Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par Christophe » 09/11/19, 11:23

Oké voor de rest, laat je zonne-energiesysteem eerst een paar maanden draaien om er zeker van te zijn dat alles in orde is voordat je de windturbine toevoegt!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par Christophe » 09/11/19, 11:38

Matenjo schreef:Voor informatie twijfel ik er niet aan dat de windturbine slecht werkt omdat ik alle voorwaarden ervoor heb, geen obstakel en ik ben in de bergen en dit is niet wat de wind mist. Misschien zomer maar zomer is het maar gelijk wat niet werkt omdat ik in het zuiden ben en niet in Normandië : Cheesy: : Cheesy:


Dat zeggen ze allemaal (en denken oprecht...)...en in werkelijkheid is er het subjectieve (denk ik) en het objectieve (dat vertellen de cijfers me)!

Ik heb een paar maanden geleden een studie gedaan voor mijn huis!

a) Heb je de productiecurve bestudeerd? Anders is hier één (het is geweldig voor alle windturbines):
windturbine.gif
windmolen.gif (154.3 KB) 5361 keer bekeken



b) Heb je de JAARLIJKSE kompasroos vanuit huis bestudeerd? Hier is de mijne (onvoldoende), let op: deze wordt op 150 meter hoogte gegeven!
Rose_vent.gif
Rose_vent.gif (37.89 KB) 5361 keer bekeken


Als je de 2 mengt, heb je je windpotentieel in kWh... Ik heb het voor mij gedaan, maar ik laat jou ook een beetje werken!

Alleen daar kocht je een Chinese windturbine voor € 200,- die je absoluut wilt installeren. Alleen voordat je koopt, moest je de vraag beantwoorden over je windpotentieel! En niet door te zeggen “dat is niet wat de wind mist” maar door er een getal op te zetten!

Als u uw geld nuttig wilt besteden, kunt u hieraan doneren forum: https://www.econologie.com/aider-le-site-econologie/ voor al het advies dat je al gratis hebt gekregen en dat een donatie van een paar € zeker waard is... : Cheesy:
0 x
Matenjo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 14/10/19, 16:55
x 1

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par Matenjo » 09/11/19, 12:02

Ter informatie: het is de 750e die ik heb betaald en niet 200
0 x
Matenjo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 14/10/19, 16:55
x 1

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par Matenjo » 09/11/19, 12:43

Oké, maar als ik slechts 4 of 8 batterijen aansluit, nieuw en met dezelfde stroomsterkte, zal dit geen probleem opleveren en mijn autonomie 's nachts vergroten?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par sicetaitsimple » 09/11/19, 15:32

Matenjo schreef:Oké, maar als ik slechts 4 of 8 batterijen aansluit, nieuw en met dezelfde stroomsterkte, zal dit geen probleem opleveren en mijn autonomie 's nachts vergroten?


Altijd haast!
Laten we eerst samenvatten om er zeker van te zijn dat we het over hetzelfde hebben. In dit stadium bestaat uw installatie uit:
- 7 nieuwe 300W-panelen in serie gemonteerd
--een hybride omvormer met een maximaal vermogen van 4kW (of 5, ik weet het niet meer?) die 230V rechtstreeks aan uw paneel levert en een 48V-batterijbank laadt/ontlaadt
- de accu bestaat uit 4 lood/gel-accu's in series van elk 150 Ah.
Klopt dat?
Volgens de paar foto's lijkt het te werken (230V geleverd, 54V aan de klemmen van de volle accu's).
Heb je al wat tests gedaan om te zien hoe het zich gedraagt?
Heb je ons verteld dat ik denk dat ik een wasmachine heb? Dit lijkt mij een goede manier om het gedrag van het systeem te testen (zeer fluctuerende stroomvraag, tussen 0 en het vermogen van de verwarmingsweerstand plus de motor). Uit te voeren midden op een enigszins zonnige dag, waarbij de verschillende gegevens (uitgangsspanning "230V", paneelvermogen, batterijspanning, enz.) tijdens een cyclus worden geobserveerd.
0 x
Matenjo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 14/10/19, 16:55
x 1

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par Matenjo » 10/11/19, 19:42

Dag
Ik wilde meer kracht en fouten testen
Hier heb ik de waterpomp van mijn boorgat aangesloten, die ik meestal met de groep aanzet.
tegelijkertijd met mijn pelletkachel werkte hij 5 minuten en deze ging tenslotte uit.
Ik keek snel en de omvormer markeerde foutcode F52
Ik heb alles losgekoppeld en geprobeerd de omvormer opnieuw op te starten en deze licht op maar werkt niet meer, blijkbaar geeft hij mij de foutcode F09.
Maar de pomp trekt 2000wt, ik begrijp er niets meer van.
Ik denk dat deze verpest zijn en ik doe er goed aan een omvormer te kopen,
Ik heb echt pech.
toebehoren
15734112619376828908603907926224.jpg
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par sicetaitsimple » 10/11/19, 20:55

Matenjo schreef:Dag
Ik wilde meer kracht en fouten testen
Hier heb ik de waterpomp van mijn boorgat aangesloten, die ik meestal met de groep aanzet.
tegelijkertijd met mijn pelletkachel werkte hij 5 minuten en deze ging tenslotte uit.
Ik keek snel en de omvormer markeerde foutcode F52
Ik heb alles losgekoppeld en geprobeerd de omvormer opnieuw op te starten en deze licht op maar werkt niet meer, blijkbaar geeft hij mij de foutcode F09.
Maar de pomp trekt 2000wt, ik begrijp er niets meer van.
Ik denk dat deze verpest zijn en ik doe er goed aan een omvormer te kopen,
Ik heb echt pech.

Je bent nog steeds een beetje vervelend... zonder boos te willen worden.
Een "permanente" 2000W hulpmodule aansluiten op een 2000Wp PV installatie in november waarbij je op zijn best van de dag 1000W uit de panelen zou mogen verwachten, terwijl andere verbruikers in bedrijf zijn, is echt niet slim.....
Als uw omvormer van goede kwaliteit is, heeft deze zichzelf beschermd (uw foutmeldingen) en moet dus kunnen worden "gereset" om weer correct te functioneren.
0 x
Matenjo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 14/10/19, 16:55
x 1

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par Matenjo » 10/11/19, 21:39

Bedankt sicetaitsimple
Maar voor mij (weer slecht doordacht) zei ik tegen mezelf dat de omvormer 5 kW is, dus 2 kW. Er is geen reden waarom hij niet zou werken, vooral omdat alles prima werkte en de batterijen vol waren.
Wat betekenen deze foutcodes? Ik heb het op Google vertaald, maar begreep er niets van.
Hoe kan ik "resetten"? Want eerlijk gezegd heb ik toch echt de indruk dat het klote is..
Ik heb alles losgekoppeld, gewacht, maar er gebeurde niets...
Het gaat aan, maar nog steeds foutcode F09.
Ik heb vannacht alles losgekoppeld in de hoop dat het morgen goed komt.
Ik neem het mezelf echt kwalijk, want ik heb geen andere keus dan de hele nacht bij de generator te blijven.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par sicetaitsimple » 10/11/19, 22:10

Matenjo schreef:Bedankt sicetaitsimple
Maar voor mij (weer slecht doordacht) zei ik tegen mezelf dat de omvormer 5 kW is, dus 2 kW. Er is geen reden waarom hij niet zou werken, vooral omdat alles prima werkte en de batterijen vol waren.
Wat betekenen deze foutcodes? Ik heb het op Google vertaald, maar begreep er niets van.
Hoe kan ik "resetten"? Want eerlijk gezegd heb ik toch echt de indruk dat het klote is..
Ik heb alles losgekoppeld, gewacht, maar er gebeurde niets...
Het gaat aan, maar nog steeds foutcode F09.
Ik heb vannacht alles losgekoppeld in de hoop dat het morgen goed komt.
Ik neem het mezelf echt kwalijk, want ik heb geen andere keus dan de hele nacht bij de generator te blijven.


F52 "busspanning te laag", dit betekent dat de spanning ruim onder de 230V zakte en dat deze, althans naar mijn mening, werd geactiveerd.
F09 "bus soft start mislukt", naar mijn mening betekent dit dat deze niet opnieuw kan opstarten. Ik weet niet wat ik je moet adviseren, behalve het loskoppelen van je apparaten en kijken of het opnieuw opstart na het resetten van de omvormer, en natuurlijk met een beetje zonlicht dat je panelen verlicht. Het heeft geen zin om het vanavond te proberen.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Hulp voor de installatie van mijn zonnebatterij




par izentrop » 10/11/19, 22:55

Omdat u ons slechts een deel van de foutpagina laat zien, kunnen wij niet weten welke bus het is.
Omdat het een paar minuten heeft gewerkt, zijn het waarschijnlijk de batterijen die leeg zijn : Mrgreen:

Het zou beter zijn om de pdf van de volledige instructies te citeren, die ik gaf, ik weet niet meer op welke pagina.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 138 gasten