Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 24/03/12, 22:11

Regismu schreef:en wie zit er nog steeds achter deze financiële projecten met weinig interesse in productie op de plaatsen van consumptie...

wie heeft de Franse sector tot zinken gebracht omdat hij zogenaamd een einde zou hebben gemaakt aan speculatie terwijl EDF en zijn dochterondernemingen meer dan 75% van de CSPE voor fotovoltaïsche energie "verloten"? en dat hun projecten de enige zijn die door het moratorium zijn gekomen
:onheil: :onheil: :onheil:

wie profiteert van de misdaad?

en EDF spreekt niet over de vooraf door consumenten betaalde CSPE die als contant geld dient :onheil: :onheil:

en Le Figaro vent desinformatie ten dienste van lobbyisten en macht en als het dat niet doet, geen advertentiebudget meer. .zoals ze deden met een andere krant :onheil: :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 24/03/12, 22:16

EDF is traag met het betalen van zonne-energie aan particulieren:

http://www.lesechos.fr/entreprises-secteurs/energie-environnement/actu/reuters_00433866-edf-tarde-a-payer-l-electricite-solaire-aux-particuliers-303854.php

Helaas moet u abonnee zijn om toegang te krijgen tot het volledige artikel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 24/03/12, 22:38

Een site om alles te weten te komen over fotovoltaïsche energie, opgezet door de vereniging Hespul.

Ik heb de kosten- en financieringslink geplaatst, maar er is nog een hoop informatie:

[url]http://www.photovoltaique.info/Financement-de-l-obligation-d.html[url][/url]
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 24/03/12, 22:47

Goedenavond jlt22
de link die je plaatste werkt niet

en je hebt ook een forum uitsluitend gewijd aan fotovoltaïsche en gehouden door individuele producenten waar je alles vindt wat je nodig hebt:

http://forum-photovoltaique.fr/

anders vraag je het : Mrgreen:

en ook een juridische vereniging uit 1901 die wordt erkend als zijnde van openbaar nut:

http://gppep.org/ : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/03/12, 23:09

jlt22 schreef:Een site om alles te weten te komen over fotovoltaïsche energie, opgezet door de vereniging Hespul.

Ik heb de kosten- en financieringslink geplaatst, maar er is nog een hoop informatie:

[url]http://www.photovoltaique.info/Financement-de-l-obligation-d.html[url][/url]


gecorrigeerd naar:

http://www.photovoltaique.info/-couts-e ... ment-.html
http://www.photovoltaique.info/Avis-tec ... ation.html
http://www.photovoltaique.info/Financem ... ion-d.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/03/12, 12:31

Laten we een paar uitgaven per uur geven (professioneel ben ik betrokken bij een fotovoltaïsch dak van 600 m²; een elektrische biomethaancentrale van 175 kW en twee nieuwe daken in aanbouw - vergunning verleend; enkele problemen worden opgelost), zonder Figaro, maar ook zonder dogmatisme en zonder oogkleppen:

a) het systeem dat werd "ontmanteld", dat van de 1e fase na de Grenelle, met een gegarandeerde prijs van ongeveer 60 cent per kwh ging regelrecht de muur in:

- aan de ene kant zou de CSPE exploderen (dit zijn verbintenissen over 20 jaar, dus dit zijn geometrische groeicurven; geef een eenvoudig voorbeeld door elk jaar de verbintenissen toe te voegen die overeenkomen met wat er tijdens deze fase werd toegekend, en u zult het snel begrijpen!

Speculeren over de rest is een imbeciel! Het was niet draaglijk, duurzaam, financierbaar, hoe je het ook wilt noemen. Ik heb het over gebruikers!

- aan de andere kant pure opportunisten, wier dochterondernemingen van EdF, maar niet alleen, een fortuin zouden gaan verdienen! Het was niet ver van de handelaren! Bovenal dat de prijs van de panelen zeer snel begon te dalen (niet vanwege dit succes, dat zwaar weegt op wereldniveau, maar vanwege een explosie in andere landen, waaronder China! En felle concurrentie van Chinese producenten, die bekende Duitse fabrikanten failliet heeft gemaakt; 2 ontslagen bij een fabrikant wiens naam ontsnapt)!

Ik ken (alleen indirect) de boer die veel lawaai had gemaakt door 4 ha panelen te plaatsen in de Elzas (destijds het grootste Franse project): hij weet niet meer wat hij met zijn geld moet doen!!!

Zijn wij voor zulke opportunisten om gouden ballen te krijgen ?

[Ik zeg dit wetende dat ons 1ste project tot deze categorie behoort: de panelen financieren de volledige afschrijving van het landbouwgebouw in kwestie, dak inbegrepen; plotseling wordt de landbouwproductie die het herbergt gedaan zonder kosten van afschrijving!]

Als we niet voor "gouden ballen" zijn, op de rug van consumenten, laten we dan stoppen met klagen over een systeemrevisie, die nodig was!

[een ander ding is de passage "grenslijn" van de dochteronderneming van EdF die profiteerde van een soort handel met voorkennis; maar laten we bij het aan de kaak stellen van misbruik oppassen dat we het niet aan de kaak stellen de nodige revisie ; gewoon eisen dat het correct wordt gedaan, wat niet hetzelfde is!)

b) Laat Figaro het recht hebben om EF te verdedigen. De CSPE wordt niet beheerd door EdF, maar door de Caisse de Dépôt et Consignation. Het wordt verzameld door EdF.

EdF wordt inderdaad "gecompenseerd" voor de geleden verliezen omdat elektriciteit wordt gekocht voor ongeveer 60 cts en doorverkocht voor 8 of 9 ... terwijl kernenergie een kostprijs heeft van ongeveer 5 ...

En het is normaal.

Dat Figaro de moeilijkheden van EdF ziet in de vertragingen van bepaalde termijnen, nou, dat zal niemand verbazen...

Maar daar gaat het niet om, laten we niet afgeleid worden!

EdF verliest een fortuin in bepaalde dochterondernemingen, in een EPR die 3 of 4 of 5 miljard meer zal kosten dan verwacht... De rest is een rookgordijn, om niet te zeggen dat Proglio een fout heeft gemaakt in zijn keuzes.

c) Ten slotte is de betreffende installatie met de nieuwe tarieven nog steeds zeer rendabel (bijna 40 cent, voor minder dan 3kWp, vrijgesteld van belastingen, klein belastingkrediet, enz.). We zullen ons nieuwe professionele project uitvoeren met minder dan 27 cent euro, en we zullen erin slagen om het winstgevend te maken; volledige lening financiering!

Dus nogmaals, laten we stoppen met die onzin!

Dus als de Fransen niet meer investeren, zie ik alleen de volgende redenen:

- velen hebben niet de middelen en andere zorgen!

- degenen die er geen hebben, nou ja, ze dromen van Porsche Cayenne en biologische zwembaden en andere verbruiksartikelen...

- banken lenen voor veel onzin, maar nauwelijks daarvoor

- de Fransen zijn kalfjes (het komt uit De Galle; maar enigszins waar; velen vinden 15 euro voor een nieuwe auto terwijl de oude nog reed; of tal van andere dingen van hetzelfde soort en soort is geen vies woord); tot slot, laten we realistisch zijn, de Fransen willen kernenergie (tenzij de centrale in hun tuin staat!)...

De rest is onzin!

En om mijn zelfkritiek af te ronden: ik denk er al 3 jaar over om mijn eigen dak te maken om aan te sluiten bij mijn hier en daar ontwikkelde ideeën (dus ook hier). Het is nog niet gedaan. Moe... Zodat je op me kunt vallen en me kunt neuken: je hebt gelijk! Maar alsjeblieft, een aantal mooie praters, doe zoals ik: je zelfkritiek.

Het was mijn zondagochtend tirade!
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 25/03/12, 15:40

Goed gedaan Did67

maar het moet verfijnd worden...

er moest duidelijk iets gebeuren.. het is de staat die de regels vaststelt... en die moet zorgen voor... het probleem is de brutaliteit en vooral de terugwerkende kracht van de wetten die schade hebben aangericht.. maar vooral als je weet (en je ziet de inauguraties van de projecten die door het moratorium zijn gegaan. met dezelfde begunstigden ... terwijl enkele veel kleinere individuen hun bedrijven daar hebben achtergelaten...

we moeten ook fotovoltaïsche cellen op de juiste plaats in de CSPE plaatsen en de cijfers publiceren van degenen die ervan profiteren...

in de laatste peiling wilde 75% geen kernenergie : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 25/03/12, 16:03

het is grappig, want 75% is ook het aandeel van het atoom in de Franse elektriciteitsmix, en ook het aandeel van de CSPE-gemarkeerde Photovoltaic bedoeld voor de productie van EDF Energies Nouvelles.

We kunnen kibbelen over het %, maar dit cijfer van 3/4 is onweerstaanbaar. 8)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/03/12, 16:16

Regismu schreef:
maar het moet verfijnd worden...

het probleem is de brutaliteit en vooral de terugwerkende kracht van de wetten die schade hebben veroorzaakt ...

... terwijl enkele veel kleinere individuen hun bedrijven daar hebben achtergelaten...

we moeten ook fotovoltaïsche cellen op de juiste plaats in de CSPE plaatsen en de cijfers publiceren van degenen die ervan profiteren...

in de laatste peiling wilde 75% geen kernenergie :mrgreen:


1) Zoals elke tirade was het een reactie op wat eraan voorafging. En geen objectieve synthese. Anders zou het geen tirade zijn geweest, maar een synthese op dit moment t!

Dus je moet natuurlijk verfijnen.

2) Akkoord, het is een last-minute reactie,
met bijna "retroactieve" teksten, wat tegen de wet is. Vandaar het geschil over het moratorium.

We kunnen dus de legitimiteit van het geweld van het remmen betwisten. Ik deed het elders, in zijn tijd. In wat voorafging, was het eerder het remmen dat in twijfel werd getrokken.

3) De personen die daar hun huid verloren, moeten ook gezien worden.

Voor zover ik weet, zijn dit degenen die dachten dat ze de ader niet van goud hadden gevonden, maar "van gouden ballen".

Wie zelfs maar 600 m² panelen had gemaakt, oogst vandaag nog steeds de voorspelbare resultaten.

Degenen die bedrijven hadden opgericht die panelen installeerden of zelfs produceerden, met een jaarlijkse groei van 3 cijfers (omzet, aantal werknemers), waren nogal onwetend van enkele basisregels van de economie.

Teleurgesteld. Ook al ben ik voor fotovoltaïsche energie, en zij ook, wij waren niet om dezelfde reden! [nogmaals, ik ken een persoonlijk geval van een bedrijf dat ex-nihilo is opgericht - uit het niets - en dat 2 jaar later meer dan 100 werknemers had; vandaag staat het feitelijk op de rand van het faillissement; Ik vind het heel normaal en... voorspelbaar! Degenen die zoals ik werken, werken ook voor een bijna stabiel salaris, we zouden verdomde idioten zijn geweest!

3) Ik ken de (actuele) cijfers van de CSPE, waar fotovoltaïsche energie nog niet zwaar weegt.

Neem terug wat ik schreef: als we waren doorgegaan met de subsidie ​​van 60 cent voor particulieren / 47 cent voor investeerders geloof ik, en een groei van geïnstalleerde oppervlakten, zou al deze jaarlijkse toevoeging al snel ondraaglijk worden. [Ik zeg niet dat het vandaag is.]

Bovendien zullen de andere toepassingen van de CSPE, opnieuw gekoppeld aan de openbare elektriciteitsdienst (egalisatie, warmtekrachtkoppeling, elektrificatie van het platteland, enz.) niet verdwijnen. Dus de exponentiële groei van zonne-energie zou worden toegevoegd!

En ook daar zou het een dag hebben geduurd:

- of met terugwerkende kracht minder genereus zijn, wat wettelijk niet mogelijk is

- of abonnees de rekening laten betalen, met een explosief groeiende CSPE, die het grootste deel van de rekening wordt! Dat zou een zeer, zeer slechte promotie van zonne-energie zijn geweest!

Laten we duidelijk zijn, dit zou een verkapte subsidie ​​aan de dochterondernemingen van EdF zijn geweest [die wat tijd nodig hadden om te reageren, maar die van kracht zouden worden met projecten van tientallen en honderden hectaren; hiervoor was een jacht op onrendabele boerderijen geopend!]. Wat zouden we hier niet tegen hebben geschreven!!!

4) 75% tegen kernenergie maar 90% klaagt over elke verhoging van de CSPE of de prijs van energie en... 1 op de 10 van degenen die 000 euro in een nieuwe auto stoppen, stopt 15 euro in een fotovoltaïsch dak???? [deze laatste cijfers zijn verzonnen]

Ik besteed mijn tijd aan het "prediken" van de goedkeuring (met de hierboven genoemde tegenstrijdigheid); "u zult geen geld verliezen" (u zult ook geen fortuin verdienen!). In de privésector ken ik, afgezien van "professionele" projecten, maar één persoon die het heeft gedaan.

Nee nee, veel te simpel, jouw 75%. Het hangt allemaal af van de vraag. "Bent u tegen kernenergie?" misschien ?

Het is als "Ben je tegen kanker?" 97% ja. Maar wie eet goed? Hoeveel rokers stoppen met roken? Etc.. [het is verzonnen]

Ik ben niet wreed of misogineus. Gewoon een beetje "oud"... een beetje "oplichter" dus een beetje "oud oplichter".
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 25/03/12, 16:24

: Mrgreen: ga zo door...het is heel goed..

je zegt dat je gevochten hebt .. in het begin .. betekent dat dat je het opgaf? : Cry: er zijn nog steeds bedrijven met pelin orderboeken die op de vloer zijn blijven liggen.. meer dan 15000 werknemers die werkloos zijn.. zonder dat iemand erover praat of ruzie maakt... : Cry:

binnenkort zullen we noodgedwongen bij fotovoltaïsche energie komen .. om geen erg dure kWh te kopen ..

maar vóór het moratorium was de verlaging van het tarief al gepland... : Cry:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten