Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par izentrop » 11/11/19, 17:36

Hallo,
Matenjo schreef:Totdat ik een grotere omvormer krijg.
Het is nog steeds geen belasting van 2 kW die een omvormer van 5 kW afbreekt, er zijn beveiligingen :schok:
En dan is er een garantie op nieuwe apparatuur.

Om te resetten, moest je het uit de zon doen, batterij losgekoppeld, geen stroom voor 2 minuten, alleen om de condensatoren te ontladen ... Heb je alles ontkoppeld of gewoon op de M / A-knop aan de voorkant gedrukt?
Matenjo schreef:Voor batterijen is er niet dezelfde spanning, er zijn alleen 3 die identiek zijn 13,4v en de andere 12,2v
Sluit een belasting aan op de terminals van de zwaksten, wat je bij de hand hebt, zoals een gloeilamp of krachtiger, en voer een nieuwe meting uit, wetende dat de stroom vloeit, je kunt de interne weerstand van de batterij afleiden.
Voordat we ze in serie zetten, regelen we dat ze allemaal dezelfde belasting en dezelfde capaciteit hebben, als ze niet helemaal nieuw zijn, is het handig om ze te meten.

2 60 koplamplampen W = 120 W = 10 A ... Een 150 Ah-batterij moet 15 uur vasthouden ... CQFD
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par thibr » 11/11/19, 17:52

Is al deze discussie niet een beetje surrealistisch? :schok:
Ik hoop dat het niet eindigt met een ongeluk :(

elektriciteit kan gevaarlijk zijn
https://forum-photovoltaique.fr/viewtopic.php?t=19693
0 x
Matenjo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 14/10/19, 16:55
x 1

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par Matenjo » 11/11/19, 18:14

Thibr nee, de discussie is niet surrealistisch maar realistisch is alleen maar leerzaam voor mij en ik denk dat het gevaarlijker is om te doen zonder eerst om een ​​mening te vragen. Trouwens, ik ben niet boos of bewusteloos.

Ik zal het morgen opnieuw proberen voor de reset omdat je aan me twijfelt, maar de hele zaak is verbroken.
Voor de garantie denk ik van wel, maar het is 1 jaar geleden dat ik dat was,
zelfs als ik niet veel bediend word.
Ik zal de batterijtest doen met de lamp en het je vertellen
Bedankt en nog een prettige avond gewenst
0 x
Matenjo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 14/10/19, 16:55
x 1

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par Matenjo » 11/11/19, 18:22

Ik heb een e-mail gestuurd of ik heb ze gekocht, we zullen het zien, maar ik denk dat het is verpest
0 x
Matenjo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 14/10/19, 16:55
x 1

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par Matenjo » 12/11/19, 05:21

Dag
Kan iemand mij hier zijn mening over geven en het een beetje uitleggen voordat ik te snel ga?
dank u
toebehoren
Screenshot_20191112-051559_Leboncoin.jpg
Screenshot_20191112-051559_Leboncoin.jpg (488.8 KB) 5629 keer bekeken
Screenshot_20191112-051604_Leboncoin.jpg
0 x
Matenjo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 14/10/19, 16:55
x 1

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par Matenjo » 12/11/19, 05:27

dank u
toebehoren
Screenshot_20191112-052548_Leboncoin.jpg
Screenshot_20191112-052548_Leboncoin.jpg (369.63 KB) 5629 keer bekeken
Screenshot_20191112-052518_Leboncoin.jpg
Screenshot_20191112-052518_Leboncoin.jpg (336.45 KB) 5629 keer bekeken
0 x
CastorFidele
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/03/18, 17:15

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par CastorFidele » 07/01/20, 09:39

Hallo allemaal,
Ik heb net deze draad ontdekt, wat een avontuur en wat een moed Matenjo!
Geen paniek over deze omvormers, hij herstelt! Bijgevoegde hulp

Van mijn kant heb ik er 6 in dienst in drie fasen en één afgebroken die ik begon te ontmantelen

Mijn algemene opmerkingen:

deze omvormers maken 5kVA en niet 5kW, wat eerder 4kW oplevert (ongeveer in het algemeen en volgens de cos phi van de aangesloten apparaten).

De batterijen zijn echt de zwakke schakel, ik zag het helaas ook!
Van mijn kant geef ik er de voorkeur aan dat batterijen Pb openen omdat we ze kunnen vullen en dus hopen dat ze langer meegaan.
Op het moment dat ik experimenteer met batterijbalancers, meet ik de spanning van elk element, de energieën die worden geleverd en hersteld door elk batterijpakket parallel om te begrijpen hoe ze werken.
In principe installeer ik overal meetapparatuur om te begrijpen hoe het gaat.

Persoonlijk heb ik 48V 1300Ah met 42PV (inclusief 30 op het dak) maar met slechte blootstelling in de winter omdat ik op de bodem van een kleine vallei ben.

Dus ik heb een overproductie in de zomer en een onderproductie in de winter, vandaar mijn zoektocht naar een manier van seizoensopslag door middel van grote zelfgebouwde zoutwaterbatterijen en / of een tussenopslag H2.
Elke bijdrage over dit onderwerp is welkom.
toebehoren
5KVA Servicehandleiding 20190115-1.docx
(3.04 miljoen) Downloaded keer 598
0 x
Matenjo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 14/10/19, 16:55
x 1

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par Matenjo » 07/01/20, 16:23

Hallo iedereen sinds tijd en vooral een gelukkig nieuwjaar en gezondheid voor iedereen.

Om nieuws te geven, zet ik de zon een beetje opzij om me niets te laten begrijpen.
Ik heb ededis binnengehaald en ik word verbonden met het netwerk, dit staat gepland voor september. (12000 €) Ik had het graag willen vermijden, maar was het worstelen moe.

Bedankt voor je antwoord, maar nogmaals, je document heeft geen zin voor mij omdat ik niets begrijp in het Engels.

Nogmaals bedankt aan iedereen voor de tijd die je me hebt gegeven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par plasmanu » 08/01/20, 06:06

Je verhaal is dierbaar.
Verbonden met het netwerk is goed en vooral gemakkelijk.
9 jaar geleden tekende ik een afkoopcontract met EDF voor 20 jaar.
Deze zomer 2019 heb ik het laatste deel van het krediet betaald en heb ik nog 11 jaar om € 2300 per jaar te ontvangen.
De collega die dit plaatste plaatste op mijn verzoek 2 extra panelen zonder het gratis overschot aan EDF te geven, het is te verwachten slijtage na 20 jaar. Dus ik heb meer dan 3100w voor een contract van 3000w.
En als kers op de taart heeft de omvormer 20 jaar garantie.
Alleen dat ik eind augustus het krediet betaalde en EDF mij eind september, dus ik moest een contant voorschot hebben.
Over het algemeen kostte het me geen ronde en vandaag is de installatie van mij.
Ik moet 50 € per jaar betalen voor de inwisselteller.

Na 20 jaar sluit ik gewoon de 2 draden aan op mijn circuit en heb ik 3000w de dag vrij, het is zo goed als daluren.
Ik overwoog een batterijsysteem, maar zolang de UPS doorgaat, welk voordeel zou ik hebben.
Ik heb ook een klein paneel van 90w aangesloten op een GTI (grid tie inverter) van 600w mttp die is opgebrand.
Nog een 600w GTI voor mijn windturbine die ook brandde.
Ik heb net een 12v hybride zonne- / windregelaar om batterijen op te laden en een driefasige 24v-regelaar van een andere windturbine die ik nog nooit heb gebruikt met zijn 24v-omvormer
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 109 gasten