in metalen blikjes, plastic, ect ...... yoghurt ect ...
nu zal ik proberen mijn producten en drankjes te kiezen. om te proberen giftige verpakkingen te vermelden is een andere kwestie, omdat niet alle zijn geïdentificeerd ...
zorg voor toekomstige generaties en voor jongeren (gelukkig gebruikt Mac Do 'dozen). Voor oude mensen zoals ik, geen probleem, het moet op de een of andere manier worden geëlimineerd, - we wordt beschamend -
kortom, de telethon heeft goede dagen voor zich ...........
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 07/12/10, 16:42

Ja, we zijn slecht, alle schuilplaatsen!

Ik hield vooral niet van bio-gekookte bakproducten in vacuüm plastic ... (koken dat migratie bevordert) :schok: :|

De show is beschikbaar in stream: http://info.francetelevisions.fr/?id-vi ... 0221711_F3
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 08/12/10, 00:44

Verdorie, we gaan allemaal dood aan kanker :onheil:
Gisteren heb ik de eerste minuten van het rapport de 10 bekeken en knipte ik, te bang om boos te worden en de tv te exploderen.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/12/10, 01:36

Nee, ik had deze indruk niet, vroeger was het erger en we wisten het niet!
Het feit dat je ervan bewust wordt is al een enorme vooruitgang !!

170 jaar geleden sterfde een op de vijf vrouwen in het ziekenhuis met pieken van één op drie:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ignace_Philippe_Semmelweis

het meest nijpende probleem waarmee hij te maken kreeg, was het aantal 13% sterfte door moeders en neonaten als gevolg van kraamvrouwenkoorts. In april 1847 bereikte dit percentage 18% (G. Noskin en L. Peterson). Het feit was bekend en veel vrouwen gaven er de voorkeur aan op straat te baren in plaats van erheen te rijden.


Tuberculose gedood ruim vóór kanker is er meer dan 70ans!

Er is 60 op 35 jarenlange continue X-ray radioscopieën voor artsen, zelfs zwangere vrouwen, tegen tuberculose met ongelooflijke doses straling en hoeveel overleden cumulatieve doses van artsen en patiënten, mysteries maar minstens honderdduizenden ???

etc. ..
Dus wanhoop niet:

We boeken nog steeds vooruitgang!

En we gaan door !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 08/12/10, 09:33

Zeggen dat vóór (of elders) erger is, is geen geruststellend argument ... maar eigenlijk wordt het vaak gebruikt door de huidige regering (je klagen niet, het kan erger zijn)

Vooral met het geval van plastic, nee het was niet slechter voordat omdat we veel minder hadden.

Ik heb 32-jaren en de flessen die ik gebruikte waren uitsluitend in glas (en ik had ook alleen wasbare luiers, disposables die net op de markt zijn gekomen) ...

Ik ken persoonlijk 3-mensen in het dorp die zijn getroffen door kanker en ik ben verre van alle gevallen te kennen! Wil je hun leeftijd? 32, 32 en 8 jaar ... :onheil:

Ik denk dat we hebben of we zullen binnenkort een piek bereiken van de levensverwachting ... Het verwart ook niet het gemiddelde van de leeftijd van overlijden en de levensverwachting ...

Momenteel ligt de gemiddelde leeftijd van overlijden in Frankrijk waarschijnlijk tussen 50 en 55 jaar. Het is een figuur die heel weinig in de media circuleert ... en erg moeilijk te vinden is, zelfs op de site van INSEE ... (ik heb tevergeefs gezocht ...)

Maar er is geen "noodzaak om te sterven" om aan vervuiling te lijden ...

Houd de indicator "gezonde levensverwachting" vast, vind ik interessanter: http://fr.wikipedia.org/wiki/Esp%C3%A9r ... sant%C3%A9
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecologicreation
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 10/03/10, 23:36
Plaats: ardennen




par ecologicreation » 08/12/10, 11:30

Hallo jongens,

Ik zie dat we allemaal naar dezelfde rapporten hebben gekeken en dat we allemaal tot dezelfde conclusie komen: dat we er slecht aan toe zijn, wat niet nieuw is, “gezondheidsschandalen” volgen elkaar door de jaren heen op. altijd bezig met winst voordat u zich zorgen maakt over mogelijke risico's.
Alleen wanneer te veel gevallen van kanker, misvormingen of allerhande ziektes verklaren dat we ons verwaarden over het gevaar, is het een beetje laat!
Wat we nodig hebben is nu concreet om ons dagelijks leven te kunnen voortzetten door de juiste keuzes en acties te maken, wat stel je voor als een oplossing om kunststoffen maximaal te vermijden terwijl ze onze huizen zijn binnengedrongen en consumentenproducten?

Behalve voor maximaal gebruik van glazen gerechten in plaats van tuppé ... (dun, meer vergaderingen, de armen ...), een bord ondersteboven op de borden in de koelkast in plaats van voedselfilms, niet opwarmen het eten alleen in glas (voor de magnetron die ik hoor en opnieuw totdat ze ons vertellen dat ze uit de verkoop moeten worden verwijderd, lol) bio kopen (beh zut, zelfs dat soms is het ingepakt in plastoc), door de manier om te bevriezen, zullen we eten in wat zetten? slaag niet met je vingers na het typen op zijn toetsenbord .... Ik maak een grapje maar als je andere concrete tips hebt, zijn ze welkom voor alle moeders die haast hebben en hier doorheen kunnen gaan en zich zorgen maken : Cheesy:

Goede dag iedereen
Caro
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 72-gasten