Tours aérogénératrices vortex Synthesis

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/03/11, 17:40

Mijn punt is dat het maximale Carnot-rendement (in werkelijkheid zitten we meestal op een derde) voor een verschil van 50°C 50/(273+20+50)=0,146=14% is, zeer laag op basis van de teruggewonnen warmte.
We hebben een veel betere dekking op hetzelfde verzameloppervlak met een zonneconcentrator en een T van 300°C en meer, tenminste die van een kerncentrale, omdat de zon geen radioactieve straling heeft die alles vernietigt.

En de directe lokale verwarming van een huis door een eenvoudige thermische sensor met lage T (lucht of vloeistof) is groter dan 50%!!

Ik blijf dus bij mijn eenvoudige evaluaties.

De links moeten geloofwaardige evaluaties opleveren zonder geheimen te verraden, dit zijn details die geen wonderen verrichten, maar omdat ze deze niet plaatsen, wordt het vertrouwen vernietigd.

Bijvoorbeeld een vermogen van 300 Megawatt met een rendement van 10% (maximaal denkbaar als bijna perfect en 50°C beschikbaar) vereist bij een zonopbrengst van 1KW/m2 een oppervlakte aan minikassen (verticale zon in de Sahara) van 3 miljoen m2 's avonds 3 km2 aan kassen en 3 tot 4 keer minder met concentrators die een veel betere efficiëntie opleveren of dakoppervlakken van huizen met lokale zonneverwarming.

Op zijn site lijkt L. Michaud een grote cycloon of grote eeuwigdurende tornado te willen controleren zonder kassensoren, met een heet meer eromheen, dat de kassen als sensor vervangt (naar mijn mening onmogelijk zonder een heet meer).
Het verzameloppervlak is ook hetzelfde en het onduidelijke probleem is het voortdurende behoud van de aankomst van deze hete lucht, wat zeer waarschijnlijk niet lang zal duren, zoals blijkt uit tornado's en cyclonen die bewegen om hun warmtebron warm te houden en die verdwijnt zodra deze is afgekoeld (zeer onvoorspelbaar).
Kassen maken een betere controle van de stabiliteit van hete lucht mogelijk.

L. Michaud schrijft:
http://vortexengine.ca/sommaire.shtml
Het arbeidswarmte-rendement bedraagt ​​circa 15% omdat warmte wordt ontvangen bij een gemiddelde temperatuur van +15°C en wordt afgegeven bij een gemiddelde temperatuur van -15°C

terwijl de maximale Carnot-opbrengst (nooit behaald) onder deze omstandigheden is:
(15+15)/(273+15)=0,1= 10% en helemaal niet 15% en het feitelijk behaalde rendement is waarschijnlijk een derde of 3%, na verliezen en onvolkomenheden!!
L. Michaud is dus heel erg optimistisch met een factor 5!!

In zijn 4m vortex-demonstratievideo krijgt L. Michaud een onstabiele vortex, veel minder dan een echte tornado.
Tornado's ontstaan ​​niet vanaf de grond, maar doordat ze uit de wolken naar beneden komen met hulpwervelingen aan de zijkanten die ze op een zeer complexe manier stabiliseren (rapporten over Arte) en daarom blijf ik erg sceptisch, voor een operatie die 10 keer zo groot is als de hoogte van de schoorsteen, veel beter dan die van een schoorsteenwerveling op de video.

Terwijl lokale verwarming van huizen met behulp van eenvoudige lucht- of waterthermische sensoren een rendement heeft dat meer dan 50% bedraagt!

Vraag cuicui 88 met zijn dak dat vernieuwd moet worden, het is een zonnecollector geworden die goedkoper is dan het dak in de Vogezen, niet heet.
http://www.apper-solaire.org/Pages/Expe ... 20toiture/

Het lijkt logisch om decentraal zoveel mogelijk energie te besparen die voor verwarming wordt gebruikt, in plaats van grote energiecentrales te bouwen die de elektriciteit leveren die voor verwarming wordt gebruikt en bij deze conversies 2/3 of zelfs meer daarvan verloren gaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 29/03/11, 18:14

dedelco schreef:

Het lijkt logisch om decentraal zoveel mogelijk energie te besparen die voor verwarming wordt gebruikt, in plaats van grote energiecentrales te bouwen die de elektriciteit leveren die voor verwarming wordt gebruikt en bij deze conversies 2/3 of zelfs meer daarvan verloren gaat.


We zijn het op dit punt volledig eens, maar we gaan niet van een systeem dat gebaseerd is op gecentraliseerd wanbeheer naar een deugdzaam gedecentraliseerd systeem.
We hebben een transitie nodig, en vortextorens kunnen daaraan bijdragen.
Geconcentreerde zonne-energie is goed, maar onvoldoende in Frankrijk (tenzij er zonne-eilanden in de Middellandse Zee worden aangelegd).

Het gebruik van warmteopslag in de grond is een uitstekend idee, maar je kunt er geen wasmachine of computer mee laten draaien, vooral niet midden in Parijs.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Overlijden van de heer Coustou, Alain.




par sen-no-sen » 24/11/12, 13:02

Hallo iedereen

Met spijt moet ik het overlijden melden van dhr. Alain Coustou briljante mede-ontwerpers van de windturbinetorens, zijn begrafenis vond plaats op donderdag 15 november 2012.

Vrede voor zijn ziel.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 24/11/12, 13:55

Hmm ...
In afwachting van een concrete realisatie (...) lijkt de aan de heer toegeschreven epitheton mij ongepast.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 24/11/12, 18:29

highflyaddict schreef:Hmm ...
In afwachting van een concrete realisatie (...) lijkt de aan de heer toegeschreven epitheton mij ongepast.


Dus als ik jouw logica volg, kan een uitvinder/ontwerper alleen als briljant worden beschouwd als zijn creatie een aandachtig oor vindt bij fabrikanten? :frons:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 24/11/12, 20:10

: Cheesy:, Nee, natuurlijk !

In zijn geval (en dit is zeer betreurenswaardig) zijn fabrikanten nodig om het concept te valideren... wat slechts een concept blijft.

Ik ken tal van "briljante" concepten... terwijl concrete prestaties veel minder.

Voor mij moet genialiteit hand in hand gaan met de realiteit om echt één te zijn.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/11/12, 20:39

Oulah, dus daar... Het is geen 'superuniteit', maar heel concrete amha.

Het is duidelijk dat het potentieel er is. Je hoeft alleen maar de luchtstroom te zien die je kunt zien door een deur op een kier te laten staan, en er dan een turbine in te plaatsen om de energie op te vangen... We kunnen niet ontkennen dat het niet bestaat, het is gewoon “augmented wind power”. ”. Met deze torens recreëren we alleen kunstmatig iets dat al bestaat, d.w.z. de ideale zuigomstandigheden om maximale efficiëntie te verkrijgen en we oogsten de kW/u... Het grote voordeel is dat door in te spelen op het temperatuurverschil tussen de onderkant en de bovenkant van de toren verkrijgen we zuigkracht, zelfs in situaties van “doodstilte” waar een windturbine niets zou produceren!

Bovendien ben ik een beetje verbaasd dat een paraglider hieraan twijfelt, hij die de kracht van opstijgende stromingen kent...

Ik denk dus dat er geen enkele reden is om enige twijfel te hebben, behalve het feit dat er veel werk voor nodig is en dat de mentaliteit moet evolueren... Vooral als we bereid zijn te betalen voor de duurdere energie...

Ik geloof ook dat er een in aanbouw is, maar ik kan niet zeggen waar, misschien in een woestijn... ergens in Saoedi-Arabië?

Maar het feit is dat dit briljante idee niet anders kan dan werken... Nu, na alle berekeningen te hebben gedaan, is een windpark interessanter, zelfs met het risico van doodstilte, heel slim zou je kunnen zeggen, het zal ongetwijfeld noodzakelijk om dit goed te onderzoeken en te berekenen. Voor een technische school op universitair niveau zou dit een eenvoudige klus zijn.
Dernière édition par Obamot de 24 / 11 / 12, 20: 52, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 24/11/12, 20:40

highflyaddict schreef::cheesy:, nee natuurlijk!

In zijn geval (en dit is zeer betreurenswaardig) zijn fabrikanten nodig om het concept te valideren... wat slechts een concept blijft.


Je hebt dus de aflevering van validatie door technicatom (Areva) gemist...

In het tijdperk van digitale modellering is het niet langer nodig om constructies op volledige schaal te maken om een ​​concept (...dit soort, namelijk gebaseerd op bekende thermodynamische verschijnselen) te valideren.

Natuurlijk zal het bouwen op schaal 1 het mogelijk maken om onvoorziene gebeurtenissen te corrigeren, maar de ordes van grootte zullen over het algemeen correct blijven.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 24/11/12, 20:45

Obamot schreef:Oulah, dus daar... Het is geen 'superuniteit', maar heel concrete amha.


Absoluut! We hebben het hier niet over een concept dat niet onder de knie kan worden, maar over thermodynamica!
Dit alles is al eeuwen bekend: Venturi, Bernoulli, Carnot etc!
Wat nodig is, is substantiële financiering.
Het spel ligt grotendeels in jouw handen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 24/11/12, 21:19

sen-no-sen schreef:Je hebt dus de aflevering van validatie door technicatom (Areva) gemist...

In het tijdperk van digitale modellering is het niet langer nodig om constructies op volledige schaal te maken om een ​​concept (...dit soort, namelijk gebaseerd op bekende thermodynamische verschijnselen) te valideren.

Natuurlijk zal het bouwen op schaal 1 het mogelijk maken om onvoorziene gebeurtenissen te corrigeren, maar de ordes van grootte zullen over het algemeen correct blijven.


Een klein linkje?

Bij de numerieke modellering levert het echt een vortex op van 20000 m? Serieus?
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten