Tours aérogénératrices vortex Synthesis

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par sicetaitsimple » 08/12/22, 21:28

Exnihiloest schreef:Dit is wat ze deden in Mongolië: 208 miljoen dollar voor... 200 KW!

Laten we zeggen dat ik niet veel waarde hecht aan deze cijfers, die anders niet afkomstig zijn. Het is in ieder geval niet op hen dat ik mijn mening baseer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Obamot » 08/12/22, 21:42

Exnihiloest schreef:Probeer je wel eens constructief te zijn? [...] Afgezien van klagen over alles
Dit is de beste van 2022 deze! je hebt niet veel dagen meer om jezelf te overtreffen... : Lol:

Exnihiloest schreef:Van mijn kant heb ik de truc voor schone en goedkope energie niet gevonden, maar ik heb het tenminste geprobeerd, ik ging terug naar de natuurkunde en ik heb mijn kleine "lab".
Ah ja, ja, zonder alcohol is deze gekker : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Remundo » 08/12/22, 21:49

Christophe schreef:Ik verzeker je, het houdt stand als het vangoppervlak voldoende is: zo werken windturbines (minder goed in termen van algehele efficiëntie)... toch?

een aerogeneratortoren is een thermische machine beperkt door Carnot die een stroom omzet met een turbine zelf beperkt door Betz.

Als we 60°C nemen in de kas en 0°C boven in de toren, dan is hier de theoretische bovengrens van de zinzin...

(1 - 273°K/333°K) x 16/27 = 10,67%

die nog eens vermenigvuldigd zou moeten worden met 0,95 om elektriciteit te verkrijgen. Laten we zeggen 10% in de theoretische bovengrens.

Het eerste fotovoltaïsche paneel zet zonnestraling met een efficiëntie van 20% om in elektriciteit, zonder ingewikkelde civiele techniek.

Voor elektriciteitsproductie geloof ik nauwelijks in deze torens.

Aan de andere kant, als we ons een broeikas voorstellen die een primaire roeping heeft om voedsel te produceren, dan zouden we daar kunnen zien of we iets uit de luchtstroom kunnen halen. Er zijn echter al kassen met transparante pv-panelen.
1 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par sicetaitsimple » 09/12/22, 16:50

Remundo schreef:... dan kunnen we kijken of we iets uit de luchtstroom kunnen halen....

We voelen dat je bij voorbaat overtuigd bent! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Remundo » 09/12/22, 18:40

laten we zeggen dat als je een fatale tocht hebt, je erover kunt nadenken om het te exploiteren, maar je hebt geen 1 miljoen euro aan civiele techniek nodig om 1000 kWh/jaar te recupereren...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Exnihiloest » 09/12/22, 19:16

sicetaitsimple schreef:...
Laten we zeggen dat ik niet veel waarde hecht aan deze cijfers, die anders niet afkomstig zijn. Het is in ieder geval niet op hen dat ik mijn mening baseer.


Je hebt het mis, het lijkt mij correct voor de orde van grootte. De kosten zijn goed gerelateerd aan een monumentale constructie, voor een belachelijk vermogen dat onvermijdelijk tot astronomische cijfers leidt wanneer het aan de GW wordt gerapporteerd.
De bouwkosten lijken goed verborgen. De informatie over techno komt voornamelijk van hun promotors, met enorme beloften van kracht, maar pas de 20e van een kerncentrale als de toren 1 km hoog is! Maar kijk eens naar de omvang van de installatie van de Spaanse energiecentrale in Manzanares:"Het bestaat uit een cilindrische schoorsteen van 195 meter hoog en 10 m in diameter, in het midden van een ronde zonnecollector met een diameter van 244 m met 6 m000 beglazing op 2 m boven de grond, waardoor de lucht kan worden verwarmd. Het geplande vermogen is 2 kW.".

Een enorme toren en enorme reflecterende oppervlakken voor slechts 50 KW! Het is belachelijk. Dat maakt ons 8W/m² (de toren niet meegerekend en als het zonnig is!), wanneer een zonnepaneel het veel beter doet. En uiteindelijk werd het door een storm omvergeworpen, een teken dat het nog sterker en dus nog duurder gebouwd zou moeten worden. Gelukkig lijken al deze onzin tegenwoordig in feite verlaten.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par sicetaitsimple » 09/12/22, 19:39

Exnihiloest schreef:Je hebt het fout,


Wat weet je daarvan? Bent u daar geweest voor een technische en financiële audit? Of heeft u toegang tot een vergelijkbaar rapport? Ga je gang, geef de bron.
Nogmaals, dat verandert niets aan mijn mening over technologie, maar ga je gang en bewijs dat ik ongelijk heb, aangezien je dat zei.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Exnihiloest » 09/12/22, 19:47

sicetaitsimple schreef:
Exnihiloest schreef:Je hebt het fout,


Wat weet je daarvan?


Als u te horen krijgt dat het traditionele stokbrood ongeveer € 1,3 kost, vraagt ​​u dan om een ​​technische en financiële audit?
Als we je zouden vertellen dat het 0,1 € is, zou je daar aan kunnen twijfelen.
Redelijke twijfel heet dat.
De kosten van 208 miljoen euro voor een installatie van deze omvang, vooral voor een prototype, lijken echter van de juiste orde van grootte, zoals 1,3 euro voor het traditionele stokbrood.
Zelfs als de kosten maar 50 miljoen zouden zijn, zou het al onevenredig zijn.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par sicetaitsimple » 09/12/22, 19:59

Exnihiloest schreef:De kosten van 208 miljoen euro voor een installatie van deze omvang, vooral voor een prototype, lijken echter van de juiste orde van grootte, zoals 1,3 euro voor het traditionele stokbrood.
Zelfs als de kosten maar 50 miljoen zouden zijn, zou het al onevenredig zijn.


Welke maat? Heb je foto's, plannen? Persoonlijk heb ik geen idee, maar u bent uiteraard goed op de hoogte. Dus bronnen alstublieft, anders is uw toespraak gewoon leeg en kunt u er net zo goed mee stoppen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Exnihiloest » 09/12/22, 20:07

sicetaitsimple schreef:
Exnihiloest schreef:De kosten van 208 miljoen euro voor een installatie van deze omvang, vooral voor een prototype, lijken echter van de juiste orde van grootte, zoals 1,3 euro voor het traditionele stokbrood.
Zelfs als de kosten maar 50 miljoen zouden zijn, zou het al onevenredig zijn.


Welke maat? Heb je foto's, plannen? Persoonlijk heb ik geen idee, maar u bent uiteraard goed op de hoogte. Dus bronnen alstublieft, anders is uw toespraak gewoon leeg en kunt u er net zo goed mee stoppen.


Als de Spaanse toren 195 meter hoog en 10 breed is en reflecterende panelen met een diameter van 244 meter om slechts 50 KW te produceren, hoe hoog schat u dan voor een toren die 200 KW zal produceren?
Denk je niet dat het groter, breder en met meer panelen zal zijn?

Het enige dat nodig is, is een beetje gezond verstand om een ​​idee te krijgen van de orde van grootte.
1 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten