Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Remundo » 31/10/19, 07:43

"virtuele" opslag, maar zeer reëel voordeel ...

opladen voor opslag die niet bestaat is slim ... : Roll:
0 x
Beeld
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Eric DUPONT » 31/10/19, 08:23

sicetaitsimple schreef:
Thibr schreef:in Zwitserland dat goed oud is geworden : Wink: .......


Ja, je hebt gelijk, er zijn voorbeelden dat sommige panelen relatief goed verouderen. Helaas is het nooit helemaal duidelijk dat dit de prestaties zijn van de panelen die nog in leven zijn of dat rekening wordt gehouden met degenen die zich definitief hebben teruggetrokken. Ik heb niet naar je links gekeken, misschien is het duidelijk voor de voorbeelden die je geeft.

Dat gezegd hebbende, tussen 30 en 60 jaar is er een groot verschil, niet alleen op de panelen, maar op al het andere.

Bovendien is Zwitserland of Frankrijk niet noodzakelijkerwijs representatief voor het klimaat van de genoemde grote goedkope landbouwbedrijven. We hebben vandaag niet voldoende ervaringsfeedback om ervan te leren. Er kunnen goede of slechte verrassingen zijn.


zolang er geen kortsluiting is bij de aansluitingen, produceert het paneel voor onbepaalde tijd elektriciteit. de eerste jaren wordt het glas licht troebel, wat de opbrengst met 10% vermindert. de omvormers worden om de 10 jaar vervangen. de steunen kunnen 70 goed houden.

vergeleken met nucleair zijn we binnenkort in de buurt van 2 cent per kWh op 60 jaar, waarbij de epr op 10 centimeter zal zijn zonder rekening te houden met alle kosten
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par sicetaitsimple » 31/10/19, 11:25

Grelinette schreef:A priori zou dit niet het geval zijn met Urban Solar omdat het bedrijf zegt dat het een ethiek heeft.

Nadien zijn belastingen, voorschriften en andere beperkingen die de wetgever zal invoeren een ander probleem dat onvoorspelbaar is, net als de kwh-terugbetalingsprijs die fluctueerde: https://www.fournisseurs-electricite.co ... ovoltaique


Ik ben bang dat de Urban Solar-site de dingen in een ietwat idealistische vorm presenteert! Ik ben absoluut tegen deze box, maar het is een elektriciteitsleverancier, met een tariefschema, die zelf niets produceert en die zijn elektriciteit voor meer zal moeten verkopen dan hij heeft. gekocht. Het is niet alleen met ‘virtuele opslag’ dat hij zal kunnen leven. Ze hebben misschien een bepaalde ethiek, maar dat verandert niets.

Betreffende " wetgevers zullen invoeren is een ander probleem dat onvoorspelbaar is ", dit is geen onvoorspelbare toekomst, het is de realiteit zoals getoond op hun site. Kortom, je "geeft" X extra kWh aan hen, zij zullen ze aan jou teruggeven, maar je betaalt ongeveer X * 0,12 €, wat niet in de zak van Urban Solar terecht komt, het is waar.

Er is geen wonder, als de opslag van elektriciteit gratis was of bijna denk ik dat het bekend zou zijn ...
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Eric DUPONT » 31/10/19, 12:02

laten we toegeven dat ik stroom bij 5 cent per kwh van producenten koop en dat ik met mijn compressor voor vloeibare stikstof sta om deze opnieuw te verdelen onder dezelfde producenten die zelfverbruik maken. in dit geval, als ik het goed heb begrepen, zal ik ze de cspe niet in rekening brengen omdat het netwerkregulering is volgens de link die u me hebt gestuurd? net zoals de energie die ik koop niet onder de CSPE valt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par GuyGadebois » 31/10/19, 12:31

Eric Dupont schreef:laten we toegeven dat ik stroom bij 5 cent per kwh van producenten koop en dat ik met mijn compressor voor vloeibare stikstof sta om deze opnieuw te verdelen onder dezelfde producenten die zelfverbruik maken.

Ik kader het, deze!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par sicetaitsimple » 31/10/19, 12:43

Eric Dupont schreef:laten we toegeven dat ik stroom koop van 5 cent per kwh van producenten ......


Het is niet nodig om het toe te geven, ik denk niet dat u ooit de status van elektriciteitsleverancier (meer in het algemeen "marktspeler") zult hebben waardoor u MWh kunt kopen / verkopen op markten of producenten / consumenten.
U bent dus een "klant" van elke leverancier en als deze vloeibare stikstof gaat produceren, betaalt u het transport / de distributie naar uw productielocatie en de verschillende belastingen, waaronder de CSPE.

PS: zelfs als je een "marktspeler" zou zijn, zou het verbruiken van energie op een productielocatie betekenen dat je voor transport en belastingen zou moeten betalen. aan de andere kant zou je MWh (energiedeel) daadwerkelijk kunnen kopen tegen "lage kosten".
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Eric DUPONT » 31/10/19, 16:14

nou als het in mijn statuten staat, kan ik zowel elektriciteit kopen als verkopen als vloeibare stikstof ... Laten we zeggen dat ik een nieuwe activiteit heb bedacht die erin bestaat energie te kopen wanneer de prijs hooguit is laag om op te slaan en door te verkopen wanneer de tuin het hoogst is. Kun je een acteur noemen die dit doet?

en daarom denk ik dat ik me zorgen maak over de CSPE, omdat ik op een bepaalde manier het netwerk reguleer en degenen die dit doen zijn vrijgesteld, zoals ik kon zien in de link die u gaf.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par sicetaitsimple » 31/10/19, 17:16

Eric Dupont schreef:nou als het in mijn statuten staat, kan ik elektriciteit kopen en verkopen


Vergeet niet om eerst naar de minister te schrijven, met een paar kleine details!

https://www.ecologique-solidaire.gouv.f ... te-revente
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par sicetaitsimple » 31/10/19, 17:21

Eric Dupont schreef:Laten we zeggen dat ik een nieuwe activiteit heb bedacht die erin bestaat energie te kopen wanneer de prijs het laagst is om deze op te slaan en door te verkopen wanneer de prijs het hoogst is.


Pu..ain, ik ben gezaagd! Je bonst als een man!
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Eric DUPONT » 31/10/19, 17:53

sicetaitsimple schreef:
Eric Dupont schreef:nou als het in mijn statuten staat, kan ik elektriciteit kopen en verkopen


Vergeet niet om eerst naar de minister te schrijven, met een paar kleine details!

https://www.ecologique-solidaire.gouv.f ... te-revente

ja, maar dat is het niet precies, in de link die u mij geeft, is het een beetje anders in de zin dat de verkopers zich verbinden om stroom te leveren en ook aan te geven hoe hij erin zal slagen om het te verkrijgen. terwijl ik meer een amateurproducent ben met alle aspecten van de productie. maar een producent een beetje beter dan het geheel. Laat me je uitleggen degene die een fotovoltaïsche boerderij van 10 MW heeft en die stroom verkoopt, hij verkoopt zijn stroom als de zon klaar is. en door zich voor te stellen kan hij zich er niet toe verbinden te zeggen dat ze op dat moment zo'n hoeveelheid energie zullen leveren, maar het is niet voor dat hij het niet kan verkopen.

dat gezegd hebbende, je hebt mijn vraag niet beantwoord over wie er stroom koopt om het op te slaan en door te verkopen, het interesseert me dat te weten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten